بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷
در گفتگو با مدیر مالی شرکت پالایش نفت اصفهان بررسی شد:

گلایه های "شپنا" از پتروشیمی اصفهان تا بورس

نکته حائز اهمیت در خصوص عملکرد پتروشیمی اصفهان در عدم تسویه بدهی های خود به "شپنا" این است که این شرکت از منابع مالی کافی برای پرداخت بدهی 240 میلیاردی خود برخوردار است، در این بین مشخص نیست دلیل اصلی عدم بازگشایی نماد معاملاتی شرکت توسط سازمان بورس چیست؟
کد خبر : ۱۰۳۱۰۱
نماد شرکت پتروشیمی اصفهان در حالی همچنان بعد از یک سال و اندی متوقف می باشد که به نظر می رسد مشکلات پیرامون تأمین خوراک مصرفی "شصفها" از شرکت پالایش نفت اصفهان نیز به قوت خود باقی است.

براساس گزارش بورس نیوز، به دلیل عدم پاسخگویی مناسب از سوی مسئولان شرکت پتروشیمی اصفهان به بررسی مشکل مذکور از نگاه شرکت پالایش نفت اصفهان به عنوان تأمین کننده خوراک این مجموعه پرداختیم.

مدیر مالی شرکت پالایش نفت اصفهان در خصوص دلایل قطع انتقال خوراک به پتروشیمی اصفهان عنوان کرد: طی سال 91 قراردادی میان شرکت های پتروشیمی اصفهان و پالایش نفت اصفهان منعقد شد که در آن کلیه مفاد مربوط به صورت حساب پرداخت ها و جزییات قرارداد به طور شفاف به ثبت رسیده بود. اما متأسفانه شرکت پتروشیمی اصفهان با عمل نکردن به مفاد قرارداد مذکور، شرایط اجرای تعهدات را نقض کرد، از همین رو شرکت پالایش نفت اصفهان نیز تا رفع مسایل مذکور اقدام به قطع انتقال خوراک به این مجموعه کرده است.

صرامی با اشاره به بدهی 240 میلیارد تومانی "شصفها" به شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: شرکت پتروشیمی اصفهان در حال حاضر بدهی حدود 240 میلیارد تومانی به "شپنا" دارد که از تسویه آن ممانعت می کند. حال آنکه این بدهی از نظر ثبت حسابداری نیز به تأیید حسابرس این شرکت رسیده و در صورت های مالی شرکت پتروشیمی اصفهان قابل مشاهده می باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: نکته حائز اهمیت در خصوص عملکرد پتروشیمی اصفهان در عدم تسویه بدهی های خود به "شپنا" این است که این شرکت از منابع مالی کافی برای پرداخت بدهی 240 میلیاردی خود برخوردار است، اما به دلایل گوناگون از تسویه آن سرباز می زند. بنابراین تا زمانی که مشکل مذکور رفع نشود شرکت پالایش نفت اصفهان نیز در زمینه تأمین خوراک "شصفها" تصمیمی نخواهد گرفت.

چه خبر از بازگشایی نماد "شپنا"؟

مدیر مالی شرکت پالایش نفت اصفهان در ادامه صحبت ها در خصوص دلایل عدم بازگشایی نماد معاملاتی "شپنا" نیز عنوان کرد: متأسفانه با وجود رفع ابهامات مطرح شده از سوی سازمان بورس و تهیه کلیه گزارش های مورد درخواست، این سازمان همچنان به توقف نماد معاملاتی "شپنا" پافشاری می کند. حال آنکه در این بین مشخص نیست دلیل اصلی عدم بازگشایی نماد معاملاتی شرکت توسط سازمان بورس چیست؟

صرامی در خاتمه اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی به نظر می رسد سازمان بورس می بایست دلایل و ابهامات خود را برای متوقف نگه داشتن نماد شرکت های پالایشگاهی به طور دقیق و در جلسه ای مشترک با مسئولان کلیه این شرکت ها بیان کرده تا این شرکت ها نیز در جریان این دلایل مربوط به آن باشند. چراکه واقعیت امر این است که تا به امروز همه اطلاعات مورد نیاز سازمان بورس توسط "شپنا" ارسال شده، اما باز هم قائله توقف نماد همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر