بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
کد خبر : ۱۰۱۱۸۸
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس محمود خواجه نصیری مدیر امور بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار یکی دیگر از سخنرانان گردهمایی دوره‌های آموزشی پذیرش حرفه‌ای سفارش مشتریان در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران بود.

وی در جریان سخنرانی خود با اشاره به خبر فارس که به نقل از صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس منتشر شده بود، اظهار داشت: درست است که برخی کارگزاری‌‌ها دکان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ارواح در برخی از کارگزاریها معامله می‌کنند، توضیح داد: برخی کارگزاری‌ها با استفاده از کد معاملاتی دیگران اقدام به خرید و فروش می‌کنند و متاسفانه در یک اقدام نادرست،  بخش پذیرش را دور می‌زنند.

خواجه‌نصیری گفت: با معامله ارواح در کارگزاری‌ها، بخش پذیرش دور زده می شود، به عبارتی دیگر چشم مقررات بخش پذیرش کور شده است.

وی تصریح کرد: ما مسئولان کارگزاری‌ها و بورس‌‌ها و مدیران عامل مسئولیم و باید جلوی چنین اقداماتی را بگیریم؛ باید کارگزاری‌ها بپذیرند که در صورت وجود ساختاری مرتب و منظم فعالیت پایدار و منسجمی خواهند داشت.

مدیر امور بورس‌های سازمان بورس اوراق بهادار ادامه داد: برخی کارگزاری‌ها بیش از 100 نفر کارمند دارند و هر کارگزاری بیش از یک هزار میلیارد تومان معامله می‌کند، بنابراین باید بیشتر از اینها دقت کنند.

خواجه نصیری در ادامه با اشاره به اینکه همه سطوح بازار سرمایه نیاز به آموزش دارند، گفت: باید به این آموزش‌ها در سطوح بالاتر بازار سرمایه نیز برای فعالان برگزار شود.

خواجه‌نصیری با تقدیر از متولیان برگزاری آموزش گفت: در جریان برگزاری آموزش سفارش مشتریان، کلاس‌ها نظم خوبی داشت و در این باره از مسئولان برگزاری متشکرم.

وی با اشاره به اینکه همزمان با توسعه بازار سرمایه در حال تصویب قوانین جدید هستیم، گفت: سال گذشته 40 ماده در قانون بازار سرمایه به تصویب رسید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر