بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۵
کد خبر : ۱۰۷۵۲۰
تولید انواع خودرو در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶.۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش فارس، در ۶ ماهه اول امسال ۲۹۱ هزار و ۶۳۸ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به ۶ ماهه اول ۹۱ کاهش ۳۶.۵ درصدی را نشان می‌دهد. در این مدت ۲۴۷ هزار و ۳۱۵ دستگاه سواری در کشور تولید شد که نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته با کاهش ۳۷.۶ درصدی همراه بوده است. همچنین تولید وانت در این مدت با کاهش ۲۱.۸ درصدی نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته، به ۴۰ هزار و ۶۲۹ درصد رسید.

در این مدت، تنها ۲۵ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس در کشور تولید شد که افت ۷۸.۸ درصدی را نسبت به نیمه اول سال گذشته نشان می‌دهد. تولید اتوبوس نیز در ۶ ماهه اول امسال ۱۸۴ دستگاه بود که با افت ۶۵.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است. میزان تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز در این مدت ۲۹۱ هزار و ۶۳۸ دستگاه بود که نسبت به نیمه اول سال قبل ۳۶.۵ درصد کاهش داشته است.

رشد ۱۹ درصدی تولید شهریور
در شهریور امسال، ۶۴ هزار و ۳۱۶ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به شهریور ۹۱ افزایش ۱۹.۶ درصدی را تجربه کرده است. در این ماه، تولید سواری در کشور به ۵۴ هزار و ۵۲۶ دستگاه رسید که نسبت به شهریور ۹۱ معادل ۱۷.۷ درصد رشد داشته است.

در ۶ ماهه اول امسال، جمع تولید خودروی سواری در ایران‌ خودرو به ۱۰۸ هزار و ۲۵۸ دستگاه رسید که نسبت به تولیدات ۶ ماهه اول سال ۹۱ کاهش ۴۱.۵ درصدی را به همراه داشته است. تولید سواری توسط ایران خودرو در شهریور‌ امسال نیز ۳۰ هزار و ۴۲۷ دستگاه بود که رشد ۸۶.۹ درصدی را نسبت به شهریور سال قبل نشان می‌دهد. در ۶ ماهه اول امسال، ۳۰ هزار و ۷۶۲ دستگاه سواری توسط شرکت پارس‌ خودرو تولید شد که با کاهش ۶۳.۵ درصدی نسبت به ۶ ماهه اول سال قبل همراه بوده است.

تولید سواری در شرکت پارس خودرو در شهریور امسال نیز ۵ هزار و ۱۵۳ دستگاه بود که افت ۵۰.۷ درصدی را نسبت به شهریور ۹۱ نشان می‌دهد. در مورد تولید سواری توسط گروه سایپا نیز باید به عدد ۹۳ هزار و ۲۸۲ درصد در ۶ ماهه اول امسال اشاره کرد که کاهش ۷.۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. 

تولید سواری توسط سایپا در شهریور امسال نیز ۱۶ هزار و ۳۸۰ دستگاه بود که رشد ۲۰.۲ درصدی را نسبت به شهریور ۹۱ نشان می دهد. در ۶ ماهه اول امسال، تولید سواری توسط گروه بهمن با افت ۷۱.۲ درصدی به ۲۲۴ دستگاه رسید و شرکت کرمان ‌موتور نیز در این مدت هیچ تولیدی نداشته است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر