بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵
مدیر مالی شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران:

رشد 66 درصدی صادرات/افزایش 60 درصدی سرمایه

نرخ فروش تولیدات طی سال جاری با رشد همراه بوده، حال آنکه به دلیل مشخص نبودن بهای تمام شده محصولات و نیز عدم تعیین برآیند این دو متغیر مهم و اثرگذار در وضعیت سودآوری شرکت نمی توان به طور قطع در خصوص آثار مثبت ناشی از افزایش قیمت فروش صحبت کرد.
کد خبر : ۱۱۰۹۲۳
روند صادرات محصولات تولیدی شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران طی سال جاری مناسب پیش رفته، به گونه ای که طی شش ماهه نخست سال مالی جاری حدود چهار هزار تن از تولیدات "ختراک" صادر شده که این میزان نسبت به دوره مشابه سال قبل بیش از 66 درصد افزایش داشته است.

مدیر مالی شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: صادرات محصولات به کشور ایتالیا و با نرخ ارز یورو مبادله ای انجام می پذیرد. این در حالی است که به دلیل مشکلات موجود در واریز درآمدهای ارزی به حساب شرکت ناشی از تحریم های بانکی، درآمدهای حاصل از فروش خارجی جهت خرید کوره یکی از خطوط تولیدی استفاده شده است.

نوامید به ظرفیت تولید 15 تن ذوب به ازای هر ساعت توسط کوره جدید خریداری شده اشاره کرد و افزود: با نصب و راه انداری این کوره در خطوط تولیدی تناژ تولید افزایش و در مقابل هزینه مصرف انرژی کاهش خواهد یافت. البته توجه به اینکه حائز اهمیت است که تولید آزمایشی این واحد آغاز شده است و "ختراک" برنامه دیگری جهت خرید کوره های جدید به منظور بازسازی خطوط تولیدی خود در نظر دارد.

وی در ادامه به برنامه افزایش 60 درصدی سرمایه "ختراک" اشاره کرد و گفت: این برنامه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران و به منظور اجرای طرح تجهیز خط تولید واحد ارومیه اجرایی خواهد شد. همچنین برنامه مذکور در مرحله اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار به سر می برد.

این مقام مسئول در خصوص پروژه تجهیز خط تولید واحد ارومیه اظهار داشت: با اجرای طرح مذکور میزان تولید سالانه این واحد از دو هزار تن به 5 هزار تن افزایش خواهد یافت.

مدیر مالی شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران در ارتباط با افزایش قیمت فروش محصولات تصریح کرد: نرخ فروش تولیدات طی سال جاری با رشد همراه بوده، حال آنکه به دلیل مشخص نبودن بهای تمام شده محصولات و نیز عدم تعیین برآیند این دو متغیر مهم و اثرگذار در وضعیت سودآوری شرکت نمی توان به طور قطع در خصوص آثار مثبت ناشی از افزایش قیمت فروش صحبت کرد.

نوامید در خاتمه دلیل اقبال معامله گران به سهام این شرکت را بهبود وضعیت عملیاتی آن دانست و تصریح کرد: قیمت سهام این شرکت طی دو سال اخیر با افت قابل توجهی به دلیل عملکرد نامناسب آن طی دوره مذکور رو به رو شده بود. این در حالی است که به نظر می رسد بهبود وضعیت عملیاتی "ختراک" و نیز وضعیت مناسب روند تولید و فروش محصولات به ویژه فروش خارجی آن، موجب استقبال معامله گران از سرمایه گذاری در این سهم شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر