بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
در مجمع عادی سالیانه مپنا عنوان شد:

مپنا بزرگترین سازنده نیروگاه در خاورمیانه

ظرفیت گروه مپنا و پتانسیل اقتصادی موجود در آن به گونه ای بوده که با وجود عدم وصول بخش عمده ای از مطالبات توانسته به سودهای برآوردی خود دست یابد.مپنا با حضور در میان شش بازیگر اصلی حوزه برق در دنیا و به عنوان بزرگترین سازنده نیروگاه های مقیاس بزرگ خاورمیانه، در صنعت برق ایران کماکان حالت انحصاری خود را حفظ کرده است.
کد خبر : ۱۰۱۳۱۹

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت شركت مديريت پروژه هاي نيروگاهي ايران (مپنا) رأس ساعت 10:00 صبح روز سه شنبه مورخ 1392.04.25 درمحل هتل المپیک با حضور بیش از 92 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای عمرانی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان دلگشایی و شهرکی و به دبیری آقای میرزایی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیأت مدیره توسط دکتر علی آبادی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی92.12.30

2- تقسیم 300 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی آروین ارقام پارس به ‌عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت و موسسه حسابرسی رهبین به عنوان بازرس علی‌البدل برای سال مالی 1392

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

5- اعضای حقوقی زیر به مدت 2 سال به عنوان اعضای هیئت مدیره شرکت انتخاب گردیدند:

- شرکت سرمايه‌گذاري صنايع برق و آب - صبا (سهامی عام)

- شرکت سرمايه‌گذاري استان تهران (سهامی خاص)

- شرکت سرمايه‌گذاري کارکنان گروه مپنا (سهامی خاص)

- شرکت نیرو ترانس (سهامی عام)

- شرکت طلوع فجر طوس (سهامی خاص).

حاشیه مجمع

مدیر عامل گروه مپنا در میان سهامداران در جلسه مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام اظهار داشت: کسری منابع مالی دولت و در نتیجه اوضاع کلان اقتصادی داخل و خارج کشور در حالی بر روند وصول مطالبات شرکت های پیمانکاری همچون مپنا اثرگذاشته که این مجموعه طی سال های گذشته همواره توانسته از نظر عملکرد مالی و سودآوری، با وضعیت پایداری به اهداف برنامه ریزی شده خود دست یابد.

عباس علی آبادی در ادامه گفت: بدین ترتیب ظرفیت گروه مپنا و پتانسیل اقتصادی موجود در آن به گونه ای بوده که با وجود عدم وصول بخش عمده ای از مطالبات توانسته به سودهای برآوردی خود دست یابد.

مپنا با حضور در میان شش بازیگر اصلی حوزه برق در دنیا و به عنوان بزرگترین سازنده نیروگاه های مقیاس بزرگ خاورمیانه، در صنعت برق ایران کماکان حالت انحصاری خود را حفظ کرده است.

وی افزود: مهمترین مزیت بورس انرژی برای مپنا، دریافت درآمد حاصل از فروش برق ظرف مدت 72 ساعت پس از انجام معاملات و به عبارتی وصول سریع تر مطالبات است، وگرنه مباحث مربوط به معاملات این بازار چندان برای شرکت اهمیت ندارد. هر چند فعالیت در آن مزایای دیگری از جمله شفافیت معاملاتی و کشف قیمت واقعی برق و نیز اعمال اثرات ناشی از تمامی عوامل موثر در تعیین قیمت برق را در بر دارد.

وی پیرامون میزان مالکیت نیروگاهی مپنا گفت: این مجموعه در حالی مالکیت هشت هزار مگاوات نیروگاه برقی کشور را در اختیار دارد که از این میزان دو هزار مگاوات مربوط به نیروگاه های پرند و سنندج بوده که بابت مطالبات به شرکت واگذار شده است. بدین ترتیب با توجه به فروش برق در دو نیروگاه مذکور، جریان مطالبات ادامه دار بوده و برهمین منوال دولت همواره به مپنا بدهکار می ماند. بطوریکه حجم کل بدهی های دولت به مپنا تا پایان اسفند ماه 91 به سه هزار میلیارد تومان رسیده است که وصول این مبالغ می تواند حجم قابل توجهی نقدینگی را در اختیار این مجموعه برقی قرار دهد.

علی آبادی تأکید کرد: بدین ترتیب گرچه در ابتدا این ابهام وجود داشت که شاید واگذاری نیروگاه ها به جای پرداخت طلب های مپنا چندان به سود شرکت نباشد. اما با وجود کاهش حجم مطالبات و با توجه به عدم حصول وجوه نقد، در مجموع آنچه که اتفاق می افتد سرعت مطالبات سازی مپنا افزایش می یابد. یعنی این واگذاری ها تنها به افزایش فروش شرکت کمک کرده و مپنا را در دریافت مطالبات در الویت قرار می دهد. هرچند که هزینه های جاری این نیروگاه ها به مپنا تحمیل شده است.

وی پیرامون نحوه وصول مطالبات شرکت عنوان کرد: البته امسال با توجه به روی کار آمدن دولت جدید تصویر روشنی در ارتباط با جریان وصول طلب ها در نیمه نخست وجود ندارد؛ بطوریکه به نظر می رسد در شش ماهه اول بیشتر منابع مالی مورد نیاز مپنا از محل تسهیلاتی نظیر انتشار اوراق بهادار تأمین شود. اما انتظار می رود با اندیشیدن تدابیری کارا در دولت یازدهم پیرامون وضعیت مطالبات پیمانکاران، در شش ماهه دوم روند دریافت طلب های مپنا بهبود یابد.

مدیر عامل گروه مپنا افزود: شرکت مپنا در راستای توسعه فعالیت های خود برنامه ها و اقدامات جدیدی را در نظر گرفته که انتشار دومین مرحله اوراق اجاره جهت تأمین نقدینگی مورد نیاز این مجموعه یکی از این برنامه ها است.

علی آبادی در خصوص اقدامات به عمل آمده برای ورود نیروگاه برق عسلویه به بورس یا فرابورس اظهار داشت: همچنین تلاش برای ورود برق عسلویه به بورس از دیگر برنامه های مپنا به شمار می رود که در این رابطه مذاکراتی با سازمان بورس به عمل آمده است. البته اختلاف نظراتی درباره بدهی 270 میلیون یورویی این زیرمجموعه و تسعیر کل این مبلغ در سود و زیان سال مالی جاری آن وجود دارد. حال آنکه با توجه به قرارداد فروش برق به صورت تضمینی در این نیروگاه و وجود فرمول تعدیلی برای قیمت های فروش آن، جامعه حسابداران رسمی متقاعد شده که قراردادهای این نیروگاه مشمول استاندارد تسعیر نرخ ارز نمی شود و پرداخت های آتی اقساط بدهی های فعلی از طریق در نظر گرفتن این فرمول برای نرخ فروش برق، مصون سازی شده است.

در پایان این گزارش می افزاید، ظرفیت اسمی نیروگاه برق عسلویه هزار مگاوات برق و سرمایه آن 78 میلیارد تومان بوده که بخشی از آن به صورت دارایی و مابقی به صورت وام است.

پیام هیأت مدیره

در سال آغازين دولت يازدهم و با اميد و توكل به خداوند مناَّن و مبتني بر استراتژيهاي از قبل تدوين شده، نوزدهمين سال تاسيس گروه مپنا را همراه با توسعه ظرفيتهاي كمي و كيفي اين نهاد پربار سپري و تلاش مي نمائيم در اين گزارش خلاصه اي از فعاليتهاي گروه در سال 1391 را به اطلاع سهامداران محترم و فهميم مپنا برسانيم. گروه مپنا عليرغم ناملايمات گسترده كه بخشي متأثر از تحولات در بازار جهاني كسب و كارهاي گروه مپنا بوده است و بخش ديگر به شرايط خاص كشور بر مي گردد، سالي همراه با فراز و نشيب هاي تجربه نشده در تاريخ حيات خود را پشت سر گذاشت. جمهوري اسلامي ايران بدون شك شاهد فراگيرترين تحريم هاي بين المللي در سال 91 بود كه اين تحريم ها به صورت مستقيم يا غيرمستقيم ميتوانستند تاثيرات عميقي را نه تنها بر كاهش يا توقف رشد گروه داشته باشند بلكه موجب امحلال برخي از كسب و كارها گردند. اين تحريم ها كه شركتهاي دانش بنيان و داراي تكنولوژيهاي پيشرفته بيش از ساير بخش هاي كشور آنرا حس مي نمايند، اگر چه در اصل تهديد هستند اما گاهاً همراه خود زمينه بروز فرصت ها را نيز به ارمغان مي آورند. تدوين استراتژيهاي خروج از ركود و پيگيري براي اعمال آنها در بخش هاي مختلف يك سازمان ميتواند زمينه ساز تبديل تهديدها به فرصت ها باشد و اين موضوعي است كه در سال 1391 تا حدود زيادي توسط مپنا تجربه گرديد. مستقل از آنكه تغيير نرخ ارز از آثار تحريم ها باشد يا خير؟ اين امر خود به عنوان تحول عظيم اقتصادي در كشور تلقي ميشود كه در صورت عدم پيش بيني و عدم تهيه برنامه هاي از پيش تعيين شده براي عبور از بحران هاي زائيده شده اين تحول اقتصادي ميتوانست مشكلات جدي براي مپنا ايجاد نمايد. خوشبختانه گروه مپنا با پيش بيني موضوعات اقتصادي از اين نوع و همچنين موضوعاتي كه به نحوي گلوگاه حيات اقتصاد و صنعت كشور بودند توانست جايابي مناسبي براي ايجاد درآمدهاي بين المللي تحت استراتژي بين المللي شدن و ايجاد درآمدهايي در حوزه هاي جديد تحت استراتژيِ كسب و كارهاي جديد نموده و سال 91 را با موفقيتي كه در اين گزارش ملاحظه ميگردد بگذراند.

اين موفقيتها حاصل تلاش آحاد كاركنان گروه مپنا از كارشناسان، مديران مياني و مديران ارشد و صد البته درك متقابل سهامداران فهيم مپنا بوده است. اميدوار هستيم گروه مپنا همچون گذشته بتواند كليد گشايش فرصتهاي جديد اقتصادي و صنعتي داخل و خارج از كشور باشد و جايگاه خود را به عنوان يك بنگاه و صنعت استراتژيك بيش از پيش به ملت بزرگ ايران خصوصاً سهامداران خود عرضه نماید.

ترکیب سهامداران

سرمايه شركت در بدو تاسيس (سال 1372) مبلغ 20 ميليون ريال (شامل تعداد 100 سهم، به ارزش اسمي هر سهم 200.000 ریال) بوده كه طي چند مرحله به شرح زير به مبلغ 9.975.103.763 هزار ريال (شامل تعداد 9.975.103.763 سهم، به ارزش اسمي هر سهم 1000 ریال ) در تاریخ 1391.2.31 افزایش یافته است.


نتايج شاخص سال 1391

سنكرون 12 واحد نيروگاهي در 8 پروژه با ظرفيت كل 1936 مگاوات

تحويل موقت 18 واحد نيروگاهي در 9 پروژه با ظرفيت كل 2908 مگاوات

تحويل دایم 6 واحد نيروگاهي در 2 پروژه با ظرفيت كل 972 مگاوات

تهيه، عقد و مبادله 4 قرارداد

مبادله 6 موافقت نامه

شركت در 11 مناقصه داخلي و 5 مناقصه خارجي

مبادله 1 موافقت نامه همكاري و مشاركت با ساير شركتها

اخذ 9 مورد تأييد صلاحيت

نتايج اقدامات كليدي سال 1391

استقرار و جاري سازي مهندسي ارزش

بهبود متدلوژي مديريت پروژه بر اساس استاندارد PMBOK

تغيير در استراتژي اجرايي پروژه ها به منظور مبادرت به كاهش هزينه ها و قيمت تمام شده نيروگاه ها

تجديد ساختار شركتهاي توسعه و بازنگري مأموريت آنها

بازنگري و تكميل بانك اطلاعاتي تأمين كنندگان

شناسايي بازار بر اساس شناخت بهينه از كشورهاي هدف و تلاش براي حضور در آنها

شروع به فعاليت در پروژه هاي واحدهاي كوچك 25 مگاوات، توليد همزمان برق و بخار (CHP) و آب شيرين كن و نيروگاه هاي بادي

توسعه فعاليتهاي مهندسي با رويكرد استاندارد سازي (طرح تيروگاه استاندارد مپنا - نيام)

مهندسي و توسعه نيروگاه هاي بخار

شركت در جايزه تعالي مديريت پروژه و كسب تنديس سيمين

كسب گواهي رتبه يك صلاحيت پيمانكاري

پروژه هاي جديد درسال 1391

نيروگاه گازي حيدريه نجف

نيروگاه سيكل تركيبي چادرملو

نيروگاه سيكل تركيبي كهنوج (شروع مجدد)

پروژه برق و آب ابوموسي

پروژه توسعه نيروگاه خرمشهر (واحدهاي 5 و 6)

واحدهاي بهره برداري شده در سال 1391



تحويل موقت و تحويل دائم واحدهاي نيروگاهي در سال 91

نيروگاه هاي تحويل موقت شده

نيروگاه هاي تحويل دائم شده


فعاليتهاي بخش سرمايه گذاري

پروژه هاي در حال بهره برداري

نيروگاه جنوب اصفهان (BOT)

نهايي شدن مذاكرات الحاقيه طرح ارتقاء ظرفيت 2 واحد نيروگاه

ادامه مذاكرات طرح توسعه نيروگاه در طول سال 91

توليد 3583328 مگاوات ساعت انرژي برق و فروش آن

نيروگاه عسلويه (BOO )

اورهال واحد 3 نيروگاه عسلويه و همچنين ارتقاء واحد 4 نيروگاه عسلويه به ورژن MAP2A

امضاي اصلاحيه شماره 1 بر الحاقيه شماره 1 قرارداد ECA و تمديد دوره قرارداد تبديل انرژي از 59 ماه به 119 ماه

خريد 50 هكتار زمين نيروگاه عسلويه از شركت عمران شهر جديد عالي شهر به منظور دريافت الباقي سند زمين نيروگاه

اخذ مجوز استفاده از معافيت مالياتي موضوع ماده 132

توليد 3507578 مگاوات ساعت انرژي برق و فروش آن

نيروگاه توس (BOO)

فروش 6699956472 كيلووات ساعت آمادگي و 2495172800 كيلووات ساعت انرژي

ايجاد و راه اندازي سيستم ارسال آنلاين اطلاعات دود خروجي از دودكش هاي نيروگاه

نيروگاه علي آباد (BOO)

تحويل دائم واحدهاي اول تا پنجم نيروگاه و تحويل موقت بيش از 15 جزيره نيروگاه از شركت توسعه 1 مپنا

انعقاد قرارداد بهره برداري و تعميرات نيروگاه با كنسرسيوم مپنا و بهره بردار سنا

اخذ پروانه دائم بهره برداري نيروگاه از شركت توانير

حفظ آمادگي نيروگاه با ضريب دسترسي بيش از 98 درصد و مجموع توليد و آمادگي بيش از 7,5 ميليون مگاوات ساعت در سال 91

توليد 2032610 مگاوات ساعت انرژي برق و فروش آن

نيروگاه سيكل تركيبي پره سر (BOT)

ادامه فعاليت هاي احداث نيروگاه

PAC واحدهاي 3-1 گازي و سنكرون واحد 4 گازي

صدور پروانه بهره برداري براي 4 واحد گازي

توليد 590149 مگاوات ساعت انرژي برق و فروش آن

نيروگاه فارس (B.O.T)

اخذ وام بانك پرشيا

سنكرون واحدهاي پنجم و ششم و آغاز بهره برداري تجاري (COD) از واحدهاي 1 تا 6

تحويل موقت واحدهاي سوم، چهارم، پنجم و ششم و تحويل موقت مشتركات نيروگاه

توليد 2295307 مگاوات ساعت انرژي برق و فروش آن

نيروگاه سيكل تركيبي گناوه (BOO)

سنكرون واحدهاي اول و دوم گازي و بهره برداري تجاري از واحدهاي اول و دوم گازي

تحويل موقت پست 230 كيلو ولت نيروگاه

تحويل موقت اولين واحد گازي (بدون مشتركات)

مبادله قرارداد بهره برداري و تعميراتي

توليد 200604 مگاوات ساعت انرژي برق و فروش آن

نيروگاه پرند

تغيير و تحول نهايي نيروگاه پرند

صدور صورت وضعيت هاي فروش برق از زمان واگذاري نيروگاه پرند تا بهمن 91 از سوي مديريت شبكه برق

نيروگاه سيكل تركيبي سنندج

مبادله 99,81 درصد سهام سنندج و انتقال آن به شركت مپنا در فرابورس جهت تهاتر با بدهي هاي توانير

تحويل و انتقال اموال تجهيزات و داراييهاي نيروگاه سنندج به شركت مپنا

حضور نيروگاه سنندج در بورس انرژي در روز افتتاحيه بورس و فروش برق براي تاريخ 1392.01.19 به بعد در چهارچوب قرارداد سلف

افزايش ميزان فروش با توجه به سطوح قيمتي در نظر گرفته شده در بازار برق

پروژه هاي در حال احداث

نيروگاه هاي بادي

الف : كهك

- اخذ مجوزهاي لازم براي احداث نيروگاه از وزارت نيرو، محيط زيست، ميراث فرهنگي و اخذ مجوز تغيير كاربري زمين

- تهيه زمين و انجام عمليات نقشه برداري هوايي

- انجام مطالعات شبكه و شروع عمليات داده برداري از دكل بادسنجي و تهيه سند طراحي پروژه (PDD)

ب: ساير مزارع بادي (سراب، كوهين، جرندق، قزوين و ...)

- اخذ مجوزهاي لازم براي احداث نيروگاه از وزارت نيرو، محيط زيست و ميراث فرهنگي

- تهيه سند طراحي پروژه (PDD)

- انجام مطالعات شبكه و انجام عمليات نقشه برداري هوايي

نيروگاه توليد همزمان برق و آب قشم (BOO)

- اخذ مجوزها لازم از محيط زيست، اداره بنادر و دريانوردي، سازمان منطقه آزاد و توانير

- ورود توربين و ژنراتور واحدهاي اول و دوم به سايت

- مبادله موافقت نامه بهره برداري و تعميرات نيروگاه

نيروگاه 1000 مگاواتي سيكل تركيبي بهبهان (BOO)

- امضاي قرارداد EPC پروژه و ابلاغ آن به شركت توسعه يك

- امضاي توافق نامه مشاركت بين شركت مپنا و شركت سرمايه گذاري غدير جهت انتقال بخشي از سهام شركت توليد برق خوزستان مپنا به شركت مذكور قرارداد

- آغاز عمليات ساختماني پروژه با تحويل زمين به پيمانكار ساختماني (نصب نيرو)

- امضاي قرارداد خريد تضميني برق توسط توانير و مپنا

توسعه پاك(CDM)

پروژه مكانيسم توسعه پاك نيروگاه سيكل تركيبي گناوه

- اخذ تأييد نهاد ملي جهت مكانيزم توسعه پاك

پروژه مكانيسم توسعه پاك نيروگاه جنوب اصفهان

- درج پروژه مكانيسم هواي پاك نيروگاه جنوب اصفهان در سايت سازمان ملل

- اقدام براي ثبت نيروگاه جنوب اصفهان در ليست پروژه CDM سازمان ملل

- انعقاد قرارداد وام مكانيسم توسعه هواي پاك

پروژه مكانيسم توسعه پاك نيروگاه سيكل تركيبي پره سر

- دريافت تأييديه مكانيسم توسعه پاك پروژه از سازمان محيط زيست

- دفاع از سند طراحي پروژه (PDD ) در سازمان حفاظت محيط زيست

- اقدام براي ثبت پروژه در سازمان ملل

- مبادله قرارداد با شركت SIRIM به عنوان نهاد عملياتي منتخب (DOE)

پروژه مكانيسم توسعه پاك نيروگاه سيكل تركيبي بادي

- تهيه سند طراحي پروژه (PDD مربوط به CDM) در سايت كوهين

پروژه هاي در حال توسعه، مذاكره يا آماده سازي براي اجرا

توسعه بخش بخار نيروگاه هاي سيكل تركيبي (تبديل نيروگاه گازي به سيكل تركيبي) احداث نيروگاه با كارفرماي بخش نفت و گاز (غرب كارون) به ظرفيت 488 مگاوات انجام مذاكره و امضاي تفاهم نامه احداث نيروگاه 330 مگاواتي در شمال آفريقا

فعاليتهاي بخش حمل و نقل ريلي

قراردادهاي اجرايي

قرارداد 150 دستگاه لكوموتيو مسافري زيمنس

ادامه اجراي قرارداد EPC خط مونوريل قم

ادامه اجراي پروژه E&M (غير از واگن) خط يك متروي اصفهان

شروع كار پروژه خط 2 مترو كرج

قرارداد ساخت لكوموتيو باري 26 GT

قرارداد انتقال تكنولوژي و ساخت 2 دستگاه لكو موتيو مانوري

پروژه نگهداري و تعمير لكوموتيو

مناقصه ها، مذاكرات

حضور در بازارهاي بين المللي

اقدامات مربوط به صادرات 70 دستگاه لكوموتيو به بنگلادش و دعوت از وزير راه آهن اين كشور به ايران همراه با مذاكرات متعدد با بانك توسعه صادرات براي دريافت تسهيلات مربوطه

پيگيري هاي مربوط تأسيس شركت مشترك در كشور الجزاير براي اریه خدمات ريلي

بازاريابي براي لكوموتيوهاي مانوري و تونلي

قرارداد مربوط به لكوموتيوهاي تونلي در حال نهايي شدن است

مذاكرات نهايي براي لكوموتيوهاي مانوري براي شركت ذوب آهن اصفهان و همچنين شركت بهره برداري متروي تهران در جريان مي باشد.

بازاريابي براي اجراي پروژه هاي ريلي درون شهري(EPC)

امضاي موافقت نامه اجراي ترامواي شهر اصفهان و تهيه پيشنهاد فني براي ترامواي اصفهان

پيگيري هاي لازم براي اجراي ترمواي كرج

انجام مذاكرات جهت پروژه متروي رشت

بازاريابي براي اجراي پروژه هاي ريلي برون شهري(EPC)

شركت در مناقصه تجهيزات ثابت تونل تهران تبريز

پيگيري ناوگان، سيستم هاي بالاسري و تامين توان طرح برقي كردن تهران مشهد

اعلام آمادگي به راه آهن ج.ا.ا براي توليد واگنهاي مولد برق، طرح تأمين ناوگان و بهره برداري از راه آهن تهران =شيراز و غيره.

اقدامات مربوط به دريافت گواهي طرح و ساخت ريلي

مطالعات بهره برداري خط 2 كرج

حضور در همايش ها و نمايشگاه هاي مهم ريلي داخلي و بين المللي

مديريت پروژه، سيستمي و مهندسي و تحقيقاتي

- برگزاري 40 جلسه كنترل پروژه مربوط به پروژه هاي جاري بخش

- تهيه برنامه زمانبندي پروژه ساخت لكوموتيو باري و لكوموتيو مانوري

- برگزاري جلسات هيأت اجرايي

- شركت در جلسات تسري استراتژي هاي شركتهاي تابعه بخش

- هماهنگي جهت اجرايي شدن سيستم بازاريابي و فروش و همچنين بازرگاني

- بروز آوري و ارايه پيشرفت برنامه هاي كليدي سال 1391

- تهيه شاخص ها و ارايه آمار و اطلاعات مورد نياز

- شركت در جلسات مهندسي ارزش

- شركت در جلسات كميته نظام ها

- تهيه و ارايه بودجه اصلاحي سال 1391

- تهيه و ارايه بودجه سال 1392

- برگزاري جلسات كميته مشترك HSE بخش ريلي (با شركتهاي تابعه ) و پيگيري مصوبات

- تهيه گزارش EFQM بخش ريلي و جلسات پيش ارزيابي و سايت ويزيت

- انجام پيگيري اجراي قرارداد مشاوره استقرار IRIS

- تهيه نرم افزار انتخاب، آناليز و طراحي لكوموتيو هاي مانوري و باري

- تهيه نرم افزار شبيه سازي شبكه برقي خطوط

- مطالعه سيستم رانش واگن مترو

فعاليتهاي بخش نفت و گاز

مناقصه ها، مذاكرات و قراردادهاي اجرايي

- نهايي سازي و انعقاد قرارداد تامين توربوكمپرسورهاي فازهاي 22- 24 پارس جنوبي

- نهايي سازي و انعقاد قرارداد تامين توربوكمپرسورهاي فاز 13 پارس جنوبي

- نهايي كردن و امضاء تفاهم نامه براي بررسي امكان استفاده از توربواكسپندرها با شركت نفت فلات قاره ايران

- انجام مذاكرات و تنظيم و عقد موافقت نامه و قرارداد لرزه نگاري سه بعدي در ميادين توسن و آلفا با شركت توسعه انرژي پتروپردازان پويا

- بررسي و نهايي سازي قرارداد خريد Metering Skid ها

- انجام مذاكرات و عقد قرارداد دريافت خدمات لرزه نگاري از پيمانكار اجرايي با شركت مپنا بين الملل

- تهيه پيشنهاد فني و مالي با مشاركت شركت پترو براسان براي مناقصه بازسازي و نوسازي ميدان نفتي درود با كارفرمايي شركت نفت فلات قاره ايران

- پيگيري شناسايي مناقصات الجزاير و اخذ مدارك دو مورد مناقصه در الجزاير

- تهيه پروپوزال ايستگاه تقويت فشار گاز وراوي مربوط به شركت نفت مناطق مركزي ايران

- پيگيري مطالعه طراحي و ساخت Mini – refinery با همكاري شركت موننكو براي شركت نفت مناطق مركزي

- تهيه و ارسال پيشنهاد فني و مالي مناقصه توربوكمپرسور پتروشيمي مارون

- پيگيري، مطالعه و بررسي مدارك مناقصه خط لوله 450 كيلومتري مومباساي كنيا

- بررسي و شناسايي مناقصات كشور الجزاير و عمان و كردستان عراق و بررسي بازار نفت و گاز آنها

- پيگيري تهيه و ارسال پكيج فايننس مناقصه گازهاي همراه براي شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب

- پيگيري ارتباط با شركت صادرات گاز و شركت تركمن گاز براي بحث توربوكمپرسور

- پيگيري حضور در مناقصه تامين فلوميترهاي آلتراسونيك شركت گاز استان همدان

- پيگيري مناقصه تامين و ساخت كمپرسورهاي شركت نفت ستاره خليج فارس

- مذاكرات و تهيه توافقنامه براي احداث طرح متانول پتروشيمي هيدج

- ايجاد ارتباط با شركت ANEWA هند به منظور همكاري در پروژه هاي نفت و گاز

- مذاكرات گسترده در خصوص انتقال دانش طراحي و مهندسي وتكنولوژي ساخت پمپهاي درون چاهي و بموازات آن دريافت يك پمپ اسقاطي ازشركت نفت فلات قاره جهت آشنايي و بررسي قطعات

پروژه هاي در جريان، اتمام يافته و در حال اتمام

- پروژه حفاري چاه اكتشافي سپهر 1

- پروژه حفاري مناطق نفت خيز جنوب

- پروژه يكصد دستگاه توربوكمپرسور

- پروژه واحد 106 فاز 19

- پروژه سويديه سوريه (بخش Gas Treatment Package: G.T.P)

- پروژه فاز 13 پارس جنوبي

- پروژه فاز 14 پارس جنوبي

- پروژه لرزه نگاري

- پروژه توسعه ميدان گازي فروز B

سيستمي و مهندسي و تحقيقاتي

- طراحي و اجراي سيستم مميزي بلوغ سازماني مديريت پروژه 3 OPM

- آغاز و اجراي طراحي و مهندسي توربوكمپرسورهاي مورد نياز صنايع نفت، گاز و پتروشيمي

- تهيه بانك اطلاعاتي ميادين نفت و گاز ايران

- مطالعات هوشمند سازي ميادين نفت و گاز با رويكردي بر ميدان گازي فروز-بي

- تدوين آناليز حساسيت پروژه توسعه ميدان گازي فروز B

- ادامه ساختار سازي، استخدام نيروي انساني و تهيه زير ساخت براي پروژه توسعه ميدان گازي فروز B و شركت توسعه نفت و گاز مپنا

- بازنگري در فرآيندها و مستندات، بر اساس بازخور دريافتي از اجراي فرآيندها

- اتمام پروژه مطالعه بازار ساخت تجهيزات و قطعات نفت و گاز

- ادامه ارتقاء و استقرار استانداردهاي مديريت كيفيت و HSE در ستاد و پروژه ها

- سنجش رضايت مشتريان، بررسي دلايل نارضايتي و در نظر گرفتن اقدامات اصلاحي جهت افزايش رضايت مشتريان

- نظارت بر فعاليتهاي HSE و QC پروژه ها و ارائه برنامه اقدام جهت اصلاح نمودن فعاليتهاي نامنطبق

- تهيه گزارش و فايل پيش ارزيابي فني و اقتصادي صنعت بانكرينگ در جهان و خاورميانه جهت ورود مپنا به اين حوزه

- بررسي فني امكان بازيابي گازهاي فلر (FGR)


برنامه هاي آينده شركت (برنامه سال 1392)

حوزه مالي

- انتخاب مشاور واجد شرايط در خصوص TRANSFER PRICING

- ايجاد ساختار و تامين نيروي انساني در خصوص TRANSFER PRICING

- ايجاد ساختار و تامين نيروي انساني در خصوص آناليز ريسك مالي

- تهيه و تنظيم بودجه عملياتي شركت اصلي

- تهيه گزارش تحليلي از شاخصهاي كليدي و استراتژيك در مقاطع ميان دوره اي و ساليانه

- بررسي روند تحقق EPS پيش بيني شده شركت اصلي در مقاطع ميان دوره اي و ساليانه

- بازنگري فرآيندهاي حسابداري بهاي تمام شده حسب ضرورت

- تهيه گزارش تحليلي پيشرفت برنامه هاي معاونت در مقاطع 3 ماهه

- تهيه گزارشهاي كنترل بهاي تمام شده در مقاطع ميان دوره اي و ساليانه

- افزايش سرمايه شركت مپنا

- افزايش سرمايه شركتهاي زير مجموعه مپنا

- بررسي اقتصادي خريد يا تحصيل سهام ساير شركتها يا تأسيس شركتهاي جديد حسب ضرورت

- تهيه و تنظيم بودجه تلفيقي گروه

- بررسي و تحليل صورتهاي مالي شركتها و تهيه گزارش اقدامات در مورد تكاليف مجامع آنها

- مديريت بازار سهام

- بازنگري فرآيندهاي امور شركتها، سهام و بورس

- برنامه ريزي براي انتشار اوراق صكوك (اجاره) و مشاركت

- جمع آوري اطلاعات موسسات مالي اعتباري و بانك هايي كه از آنها تسهيلات دريافت شده است

- ميزان تسهيلات دريافت شده از بانكها و موسسات مالي اعتباري

- ميزان تسهيلات قابل دريافت از بانكها و موسسات مالي اعتباري

- شناسایي روشهاي تأمين مالي متناسب با گروه

- اجرايي نمودن روشهاي تامين منابع مالي متنايب با شرايط شركتهاي گروه

- پايش رتبه سنجي اعتباري اخذ شده ( Credit Rating ) شركت مپنا

- بازنگري فرآيندهاي تامين مالي و خزانه داري

- بازنگري فرآيندهاي حسابداري مالي

- تهيه صورتهاي مالي در مقاطع شش ماهه و ساليانه

- استفاده از مشوق ها و معافيت هاي مالياتي و بهره گيري از آنها

- جمع آوري سوابق مربوط به فاصله زمان صورتحساب تا تأیيد آن توسط كارفرما

- جمع آوري سوابق مربوط به فاصله زمان صورتحساب تا دريافت آن از كارفرما

- جمع آوري سوابق مربوط به اعتبارات اسنادي گشايش نشده طبق شرايط قراردادي

- بازنگري فرآيندهاي حسابداري پيمان

ضمناً علاوه بر برنامه هاي كليدي فوق الذكر، فعاليتهاي معاونت در خصوص موارد ذيل نيز صورت خواهد گرفت :

- مديريت وجوه نقد از سپرده گذاري آنها متناسب با برنامه cash flow و اخذ سود آن و استفاده از حساب سپرده هاي پشتيبان جهت پوشش حسابهاي جاري كه موجب كسب سود از منابع مالي

- پيگيري وصول مطالبات از كارفرمايان .

- اخذ ضمانت نامه جهت شركت در مناقصات.

- مذاكره با بانكها جهت افزايش ظرفيت اخذ تسهيلات بانكي و دريافت تسهيلات مذكور با كمترين نرخ بهره ممكن .

- نزد بانكها تا زمان وصول بابت چكهاي صادره مي شود.

- برنامه ريزي براي استفاده از مشوقها و صرفه هاي مالياتي با توجه به قوانين و مقررات

- پيگيريهاي ادعاهاي سازمان تامين اجتماعي در خصوص بيمه قراردادها و استفاده حداكثري از ظرفيتهاي قانوني در راستاي استيفاي حقوق سازمان.

- برنامه ريزي براي برگزاري مجامع عمومي ساليانه شركتهاي گروه در سال 91

- پيگيري انجام تكاليف مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام

- تهيه بودجه شركت اصلي و تلفيفي گروه براي سال 91

برنامه هاي بخش برق

پيش بيني نتايج شاخص سال 1392

سنكرون 19 واحد نيروگاهي در 12 پروژه با ظرفيت كل 2754 مگاوات

تحويل موقت 18 واحد نيروگاهي در 11 پروژه با ظرفيت كل 2594 مگاوات

تحويل دایم 22 واحد نيروگاهي در 13 پروژه با ظرفيت كل 3521 مگاوات

ساير موارد و اقدامات كليدي سال 1392

توسعه و ارتقاء سامانه مهندسي يكپارچه مپنا

انجام مذاكرات قراردادي جهت حضور در بازار كشورهاي بازار هدف

مطالعه امكان سنجي نيروگاههاي زباله سوز، بازيافت انرژي تلف شده در صنعت فولاد

تهيه پيشنهاد فني بلوك سيكل تركيبي بر اساس توربينهاي + MAP2 و ورژن هاي جديدتر توربين V94.2

شركت در جايزه تعالي مديريت پروژه در سطح ملي و بين المللي

جاري سازي برنامه ريزي استراتژيك در شركتهاي زير مجموعه

تأمين تجهيزات طرح نيروگاههاي بخار

بهبود سيستم HSE-MS

مديريت ريسك بر اساس استاندارد 31000ISO

مهندسي ارزش با رويكرد كاهش قيمت و مدت زمان اجراي پروژه

استقرار مدل بهبود كيفيت در نيروگاهها

استاندارد سازي مدارك پايه خارج از بلوك نيرو نيروگاه سيكل تركيبي

بازار يابي و بازار سازي مولدهاي مقياس كوچك

ورود به بازار جديد تبديل نيروگاههاي گازي به سيكل تركيبي با استفاده از مصوبه جديد دولت

تعريف و به نتيجه رسانيدن پروژه هاي تحقيقاتي جهت ورود به بازار خدمات در زمينه هاي نرم افزاري نيروگاهي

تلاش جهت ورود به نيروگاههاي برق-آبي

ارائه پيشنهاد براي نيروگاه زمين گرمايي

راه اندازي اولين نيروگاه 2,5 مگاواتي بادي در ايران

استقرار مدلسازي 3 بعدي نيروگاه ها به منظور ارتقا كيفيت مهندسي و اجراي نيروگاه ها

تهيه مدارك تيپ مباني طراحي نيروگاه ها

استاندارد سازي پيشنهاد فني براي نيروگاههاي سيكل تركيبي

پيش بيني تحويل موقت و تحويل دائم واحدهاي نيروگاهي در سال 1392

تحويل موقت

تحويل دائم

برنامه هاي بخش سرمايه گذاري

پروژه هاي در حال بهره برداري

نيروگاه جنوب اصفهان(BOT)

تحويل دایم واحد ششم نيروگاه (تحويل دایم نيروگاه)

پيش بيني توليد 4117174 مگاوات ساعت انرژي

نيروگاه عسلويه(BOO)

پيش بيني توليد بيش از 3331000 مگاوات ساعت انرژي

ميزان آمادگي بيش از 90 درصد نيروگاه در سال 92

اورهال واحدهاي 5 و 6 نيروگاه عسلويه

پيگيري موضوعات مرتبط با حضور شركت توليد برق عسلويه در فرابورس

نيروگاه توس(BOO)

پيش بيني توليد 2226941 مگاوات ساعت انرژي

نيروگاه علي آباد(BOO)

پيش بيني توليد 1.410.116 مگاوات ساعت انرژي برق

تحويل دائم واحد 6

نيروگاه سيكل تركيبي پره سر(BOT)

پيش بيني توليد 4.788.818 مگاوات ساعت انرژي برق

سنكرون بلوك اول و دوم بخار

تجاري شدن بلوك 1 و 2 بخار و واحد چهارم گازي

نيروگاه فارس(B.O.T)

پيگيري و مديريت عمليات احداث تا تكميل پيشرفت100درصد

انجام فاز مطالعاتي در بخش بخار و در صورت امكان شروع تدوين موافقت نامه براي طرح توسعه نيروگاه (بخش سيكل تركيبي) تا نهايي نمودن آن

تحويل دائم تمام واحدهاي گازي

تحويل دائم/موقت مشتركات نيروگاه

پيش بيني توليد 5.717.214 مگاوات ساعت انرژي برق

نيروگاه سيكل تركيبي گناوه(BOO)

تحويل موقت واحد دوم و مشتركات

انتقال پست به برق منطقه اي فارس و تحويل دائم با شركت توسعه 3

سنكرون واحد بخار

پروانه بهره برداري واحدهاي گازي

تحويل دائم واحد اول گازي

نيروگاه سيكل تركيبي سنندج:

حضور در بورس انرژي و فروش بخشي از ظرفيت توليدي در بازار فوق در راستاي تسهيل نقدينگي شركت

مكاتبه و پيگيري در جهت انتقال 60 درصد سهام شركت بهره بردار نيروگاه سنندج به شركت مپنا

انجام امور مربوط به واگذاري سهام ترجيحي

تغيير اساسنامه و تغيير نام شركت

پيگيري حل مشكلات مربوط به انتقال سند زمين و ساختمانهاي نيروگاه به نام شركت توليد برق سنندج مپنا

صادرات انرژي توليد شده نيروگاه سنندج در صورت مهيا بودن شرايط صادرات

تعديلات و تسويه حسابهاي مالي متناسب با تغيير و تحول صورت گرفته

پايان دوران گارانتي واحدهاي بخار

نيروگاه پرند:

تعيين تكليف زمين واگذار شده به شركت مپنا

پروژه هاي در حال احداث

نيروگاه 1000 مگاواتي سيكل تركيبي بهبهان(BOO)

ابلاغ قرارداد خريد تضميني توسط سازمان توسعه برق

انعقاد قرارداد مشاركت مدني پروژه با بانك صنعت و معدن و گشايش LC پروژه

اخذ مجوز زيست محيطي پروانه ساختماني و سند زمين

انعقاد قرارداد بهره برداري

تدوين برنامه زمانبندي سنكرون واحدها و ادامه فعاليتهاي اجرايي پروژه در فازهاي EPC طبق برنامه

نيروگاههاي بادي

الف: نيروگاه بادي كهك

مبادله قرارداد خريد تضميني برق با سازمان انرژي هاي نو ايران

مبادله قرارداد EPC

خريد زمين براي توربين هاي 6، 7و 8

آغاز عمليات اجرايي

پيگيري تأمين مالي پروژه از محل صندوق توسعه ملي

پيگيري تأمين مالي پروژه از بانك صادرات

پيگيري اخذ وام از محل CDM پروژه

ب: ساير مزارع بادي

اجاره زمين جهت نصب دكل هاي بادسنجي در سايتهاي سراب و 2 سايت خراسان

نصب دكل بادسنجي در سايتهاي سراب و 2 سايت خراسان و سايت قشم

شروع ديتا برداري از دكلهاي بادسنجي نصب شده

نيروگاه توليد همزمان برق و آب قشم (BOO)

راه اندازي واحد اول گازي

راه اندازي آب شيرين كن واحد اول 4500 متر مكعبي

راه اندازي واحد دوم گازي

راه اندازي آب شيرين كن واحد دوم 4500 متر مكعبي

پروژه توسعه پاك (CDM)

پروژه مكانيسم توسعه پاك نيروگاه سيكل تركيبي گناو:

ثبت پروژه CDM در هيأت اجرايي سازمان ملل (EB) و شروع دوره اعتبار پروژه

اخذ تائيد گزارش اعتبار پروژه CDM از نهاد عملياتي سازمان ملل (DOE)

پروژه مكانيسم توسعه پاك نيروگاه جنوب اصفهان

انجام فعاليت هاي زير در صورت تامين وام براي پروژه:

- دريافت قسط دوم وام (در فروردين)

- دريافت قسط سوم وام (در آذرماه)

رفع ابهامات مطرح شده توسط DOE و ثبت نام نيروگاه جنوب اصفهان در سايت سازمان ملل

پروژه مكانيسم توسعه پاك نيروگاه سيكل تركيبي پره سر

معتبر سازي بوسيله نهاد عملياتي ( در نوامبر يا اكتبر 2013)

ثبت پروژه بوسيله هيئت اجرائي مكانيسم توسعه پاك سازمان ملل (مارس 2014)

پروژه مكانيسم توسعه پاك نيروگاه بادي

پيگيري اخذ وام از محل CDM پروژه

پروژه هاي در حال توسعه

توسعه (بخش بخار) نيروگاه جنوب اصفهان(BOT)

تهيه جداول فني پيوست قرارداد ECA و عقد قرارداد ECA

عقد قرارداد تامين مالي

مجوز هاي مورد نياز جهت شروع پروژه از جمله مجوزات (انشعاب برق، انشعاب آب و فاضلاب، ضمانت نامه پرداخت، اتصال به شبكه،...)

انعقاد قرارداد EPC

شروع عمليات اجرايي ( مهر 92)

نيروگاه غرب كارون:

مبادله قرار داد تبديل انرژي در اوايل ارديبشت 92

شروع عمليات پاكسازي زمين توسط شركت متن پس از تائيد موقيعت ساختگاه نيروگاه توسط نماينده سازمان محيط زيست در اواخر ارديبهشت 92

مبادله قرارداد EPC تا اواسط ارديبهشت

شروع فعاليت هاي اجرايي پروژه از حدود شهريور 92

پروژه هاي در حال مذاكره يا آماده سازي براي اجرا

پروژه الجزاير

نهايي سازي پروتكل همكاري بين مپنا و شركت الجزايري سونل گاز

مذاكرات نهايي سازي قرارداد بين مپنا و شركت الجزايري سونل گاز به صورت EPC و نيز نهايي سازي قراردادهاي مالي

پروژه بنين:

مذاكرات قراردادي احداث يك بلوك سيكل تركيبي (مركب از واحد گاز 25 مگاواتي، يك واحد بويلر بازيافت حرارتي و يك واحد بخار 9 مگاواتي) به روش B.O.T

صادرات برق به كشورهاي همسايه

پيگيري قرارداد مطالعه بازاريابي براي بخش سرمايه گذاري شامل موضوع صادرات برق با شركت موننكو

برنامه هاي بخش حمل و نقل ريلي

قراردادهاي اجرايي

- قرارداد 150 دستگاه لكوموتيو مسافري زيمنس

- اجراي مونوريل قم

- اجراي خط 1 متروي اصفهان

- اجراي E&M خط 2 متروي كرج

- ساخت و انتقال تكنولوژي لكو موتيو مانوري پروتوتايپ

- نگهداري و تعمير 150 دستگاه لكوموتيو زيمنس

- پروژه ساخت 10 دستگاه لكوموتيو باري 26 GT

- لكوموتيو باري كيشويان- 4000 اسب

مناقصه ها، مذاكرات

- فروش 70 دستگاه لكوموتيو ديزل -الكتريك به راه آهن بنگلادش

- فروش 30 دستگاه لكو موتيو به بخش خصوصي

- فروش 8 دستگاه لكوموتيو مانوري

- خط بالاسري از پروژه برقي كردن تهران مشهد

- ايجاد سيستم تراموا لينك در شهر كرج

- توافقنامه ترامواي اصفهان

- توافقنامه 20 دستگاه لكوموتيو تونلي

- تجهيزات مترو خط 2 شيراز

- فروش سيستم Propulsion مترو

برنامه هاي بخش نفت و گاز

مناقصه ها، مذاكرات و قراردادهاي اجرايي

- بررسي و نهايي سازي قرارداد خريد Metering Skidها

- پيگيري مناقصه بازسازي و نوسازي ميدان نفتي درود از شركت نفت فلات قاره ايران تا مرحله نهايي سازي و انتخاب برنده

- پيگيري مناقصه گازهاي همراه هفت شهيدان از شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب تا مرحله نهايي سازي و انتخاب برنده

- پيگيري مناقصه احداث ايستگاه تقويت فشار گاز وراوي از شركت نفت مناطق مركزي ايران تا مرحله نهايي سازي و انتخاب

برنده

- پيگيري مناقصه تأمين توربوكمپرسورهاي پتروشيمي مارون تا مرحله نهايي سازي و انتخاب برنده

- پيگيري و نهايي سازي طرح Mini – refinery با همكاري شركت موننكو براي شركت نفت مناطق مركزي

- پيگيري و نهايي سازي طرح استفاده از توربو اكسپندر بر روي چاه شماره 3 لاوان براي شركت نفت فلات قاره ايران

- پيگيري حضور در پروژه هاي بالادست و پايين دست نفت و گاز

- ايجاد مقدمات حضور در بازار نفت و گاز منطقه كردستان عراق، عمان و الجزاير

- ايجاد مقدمات حضور در بازار نفت و گاز كشورهاي آسياي ميانه

پروژه هاي در جريان و در حال اتمام

- پروژه حفاري مناطق نفت خيز جنوب

ادامه اجراي پروژه توسعه و توليد نفت از يال جنوبي مخزن آسماري و تامين ظرفيت مجاز واحد بهره برداري شماره3 (قطاع- 6) ميدان مارون

ادامه حفاري در منطقه مارون و آغاز عمليات حفاري خشكي با دكل جديد خريداري شده طبق قرارداد با كارفرما

- پروژه يكصد دستگاه توربوكمپرسور

ادامه روند ساخت داخل توربوكمپرسور، تست اولين توربوكمپرسور ساخت گروه مپنا در شركت توگا، ادامه سوپروايزري نصب و راه اندازي تجهيزات تحويلي به كارفرما، ترخيص تجهيزات وارداتي از گمرك.

- پروژه واحد 106 فاز 19

تكميل مهندسي پروژه و اتمام فعاليت هاي ساختماني شامل تكميل نصب Pipe Rack و اسكلت فلزي باقيمانده، اجراي عمليات(AG/UG) Piping ،ساخت و نصب GPRS & Suction Drum، نصب و راه اندازي توربوكمپرسور، راه اندازي و تحويل موقت هشت واحد توربوكمپرسور.، اخذ تاييديه مپنا بويلر درخصوص ساخت .Suction Drum

- پروژه سويديه سوريه (بخشGas Treatment Package: G.T.P)

ادامه طراحي پايه و تفصيلي مدارك مهندسي، سفارش گذاري تجهيزات، آغاز فعاليت هاي اجرايي تحت مديريت شركت توسعه 2 و درصورت مساعد بودن شرايط، انجام تمهيدات لازم درخصوص شرايط قرارداد پروژه.

- پروژه فاز 13 پارس جنوبي

ادامه اجراي خدمات مهندسي، خريد، كارهاي ساختماني، نصب و راه اندازي واحدهاي بازيابي سولفور و گرانول سازي، توزيع برق، واحد توليد و توزيع بخار، تامين و توزيع هواي سرويس و ابزار دقيق، توليد و ذخيره سازي نيتروژن، بوستر پمپ، پكيج هاي آب، ديزل، پكيج آب خنك كننده، تصفيه آب و پساب، مخازن نگهداري گوگرد و مواد شيميايي و سيستم هاي برقي در فاز 13 پارس جنوبي

- پروژه فاز 14 پارس جنوبي

ادامه اجراي خدمات مهندسي، خريد، كارهاي ساختماني، نصب و راه اندازي ايستگاه كمپرسور و اندازه گيري، واحدهاي بازيابي سولفور و گرانول سازي، توزيع برق، واحد توليد و توزيع بخار، سيستم سوخت رساني، تامين و توزيع هواي سرويس و ابزار دقيق، توليد و ذخيره سازي نيتروژن، تجهيزات انتقال آب دريا، بوستر پمپ، پكيج هاي آب، ديزل، پكيج آب خنك كننده، تصفيه آب و پساب، مخازن نگهداري گوگرد و مواد شيميايي و سيستم هاي برقي در فاز 14 پارس جنوبي

- پروژه توسعه ميدان گازي فروز B

تامين سرمايه، ارايه خدمات، تامين ماشين آلات و تجهيزات نو و با آخرين تكنولوژي (حتي المقدور) تامين نيروي انساني متخصص، ابزار و تجهيزات لازم به منظور توسعه ميدان گازي فروز B و همچنين ارايه خدمات پشتيباني فني به كارفرما در خلال توليد ميدان گازي فروز B

- پروژه تامين توربوكمپرسورهاي فازهاي 13 پارس جنوبي

- پروژه تامين توربوكمپرسورهاي فازهاي 22-24پارس جنوبي

ادامه بررسي فني و بازرگاني و مذاكرات جهت خريد دكل حفاري دريايي Jack up

آغاز اجراي پروژه تجهيز مبادي تحويل و تحول صنعت نفت به سيستم هاي اندازه گيري دقيق خودكار و انتقال اطلاعات و مانيتورينگ

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
omid sheshbloki
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۱
اینجانب با21سال سابقه درجوشکاری پاس یک (فول پاس)ومونتاژکاری وکلیه کارهای فنی -بسیار مایلم که درشرکت مپنا مشغول بکار شوم-مطمئنا تجربه واستعداد من بسیار کارامد است -اگر بخواهید-