بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰
مدیر بودجه و بررسی شرکت سرمایه گذاری شاهد عنوان کرد:

روند صعودی سودآوری با کاهش بهای تمام شده

روند معاملات در بازار بورس در حالی طی ماه های اخیر بی رمق بوده و دچار رکود شده که پیش بینی می شود همراه با تثبیت سیاست های دولت در خصوص قیمت مسکن و با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال شاهد ایجاد رونق در این بازار باشیم.
کد خبر : ۱۰۹۱۹۲
روند معاملات در بازار بورس در حالی طی ماه های اخیر بی رمق بوده و دچار رکود شده که پیش بینی می شود همراه با تثبیت سیاست های دولت در خصوص قیمت مسکن و با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال شاهد ایجاد رونق در این بازار باشیم.

مدیر بودجه و بررسی شرکت سرمایه گذاری شاهد با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: بهای تمام شده پروژه های در حال ساخت و نیز هزینه هایی که از بابت اجرای آنها صرف می شوند درصد کمی را به خود اختصاص می دهند. از جمله دلایل این امر می توان به خریداری زمین پروژه های "ثشاهد" در سال های گذشته و با قیمت های قبل از شروع روند رو به رشد قیمت فروش مسکن اشاره کرد که در پی این امر می توان گفت پروژه های در دست اجرای این شرکت سودآوری بالایی برای آن به ارمغان خواهد آورد.

علی اصغر صالحی از اجرای سه پروژه البرز، بهدشت و کمپلو خبر داد و گفت: مراحل ابتدایی ساخت پروژه های مذکور در حال سپری شدن است. علاوه بر این، در حالی سرمایه 175 میلیارد تومانی جهت اجرای پروژه البرز برآورد شده که در حال حاضر و با وجود اینکه پروژه مذکور در مراحل ابتدایی ساخت است، قیمت آن حدود 260 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: اجرای پروژه بهدشت نیازمند سرمایه قابل توجهی است که به منظور تأمین منابع مالی آن به دنبال مشارکت با شرکت های دیگر هستیم و در حال حاضر نیز نتیجه قطعی از مذاکرات با شرکت های متقاضی حاصل نشده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه "ثشاهد" به سمت انجام فعالیت های بازرگانی روی آورده، ابراز داشت: بخشی از درآمدهای این شرکت مربوط به درآمدهای حاصل از واردات کالاهای اساسی و مشارکت با شرکت زیرمجموعه بین المللی سعدی کیش است. سود عملیاتی این شرکت زیرمجموعه طی سال مالی 92 نسبت به سال مالی قبل بیش از 200 درصد افزایش داشته و از لحاظ عملکردی نیز بسیار مناسب ارزیابی می شود.

مدیر بودجه و بررسی شرکت سرمایه گذاری شاهد در خاتمه به آخرین رقم خالص ارزش روز دارایی های این شرکت به مبلغ حدود 450 تا 500 تومان اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه های شهرک ناز، هشتگرد و محمدآباد اصفهان از جمله پروژه های جدیدی هستند که اجرای آنها آثار مثبتی بر روند سودآوری "ثشاهد" در پی دارند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر