بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۰
مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری مسکن عنوان کرد:

عرضه دو زیرمجموعه غیر بورسی در فرابورس

مراحل قانونی اجرای این برنامه در حال سپری شدن است و پیش بینی می شود سهام شرکت های سرمایه گذاری مسکن پردیس و نیز سرمایه گذاری مسکن زاینده رود پس از ارایه گزارش های میان دوره ای آنها، تا پایان سال جاری در بازار فرابورس عرضه شود.
کد خبر : ۱۰۸۸۹۲
عرضه اولیه دو شرکت زیرمجموعه غیر بورسی شرکت سرمایه گذاری مسکن در بازار فرابورس یکی از اولویت های "ثمسکن" به شمار می آید. به گونه ای که مراحل قانونی اجرای این برنامه در حال سپری شدن است و پیش بینی می شود سهام شرکت های سرمایه گذاری مسکن پردیس و نیز سرمایه گذاری مسکن زاینده رود پس از ارایه گزارش های میان دوره ای آنها، تا پایان سال جاری در بازار فرابورس عرضه شود.

مدیر سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری مسکن با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: شرکت های مذکور در حال حاضر تبدیل به سهامی عام شده اند و برنامه افزایش سرمایه آنها نیز اجرایی شده است.

شهریاری افزود: سرمایه شرکت سرمایه گذاری پردیس از 10 میلیارد به 30 میلیارد تومان ارتقاء یافته و برنامه افزایش سرمایه 300 درصدی شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود نیز به اجرا درآمده است.

وی همچنین به برنامه افزایش 100 درصدی "ثمسکن" اشاره کرد و گفت: مقرر شده که 60 درصد از این برنامه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و مابقی از محل سود انباشته انجام پذیرد. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که اگرچه اجرای این برنامه توسط سازمان بورس اوراق بهادار و نیز مجمع فوق العاده سهامداران تأیید شده، اما به دلیل لزوم سپری شدن برخی مراحل قانونی و حقوقی به نظر می رسد که تحقق این برنامه تا قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران امکان پذیر نباشد.

این مقام مسئول در بیان دلایل افزایش سرمایه شرکت اظهار داشت: از جمله این عوامل می توان به اجرایی شدن برنامه افزایش سرمایه شش شرکت زیرمجموعه "ثمسکن" و لزوم اعمال آثار آن در سرمایه شرکت مادر اشاره کرد. همچنین انجام این امر در راستای اصلاح ساختار مالی شرکت ضروری به نظر می رسد.

مدیر سرمایه گذاری های "ثمسکن" در ارتباط با وضعیت سه شرکت زیرمجموعه بورسی نیز تصریح کرد: اگرچه بازار مسکن طی نیمه اول امسال وضعیت مناسبی را پشت سر نگذاشته، اما می توان ادعا کرد که سه شرکت زیرمجموعه بورسی "ثمسکن" از پتانسیل تحقق کامل بودجه برآوردی سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 92 خود برخوردار هستند.

شهریاری به تعدیل مثبت "ثمسکن" طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: علاوه بر این، شرکت های مذکور بودجه سال مالی 93 خود را همراه با افزایش سود برآورد کرده اند که می توان به تحقق این برنامه ها طی سال مالی جاری امید داشت. البته در صورت اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی از سوی شرکت های زیرمجموعه به طور قطع آثار مثبت ناشی از تحقق این امر در بودجه سال مالی جاری "ثمسکن" اعمال خواهد شد.

وی درخاتمه پیرامون روند آتی بازار مسکن بیان کرد: عوامل زیادی در پیگیری روند آتی بازرا مسکن مؤثر است. از جمله این عوامل می توان به روند قیمتی ارز و نرخ بهره اشاره کرد. در صورتی که این دو فاکتور روند افزایشی را در پیش گیرند، رکود بازار مسکن نیز شدن خواهد یافت. افزون بر آن هنوز سیاست های دولت در خصوص این بازار و قیمت مسکن به طور واضح مشخص نشده و نتیجه قطعی نیز تاکنون از مذاکرات هسته ای ایران حاصل نشده است. از این رو می توان گفت در صورت ثابت ماندن عوامل عنوان شده و نیز کسب نتیجه مثبت از مذاکرات هسته ای ایران می توان به افزایش اندک حجم معاملات تا پایان سال جاری امیدوار بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر