بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
شرکت پیشگامان بازرگانی ستاره تابان بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری رنا را فروخت و بیش از یک میلیون سهم "پردیس" از سبد بورسی شرکت سرمایه گذاری تدبیر خارج شد.
کد خبر : ۱۰۱۳۱۳
معاملات تالار شیشه ای طی روز چهارشنبه در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 198 واحد رشد از 54 هزار و 235 واحد به 54 هزار و 433 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز چهارشنبه با بیش از 25 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به دو هزار و 84 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن به معاملات خرد اختصاص داشت.

حجم معاملات نیز طی روز مذکور با بیش از 26 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 580 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "تاپیکو"، "واتی" و "غبشهر" پربیننده ترین نمادها طی روز چهارشنبه بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در دو نماد "تاپیکو" و "واتی" خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد سه میلیون سهم شرکت هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه را خرید و بیش از دو میلیون سهم بانک کارآفرین به پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین رفت.

شرکت سرمایه گذاری عظام بیش از 27 میلیون سهم شرکت سازه پویش و شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبانور بیش از یک میلیون سهم شرکت توسعه معادن و فلزات را به تملک خود درآورد.

در نماد "خودرو" نیز شرکت های سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا و تدبیر سرمایه رنا به ترتیب خریدار بیش از یک میلیون و نزدیک به 60 میلیون سهم آن بود.

همچنین مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیش از پنج میلیون سهم شرکت توسعه معادن و فلزات را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به عرضه سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت پیشگامان بازرگانی ستاره تابان بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری رنا را فروخت و بیش از یک میلیون سهم "پردیس" از سبد بورسی شرکت سرمایه گذاری تدبیر خارج شد.

در نماد "شمواد"، شرکت های بازرگانی پلی اکریل و نیز پلی اکریل ایران به ترتیب فروشنده هفت میلیون و بیش از سه میلیون سهم آن بود.

همچنین شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران بیش از دو میلیون سهم "ثنوسا" و شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن بیش از سه میلیون سهم "فسرب" را عرضه کرد.

شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان فروشنده بیش از یک میلیون سهم شرکت سیمان داراب بود و شرکت سهامی بیمه ایران دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی را به فروش رساند.

طی معاملات روز چهارشنبه بیش از یک میلیون سهم "غپاک" از پرتفوی بورسی شرکت صنایع شیر ایران خارج شد و شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی نیروهای مسلح عرضه کننده بیش از یک میلیون سهم "شیراز" بود.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت خدمات بندری پلی اکریل ماهشهر نزدیک به 15 میلیون سهم شرکت تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی را خریداری کرد و در مقابل نزدیک به 19 میلیون سهم شرکت پلی اکریل را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر