بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴
مدیر مالی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان عنوان کرد:

افزایش حجم عملیات با توسعه زیرساخت ها

از جمله امتيازات با اهميت اين شركت اخذ مجوز ارائه خدمات الكترونيك از شركت شاپرك است كه با توجه به پتانسيل فني و زيرساختي اين شركت در زمينه ارائه خدمات الكترونيك اخذ گرديده است.
کد خبر : ۱۰۸۶۹۴
بررسی عملکرد سال های اخیر شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات از بهبود وضعیت سودآوری و روند رو به رشد آنها نسبت به سال های قبل خبر می دهد. چراکه به طور کلی صنعت مذکور در حال پیشرفت و توسعه بوده و این امر آثار مثبتی بر عملکرد فعالان این گروه در پی داشته است. برهمین اساس می توان گفت در مجموع عوامل ذکر شده منجر به اقبال فعالان بازار بورس به سهام این گونه شرکت ها و رشد قیمت سهام آنها شده است.

مدیر مالی شرکت الکترونیک پارسیان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: عمده درآمدهای این شرکت از محل قرارداد شاپرک و اجاره دستگاه های کارت خوان می باشد.

سمیرا عسگری افزود: قرارداد اجاره دستگاه های کارت خوان براساس قراردادهای از قبل منعقد شده و با نرخ های مصوب انجام می پذیرد. علاوه بر این، تعدادی قرارداد جدید طی شش ماهه نخست امسال منعقد شده که با افزایش قیمت نیز همراه بوده است. البته درآمدهای مربوط به قراردادهای مذکور در بودجه سال مالی جاری لحاظ شده، چراکه از ماههاي نخست سال جاري اقدامات لازم جهت انعقاد آنها در حال پیگیری بوده است.

وی در ارزیابی عملکرد شش ماهه نخست سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 92 بیان کرد: "رتاپ" به برآوردها و برنامه های خود برای نیمه اول امسال دست یافته و این در حالی است که می توان گفت همچون روند سال های گذشته به دلیل رفتار بازار و افزایش حجم خرید و تراکنش ها، عملکرد شرکت طی نیمه دوم سال نسبت به شش ماهه اول بسیار مناسبتر خواهد بود.

این مقام مسئول به افزایش 80 درصدی سرمایه "رتاپ" اشاره کرد و گفت: عمده دارایی های شرکت، دستگاه های کارت خوان و مخابراتی است که هر سال جهت ارایه خدمات به مشتریان خریداری می شوند. از این رو شرکت های فعال در حوزه رايانه و فعالیت های وابسته به آن به منظور افزایش حجم عملیات و تراکنش ها نیازمند توسعه زیرساخت ها و افزایش ظرفیت عملیاتی خود هستند. این امر موجب افزايش جذب تراکنش ها و در پی آن افزايش درآمدهاي عملياتي شركت خواهد شد.

مدیر مالی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان افزود: افزایش حجم عملیات قطعاً بايستي همراه با توسعه زیر ساخت ها صورت پذیرد، برهمین اساس نيز می توان گفت افزایش سرمایه جهت ارتقاء کیفیت ارایه خدمات به متقاضیان امری ضروری بوده و در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر بسیار مؤثر خواهد بود.

عسگری در ارتباط با قرارداد شاپرک بیان کرد: از جمله امتيازات با اهميت اين شركت اخذ مجوز ارائه خدمات الكترونيك از شركت شاپرك است كه با توجه به پتانسيل فني و زيرساختي اين شركت در زمينه ارائه خدمات الكترونيك اخذ گرديده است. این در حالی است که اخذ پنج رتبه اول در سال 1392 براساس آخرين گواهي رتبه بندي و احراز صلاحيت شركت هاي انفورماتيكي از شوراي عالي انفورماتيك كشور مويد اين مطلب مي باشد.

وی به پروژه های جدید "رتاپ" اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله پروژه هاي در دست اقدام اين شركت ارائه سرويس USSD جهت خرید شارژ و پرداخت قبوض از طریق گوشی تلفن همراه مي باشد كه در اين خصوص با يكي از اپراتورهاي تلفن همراه قراداد منعقد شده و انعقاد قرارداد با اپراتور ديگر در حال اقدام مي باشد. اجراي اين پروژه اثر قابل توجهي بر جذب تراكنشهاي شركت در پی خواهد داشت.

از ساير نكات قابل توجه، ممنوعيت هر گونه پرداخت الكترونيك از اوايل آذرماه سال جاري توسط بانك ها و انتقال ارائه اين سرويس به شركت هاي پرداخت الکترونیک بانک ها -PSP - مي باشد كه موضوع اخير عنوان شده نيز اثر درآمدي با اهميتي را براي شركتهاي PSP به همراه داراد.

این مقام مسئول در پایان پیرامون فروش بخشی از سهم "رتاپ" توسط یکی از سهامداران آن بیان کرد: حدود 15 درصد از سهام شرکت تحت تملک بانک تجارت بوده که به منظور افزايش حجم سهام شناور اين نماد و پيرو هماهنگي هاي صورت گرفته بخشی از سهم "رتاپ" توسط اين بانك عرضه و سهام تحت تملك بانك مذکور به 13 درصد کاهش یافته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر