بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر : ۱۱۱۳۶۳
پول‌نیوز،مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خصوص عملکرد صد روزه مناطق آزاد کشور گفت: رسیدن به نظام اداری صالح و بدون فساد در کنار دستیابی به الگوی چشم انداز ایران 1404 نه تنها در این صد روز بلکه باید به عنوان یک اولویت در برنامه های این مناطق و در دبیرخانه شورا قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، اکبر ترکان افزود: با توجه به مأموریت جدی مناطق آزاد کشور برای دستیابی به چشم انداز ایران 1404، مردم مداری، صداقت و شفافیت در فعالیت ها و برنامه ها باید مورد توجه جدی مدیران مناطق آزاد کشور قرار بگیرد. این موضوع در صد روز اول فعالیت دولت در مناطق آزاد مورد توجه و تاکید قرار گرفت.

مشاور رییس جمهور تصریح کرد: پیشرفت و توسعه متعالی یکی از دغدغه های اصلی مناطق آزاد کشور است که باید در کنار مبانی توسعه اسلامی قرار بگیرد. در مناطق آزاد باید از اصولی تبعیت کرد که مورد تاکید اسلام است و آن را در فعالیت های اقتصادی، بانکی و بازرگانی تزریق کرد.

وی دومین سیاست مورد تاکید خود را در صد روز ابتدایی فعالیت های دولت، پایش و بازنگری در طرح های جامع مناطق آزاد دانست و گفت: باید گزارش هایی از وضعیت موجود در مناطق در چارچوب های نظری و عملی آماده شود و در یک قالب واحد بررسی شوند تا در نهایت طرح های جامع مناطق آزاد با مفاهیم و محتوای خاص تعریف شوند.

مشاور رییس جمهور توسعه و ارتقاء سطح زندگی مردم را یکی از اصلی ترین سیاست های دولت در مناطق آزاد نه تنها در صد روز اول فعالیت بلکه در طول مدت خدمت دولت تدبیر و امید دانست.

ترکان آموزش همگانی به مدیران میانی و ستادی، شفافیت در فعالیت ها و برنامه های مناطق آزاد، اطلاع رسانی عمومی اقدامات و اهداف آینده، جلب اعتماد مردم به منطقه آزاد مقابله با فساد، مدل سازی شیوه های مدیریتی و بازنگری در طرح جامع، آزمودن بانکداری بدون ربا در مناطق آزاد، تلاش برای بردن مناطق آزاد به سمت الگوی چشم انداز ایران 1404، حرکت بر روی محور قانون، پرهیز از حاشیه ها و مدیریت سلیقه ای، توجه به وضعیت معیشت بومیان مناطق و بازگرداندن امید و آرامش به آنها، جذب سرمایه های داحلی و خارجی در مناطق آزاد، توجه به رویکرد نوین صنعت گردشگری در مناطق آزاد، بهبود ساختار اداری و نگرش تازه به چارت سازمانی مناطق، ایجاد کارگروه های تخصصی در حوزه های سرمایه گذاری، بانک، بورس، بیمه، گمرک، صنعت و تجارت و تدوین ضوابط جدید برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی را از جمله مهم ترین اقدامات و برنامه ها مناطق آزاد و دبیرخانه شورا در صد روز اول فعالیت دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در این صد روز از مناطق آزاد قشم، کیش، انزلی، ارس و اروند بازدید شد و توانمندی ها و قابلیت های هر کدام از این مناطق با حضور معاونین دبیرخانه شورا مورد بررسی قرار گرفت.

اکبر ترکان افزود: این مناطق هنوز به تکامل یافتگی کامل در حوزه های مختلف نرسیده اند و جای کار بسیاری در بخش های مختلف اعم از تولید، سرمایه گذاری، صنعت، ترانزیت و گردشگری دارند که امیدواریم با درایت مدیران عامل مناطق آزاد، هم فکری صاحبنظران، سرمایه گذاران و دولت تدبیر و امید به سوی مسیری حرکت کنند که همانا مناطق آزاد به عنوان پایلوت توسعه ایران 1404 شناخته شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر