بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
این مجموعه در یک فاصله زمانی یکساله، چهار طرح مهم نوسازی شبکه مخابراتی را در کشور بر بستر NGN/IMS، پروژه ترمیم شبکه انتقال، GPON، تأمین تجهیزات دسترسی به اینترنت پرسرعت، IPD-SLAM به طور متوسط تا هشتاد درصد انجام داده است و تا پایان سال جاری طرح های مذکور را اتمام و افتتاح خواهد کرد.
کد خبر : ۱۱۰۳۷۰
فاز یک پروژه تأمین تجهیزات انتقال شبکه شرکت های مخابرات استانی امروز طی مراسمی با حضور مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران، رییس شورای رقابت و جمعی از مدیران شرکت های مخابرات استانی در محل هتل اسپیناس تهران مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران طی این مراسم گفت: این مجموعه در یک فاصله زمانی یکساله، چهار طرح مهم نوسازی شبکه مخابراتی را در کشور بر بستر NGN/IMS، پروژه ترمیم شبکه انتقال، GPON، تأمین تجهیزات دسترسی به اینترنت پرسرعت، IPD-SLAM به طور متوسط تا هشتاد درصد انجام داده است و تا پایان سال جاری طرح های مذکور را اتمام و افتتاح خواهد کرد.

مظفر پوررنجبر افزود: علی رغم تحریم های بین المللی در بخش ارتباطات مخابراتی، بخشی از چالش های پیش روی صنعت مخابرات با تأمین نیازهای شبکه مخابراتی کشور مرتفع گردیده است.

وی ادامه داد: پروژه تأمین تجهیزات نوسازی شبکه انتقال 14 استان، نخستین فاز از این پروژه ملی است که طی مراسم روز جاری به صورت رسمی افتتاح شده و به صورت نمادین در 7 استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

این مقام مسئول پیرامون پروژه مذکور و روند تأمین تجهیزات نوسازی شبکه انتقال 14 استان گفت: در حوزه اقتصاد کلان مخابرات، تجهیزات انتقال به مثابه شاهراهی حیاتی به شمار می روند و هرگونه توسعه به خصوص حرکت به سوی نسل های جدید ارتباطی، مستلزم ایجاد زیرساخت های انتقال در سطح شهرها و روستاهای کشور است. اگرچه شرایط چالشی ناشی از تحریم های بین المللی، مانع از خرید تجهیزات مخابراتی در لایه های مختلف به ویژه در هسته مرکزی شبکه بوده است.

وی ادامه داد: شرکت مخابرات ایران با استفاده از ظرفیت های داخلی خود و با نگاهی به آینده، تمرکز خود را به تأمین تجهیزات بخش انتقال و پس از آن بر روی لایه دسترسی معطوف کرده و چالش تهیه تجهیزات هسته مرکزی شبکه را به فرصتی برای تهیه و نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه مبدل ساخته است.

پوررنجبر با اشاره به اینکه فرآیند نصب و راه اندازی تجهیزات مربوط به پروژه تأمین تجهیزات انتقال در 14 استان عملیاتی شده، اظهار داشت: حجم اعتبار ریالی این پروژه که از اوایل سال 1391 شروع شده، حدود 125 میلیارد تومان بوده و از ویژگی های فنی و بارز آن، انطباق تجهیزات تأمین شده با ارتباطات مبتنی بر IP است که در حمل داده ها از قبیل صدا، متن و تصویر نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: صنعت مخابرات در شرایط فعلی که تحریم ها بر آن اعمال فشار کرده، توانسته بسیاری از مشکلات خود را مرتفع سازد. اما در اینجا برخی تحریم های داخلی بر صنعت تحمیل شده، بطوریکه حدود 400 میلیارد تومان تجهیزات جدید مورد نیاز خریداری شده این صنعت وارد کشور گردیده که اجازه ترخیص آنها از گمرک صادر نشده است. البته این موارد مشکلاتی است که به نظر می رسد ظرف سه تا چهار ماه آتی مرتفع گردد و تحقق این امر نیازمند تصمیم گیری صحیح مسئولین است تا شرکت مخابرات ایران با یک شاکله منظم و منسجم در صنعت خود به صورت گسترده ورود پیدا کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر