بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۹
کد خبر : ۱۰۹۵۲۶
محمد ابراهیم قربانی فرید در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ، اظهار کرد: در سالهای گذشته برای فروش سهم چند هفته انتظار وجود داشت اما در حال حاضر این شرایط مرتفع شده و فروش سهم به راحتی امکان پذیر شده است .
 
وی  تصریح کرد: بخش قابل توجهی از هیجانات که ناشی از افزایش مستمر در هفته‌های گذشته بود فروکش کرده است، چون سرمایه گذاران دیگر نگران کاهش شدید و ناگهانی قیمت ها بر اثر افزایش بی‌رویه قیمت‌ها نیستند. بنابراین این امکان فراهم می‌شود که سرمایه‌گذاران با تحلیل و مدیریت سرمایه‌گذاری، برای کسب منفعت بیشتر حرکت کنند.
 
مدیر عامل کارگزاری سهام پژویان شایق عنوان کرد: برنامه ریزی خریدو فروش برای سهامداران خرد فراهم شده و خریداران نباید نگرانی از بابت خرید و فروش سهام در بورس داشته باشند .

وی ادامه داد: به نظر می رسد که سوادگری در بازار ارز و سکه به زودی برچیده شود و این بازارها دیگر مشتریان خاص نخواهند داشت .

قربانی فرید خاطرنشان کرد: جذابیت بازارهایی مانند سکه و ارز کاهش یافته و نقدینگی به سمت بازار بورس هدایت شده است .

فعال بازار سرمایه ادامه داد: یکی از عوامل افزایش سهام شرکت ها نیز افزایش تقاضای خرید سهم است که از بازارهای دیگر به بازار سهام متمایل شده اند و حجم معاملات بازار سرمایه را به شدت افزایش داده است .

وی اظهار کرد: پیش بینی رشد شاخص ها تا محدوده زمانی معین دشوار است اما رشد شاخص ها ادامه دار خواهد بود .

مدیر عامل کارگزاری سهام پژویان شایق خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست کلی نظام قرار است تامین مالی جهت رشد اقتصادی هشت درصدی در سال توسط بازار سرمایه انجام شود که امیدواریم بنگاه‌های اقتصادی عمده نیاز خود را برای رشد تولید از طریق بازار سرمایه انجام دهند.

وی انواع ابزار تامین مالی در بورس را تشریح کرد و گفت: مهم‌ترین این ابزارها افزایش سرمایه در بورس، انتشار انواع اوراق بدهی در بورس، صکوک، گواهی سپرده، معاملات سلف و نسیه در بورس کالا است که می تواند انواع ابزار تامین مالی در چهار بورس فعال در کشور باشد و باید بتوان از این طریق، ۴۰ درصد منابع مورد نیاز برای رشد اقتصادی را از طریق بورس فراهم کرد .

براساس این گزارش  دست اندرکاران بازار سرمایه معتقدند  هرگاه عقلانیت و تفکر مبتنی‌بر تحلیل افزایش پیدا کند، سرمایه‌گذاران عمیق‌تر به بازار نگاه می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر روند فعلی بازار ادامه پیدا کند، قابلیت پایداری و رشد متعادل در ماه‌های آتی وجود دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر