بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
مدیر فناوری اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، گفت که در 11 ماه فعالیت ابزار کنترل خرید اعتباری 73 هزار میلیارد ریال سهم با اتکا بر این ابزار خریداری شده است.
کد خبر : ۱۰۹۵۰۱

مدیر فناوری اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، گفت که در 11 ماه فعالیت ابزار کنترل خرید اعتباری 73 هزار میلیارد ریال سهم با اتکا بر این ابزار خریداری شده است.

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سمات، علی حسنی با اعلام این مطلب، افزود: با گذشت کمتر از یک سال از راه اندازی ابزار کنترل خرید تا کنون بیش از 50 هزار بار از این ابزار استفاده شده است.

مدیر فناوری اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: در این مدت 90 شرکت کارگزاری بورس اوراق بهادار و فرابورس با استفاده از این ابزار خدمات خرید اعتباری را برای مشتریان خود ارایه کرده‌اند.

وی ارزش ریالی سهام فریز شده را تا کنون 73 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: کارگزاران با ثبت بیش از 13 و نیم میلیارد سهم در 637 نماد در 35 هزار رکورد توانسته اند در راستای مدیریت و کاهش ریسک سرمایه خود اقدام کنند.

حسنی با بیان آن که انجام معاملات اعتباری باعث افزایش نقدشوندگی بازار می شود، گفت: ابزار کنترل خرید اعتباری این امکان را به کارگزاران می‌دهد که پیش از تسویه خریدهای اعتباری اوراق بهادار، امکان فروش همان اوراق بهادار در کارگزاری دیگر سلب شود.

مدیر فناوری اطلاعات شرکت سمات گفت: تا پیش از راه اندازی این ابزار همواره این نگرانی در بازار وجود داشت که دارایی‌ای که به صورت اعتباری خرید می‌شود، نزد کارگزار دیگر به فروش رود؛ از همین رو، ابزار کنترل خرید اعتباری طراحی شد تا کارگزاری که به صورت اعتباری به مشتری امکان خرید می‌دهد، از تسویه نهایی مبالغ خرید اطمینان داشته باشد، چراکه با توجه به راه‌اندازی این ابزار، مشتری ملزم است تا سهام را نزد همان کارگزاری بفروشد که از وی اعتبار گرفته است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر