تعداد بازدید : ۲۷۲۶
کد خبر : ۱۰۸۸۵۰
۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
به گزارش «پرشین خودرو»، محسن دستخوش جوان معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا، با بیان این مطلب و با اشاره به اولویت بندی 4 منطقه مهم دنیا در هدف گذاری های سایپا گفت: مناطق آمریکای لاتین، آفریقا و خاورمیانه و منطقه CIS به عنوان مهمترین اولویت های صادراتی سایپا در نظر گرفته شده است.
وی اولین اولویت سایپا در اهداف صادراتی را بازارهای منطقه خاورمیانه برشمرد و افزود: علاوه بر کشورهای سوریه، عراق و افغانستان در منطقه CIS نیز محصولات خود را به کشور های آذربایجان، ترکمنستان و ازبکستان صادر کرده و موفق شدیم به بازار اوکراین با استانداردهای سخت گیرانه اروپایی وارد شویم.
معاون صادرات و امور بین الملل سایپا اظهار داشت: در منطقه خاور میانه، سایپا از دیرباز حضور جدی داشته است بطوریکه در چند سال متوالی توانستیم در سوریه رتبه برترین وارد کننده از لحاظ تعداد خودرو به خود اختصاص دهیم و همین اتفاق در کشور عراق نیز صورت پذیرفت.
وی تاکید کرد: مزیت های محصولات اقتصادی سایپا که از جمله آنها می توان قیمت رقابتی، مصرف پائین سوخت و شبکه خدمات پس از فروش گسترده را بر شمرد، موجب افزایش تقاضا در قشر متوسط و روبه پائین بازارهای صادراتی بوده است.
جوان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شناسائی کف هرم بازارهای صادراتی تاکید کرد: ما با تکیه بر همین اصل در کمتر از چند سال 110 هزار دستگاه خودرو به عراق صادر کردیم و با توجه به این استقبال بی نظیر و به منظور حصول اطمینان از استمرار صادرات به کشور عراق خط تولید سایپا به زودی در این کشور به بهره برداری می رسد که نمونه خوبی از یک صادرات پایدار در منطقه خواهد بود.
محسن دستخوش جوان با اشاره به استراتژی های صادراتی سایپا در منطقه آفریقا از حضور سایپا در بازارهای سودان، مصر و الجزایر خبرداد و تاکید کرد: در کشور مصر با صادرات تیبا حضور خود را پررنگ تر کرده ایم و در کشور الجزایر بعنوان بزرگترین بازار آفریقا بعد از کشور آفریقای جنوبی برنامه ریزی های جدی شده تا بتوانیم در دور جدید اقدامات با حضور مستقیم در بازار محصولات خودمان را عرضه کنیم.
جوان اظهار داشت: در غرب و شمال غرب آفریقا در کشورهایی مانند سنگال، نیجر، ساحل عاج، نیجریه و غنا برنامه حضور جدی داریم و در حال مذاکره هستیم تا محصولات سایپا را در این بازارها با تیراژ بالاتر عرضه نمائیم.
وی افزود: در امریکای لاتین نیز از سال 2006خط تولید محصولات سایپا با سرمایه گذاری مشترک با طرف خارجی در کشور ونزوئلا شروع به فعالیت نموده است و امیدواریم که بتوانیم دیگر کشورهای آن حوزه را نیز به بازارهای صادراتی محصولات خودمان تبدیل کنیم
معاون صادرات و امور بین الملل سایپا با اشاره به هدف صادرات 20 درصد ازمحصولات تولیدی سایپا تا سال 95 تاکید کرد: سیاست گروه خودروسازی سایپا بر این است که از این طریق بتواند به خودکفائی ارزی دست پیدا کند.
جوان با اشاره به موانع و مشکلات موجود در صادرات محصولات سایپا گفت: بحث نقل و انتقال ارز و روابط بانکی با کشورهای دیگر یک مشکل جدی برای صادرکنندگان بوده که انجام مبادلات تجاری با سایر کشورها را دچار مشکل کرده است.
وی افزود: از دیگر موانع قابل ذکر، کمبودهای موجود در زیرساختهای حمل و نقل در کشور است که به دلیل عدم سرمایه گذاری و حمایت درست، هزینه های هنگفتی به صادر کنندگان تحمیل شده و با تشدید تحریم ها و کارشکنی های شرکتهای حمل و نقل خارجی افزایش هزینه صادرات را در پی داشته است.
جوان با انتقاد به برخی اظهارنظرهای نادرست افزود: متاسفانه نزدیک به یک سال است که بواسطه اظهارنظرات نسنجیده در خصوص محصولات کیفیت و سطح استاندارد خودروهای داخلی، برخی از بازارهای صادراتی بدلیل همجواری و بعضاً همزبانی با کشورمان، واردات خودرو از ایران را کاهش دادند و عملاً با استناد به اظهارات مذکور باعث کاهش حجم صادرات خودرو و در نتیجه وارد آمدن ضرر و زیان هنگفت به صنعت ملی و تولید داخلی شدند.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص استاندارد خودروهای داخلی اظهار داشت: با تمام این بی‌انصافی ها باید در نظر داشت که استاندارد خودروهای تولید داخل در سالهای اخیر با ارتقای چشمگیری همراه شده است بطوریکه به استانداردهای جهانی نزدیک شده ایم.
جوان خاطرنشان کرد: یک واقعیت را باید پذیرفت که علاوه بر آنکه کشور ایران هدف تحریم های ناعادلانه شده صنعت خودروی کشور نیز بطور خاص از ابتدای جولای امسال تحریم شده است. شرایط بسیار دشوار تر از قبل است و برای تحقق اهداف صادراتی باید ضمن تلاش مضاعف از محدودیت ها و یا تاثیرات ناشی از آن کاسته شود.
وی گفت: با تمام این موانع سیاست سایپا بر حفظ روند صعودی صادرات بوده است و امیدواریم علاوه بر تحرکات مثبت دیپلماتیک دولت تدبیر و امید، شاهد حمایت هایی از صنعت خودرو کشور باشیم که در سایر کشورهای صاحب این صنعت نیز جاری گردیده است و با بهبود شرایط بتوانیم با گامهای مستحکم تری به سوی پیشرفت میهن عزیز اسلامی قدم برداریم.
دیدگاه خود را بیان کنید
* نظر:
نام:
ایمیل:
گزارش مجامع
زنگ مجمع

زنگ مجمع "سکرما" به گوش می‌رسد

شرکت سیمان کرمان مجمع عمومی را در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴ برگزار می کند.
دعوت

دعوت "وصنا" از سهامداران برای حضور در مجمع

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵ برگزار می شود.
افزایش سرمایه ۴۰ درصدی در مجمع

افزایش سرمایه ۴۰ درصدی در مجمع "دالبر"

شرکت داروسازی البرزدارو در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ مجمع عمومی برگزار کرد.

"سمازن" از تیرماه سال آینده سود می‌دهد

شرکت سیمان مازندران زمان پرداخت سود به سهامدارانش را تعیین کرد.
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: