بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰
کد خبر : ۱۰۷۳۶۲
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی مجلس با بیان اینکه اجرای اصل 44 قانون اساسی متوقف نشده است و برداشت رسانه ای مبنی بر توقف آن اشتباه بوده است، گفت:‌ واگذاری برخی نیروگاه های وزارت نیرو در کمیسیون ویژه تولید ملی باحضور وزرای اقتصاد و نیرو در جلسه دوشنبه این کمیسیون بررسی خواهدشد.

حمیدرضا فولادگر در گفت و گو با خانه ملت درباره توقف اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: من در مصاحبه با یکی از رسانه ها اعلام کردم برخی از واگذاری ها به دلیل اصلاح روش و تجدید نظر متوقف شد اما برداشت به این شکل بود که دولت اصل 44 را متوقف کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از برنامه های اصلی دولت اجرای صحیح سیاست اصل 44 و قانون مربوطه است.

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای اصل 44 قانون اساسی متوقف نشده است، تاکید کرد:‌ بعد از انتشار خبر "توقف واگذاری ها" بسیاری از رسانه ها بر مبنای آن به همان پرداختند.

فولادگر با اشاره به جزئیات اجرای اصل 44 قانون اساسی و توقف برخی واگذاری ها گفت: برخی از واگذاری ها در برخی شرکت ها به عنوان مثال برخی نیروگاه ها در وزارت نیرو به صورت موقت متوقف شده تا روش واگذاری بررسی و اصلاح شود و واگذاری ها به دور از عجله و منطبق بر قانون، رقابت و از طریق مزایده در بورس صورت گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه در همین راستا واگذاری برخی از بنگاه ها به منظور بررسی روند اجرای صحیح اصل 44 متوقف شد، گفت: این به معنای توقف واگذاری ها نیست.

فولادگر در ادامه گفت: درخواست توقف موقت اصل 44 درخواست دستگاه های مذکور بود تا واگذاری ها به صورت عجولانه صورت نگیرد؛ در حوزه وزارت نیرو و واگذاری برخی شرکت های زیر مجموعه موضوع را در دستور کار کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در روز دوشنبه قرار دادیم که با حضور وزاری اقتصاد و نیرو بررسی می شود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی مجلس ادامه داد: درباره واگذاری شرکت ها جلسات جداگانه ای با وزاری مربوطه مانند وزیر نفت، وزیر صنعت خواهیم گذاشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر