بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷
کد خبر : ۱۰۶۷۴۷
حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني رييس‌جمهوري اسلامي ايران در مصاحبه با شبکه تلويزيوني سي‌.ان.‌ان آمريکا به سوالات مجري اين شبکه پيرامون موضوعات مختلف پاسخ گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رييس جمهور در اين مصاحبه در پاسخ به سوالي در خصوص موضوع هسته‌اي ايران گفت: جمهوري اسلامي ايران به دنبال سلاح هسته‌اي نبوده و نخواهد بود و کشتار جمعي را برخلاف باورهاي ديني و مذهبي و اصول اخلاقي خود مي‌داند.

دکتر روحاني تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران در موضوع هسته‌اي خواستار حقوق حقه خود بدور از اعمال هرگونه تبعيض همانند ساير کشورهاي دنيا و در چارچوب مقررات بين‌المللي بوده و آن را دنبال مي‌کند.

رييس جمهور با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران چيزي جز قانون نمي‌خواهد، اعمال تحريم‌ها عليه کشورمان را غيرانساني و برخلاف تمامي اصول و مقررات بين‌المللي دانست و خاطر نشان کرد: ما معتقديم با فشار بر يک ملت هيچ کسي به جايي نمي‌رسد چراکه هر چه تنفر زياد باشد، شرايط براي صلح و دوستي کمتر مي‌‌شود.

دکتر روحاني در پاسخ به سوالي در خصوص تحولات سوريه نيز اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تا با هر کشوري در راستاي خاتمه دادن به جنگ داخلي در سوريه همکاري کند.

رييس جمهور همچنين تاکيد کرد: هيچ دولت ديگري نبايد براي آينده سوريه تصميم گيري کند.

گفتني است مشروح اين مصاحبه که در محل اقامت رييس‌جمهور انجام شده است، متعاقباً منتشر خواهد شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر