بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
یک هفته،یک نگاه

هفته رکورد شکنی شاخص

طی معاملات این هفته صنعت کاشی و سرامیک توانست با کسب بیش از 31 درصد بازدهی مثبت بر سایر رقیبان برتری یافته و جایگاه نخست پربازده ترین صنایع را از آن خود سازد.
کد خبر : ۱۱۰۶۸۹

معاملات این هفته بازار سهام با پرش دو پله ای شاخص کل پایان یافت، بطوریکه این نماگر در ابتدای هفته در حالی رقم 76 هزار و 932 واحدی را در اختیار داشت که در آخرین روز معاملاتی هفته جاری به رقم 78 هزار و 424 واحدی رسید تا بر مبنای این روند صعودی، رکوردی تاریخی از خود برجای گذاشته و با رشد 1.93 درصدی همراه گردد.

به گزارش بورس نیوز، طی معاملات این هفته صنعت کاشی و سرامیک توانست با کسب بیش از 31 درصد بازدهی مثبت بر سایر رقیبان برتری یافته و جایگاه نخست پربازده ترین صنایع را از آن خود سازد.

پس از آن نیز دو صنعت پیمانکاری صنعتی و نیز محصولات چوبی به ترتیب بازدهی بیش از 27 و 20 درصدی را رقم زدند تا پس از کاشی سازان مقام دوم و سوم پربازده ترین ها را به خود اختصاص دهند.

اما در مقابل صنعت انتشار و چاپ تحت تأثیر بیشترین افت قیمت سهام زیرمجموعه هایش، نه تنها موفق به کسب بازدهی مثبت نشد، بلکه سرمایه سهامدارانش را طی این هفته نزدیک به 6 درصد کاهش داد.

پس از آن نیز دو صنعت فنی و مهندسی و استخراج نفت به جز کشف در پایین ترین جایگاه جدول رتبه بندی صنایع از لحاظ کسب بازدهی قرار گرفتند.

در میان سهم های فعال معاملات این هفته نیز، یک شرکت دارویی جایگاه نخست پربازده ترین سهام را به خود اختصاص داد؛ بطوریکه شرکت کیمیدارو بیش از 122 درصد بازدهی مثبت را به سهامدارانش هدیه داد.

مقام دوم و سوم سهم های پربازده نیز به شرکت های کاشی و سرامیکی تعلق داشت. آنچنان که دو شرکت کاشی پارس و سینا به ترتیب حدود 118 و 66 درصد بازدهی مثبت را با معاملات پنج روزه خود برای سهامدارانشان به ارمغان آوردند.

در مقابل، "حکشتی" در پایین ترین خانه جدول رتبه بندی شرکت ها از نظر کسب بازدهی لنگر انداخت تا افت حدود 12.5 درصدی قیمت سهم را به نظاره بنشیند.

"غصینو" و "غپاک" نیز دیگر سهم هایی بودند که به دنبال "حکشتی" در مدار نزولی قیمت سهام حرکت کردند و به ترتیب بازدهی منفی 11 و 9 درصدی را در پی داشتند.

از منظر نقدشوندگی نیز سهام شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین رتبه نخست را کسب کرد و در جایگاه اول ایستاد.

این در حالی است که روز دارو به پایین ترین خانه این جدول سقوط کرد تا کمترین میزان نقدشوندگی را در میان سایر سهم های فعال معاملات این هفته در اختیار داشته باشد.

در پایان این گزارش می افزاید، در روند معاملات این هفته تالار شیشه ای 114 هزار و 513 کد معاملاتی با داد و ستد بیش از چهار میلیارد و 113 میلیون سهم ارزشی حدود 18 هزار و 436 میلیارد ریال را رقم زدند که در میان سهم های معامله شده بازار این هفته، بانک صادرات به عنوان پرگردش ترین و روز دارو به عنوان کم گردش ترین سهم بازار معرفی شدند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر