{mosimage}مديرعامل شركت آلومتك، ارتقاي تكنولوژي، توسعه با استفاده از منابع خارج از شركت و توسعه صادرات را از مهم‌ترين سياست‌هاي كلي اين شركت دانست.

"> سياست هاي آتي آلومتك تشريح شد

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۶

{mosimage}مديرعامل شركت آلومتك، ارتقاي تكنولوژي، توسعه با استفاده از منابع خارج از شركت و توسعه صادرات را از مهم‌ترين سياست‌هاي كلي اين شركت دانست.

کد خبر : ۱۱۲۵۲

سياست هاي آتي آلومتك تشريح شد

مديرعامل شركت آلومتك، ارتقاي تكنولوژي، توسعه با استفاده از منابع خارج از شركت و توسعه صادرات را از مهم‌ترين سياست‌هاي كلي اين شركت دانست.

محمدرضا سراج‌القوم كه پس از گذشت دو ماه از تصدي پست مدير عاملي شركت آلومتك با خبرنگار ما سخن مي‌گفت، افزود:‌ اجراي اين سياست‌هاي كلي از جانب هيات‌مديره شركت با جديت دنبال مي‌شود و مديريت آلومتك انجام اين سه اصل مهم را در دستور كار خود قرار داده است.

بنابرگزارش بورس نيوز-وي موضوع فعاليت شركت را توليد انواع هادي‌هاي فشار قوي با مغزي فولادي و پروفيل‌هاي صنعتي و ساختماني ذكر كرد و گفت: با توجه به نياز كشور به اين محصول و ضرورت افزايش ظرفيت توليد آن طي اولين مرحله توسعه‌اي كه در سال 1354 به اجرا درآمد، كارخانه آلومراد در جنوب و هم‌جوار آلومتك پايه‌ريزي شد و در سال 1356 و با هدف تامين راد مورد نياز بخش توليد هادي‌هاي هوايي به بهره‌برداري رسيد.

مديرعامل جديد آلومتك، اجراي طرح اتوماتيك كردن خط كوئيلو آلومراد، اجراي طرح توليد راد آلياژي، اجراي طرح كوره هموژن آلومراد، خريد يك دستگاه كشش فريجيكو، خريد دستگاه 3 بوبين‌، دستگاه 7بوبين تبوبلار و اجراي طرح پولر خط پروفيل را از جمله برنامه‌هاي انجام شده در زمينه توسعه شركت برشمرد.

او درباره طرح‌هاي توسعه در دست اقدام شركت گفت:‌ يكي از اين طرح‌ها طرح تكميلي توليد راد آلياژي است كه اين طرح شامل اصلاح و اضافه كردن تجهيزات روي خط توليد راد در آلومراد با توجه به اينكه طرح توليد راد آلياژي يكي از برنامه‌هاي آينده شركت مي‌باشد، است.

همچنين در رابطه با طرح پيشنهادي خريد يك دستگاه سيم‌بازكن، يك دستگاه 7 بوبين، يك دستگاه كشش و يك دستگاه 30 بوبين، مذاكرات اوليه با فروشندگان انجام و پروفرم‌هاي لازمه اخذ و تحت بررسي فني نهايي است.

وي در بخش ديگري از اظهاراتش در پاسخ به اين پرسش كه سرانجام اختلاس 4ميليارد توماني در شركت چه شد، از بازداشت عامل اين اختلاس خبر داد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌هاي صورت گرفته از سوي مراجع ذي‌ربط و همكاري‌هاي مناسب شركت، عامل اختلاس در شركت بازداشت شده است و مراجع‌ ذي‌ربط در حال رسيدگي به اين تخلف و احقاق حقوق شركت هستند.

وي درباره اقدامات انجام شده در جهت تكاليف مجمع عمومي عادي شركت گفت: هيات‌مديره آلومتك تاكنون علاوه بر همكاري در جهت موضوع اختلاس، 3مورد از تكاليف مجمع عمومي شامل انعقاد قرارداد حسابرسي در مورد اختلاف حساب با مشتريان و رفع مغايرت‌هاي سنواتي، اطلاع‌رساني به موقع به سازمان بورس و پيگيري مستمر به منظور وصول به موقع مطالبات از مشتريان را انجام داده است.

وي عدم وصول مطالبات معوق از مشتريان از پايان سال 1385 و شش ماه اول سال 1386 كه عمدتا زيرمجموعه وزارت نيرو مي‌باشند، سياست انقباضي سيستم بانكي جهت تامين منابع مالي، مشكلات ناشي از گشايش اعتبارات اسنادي و مشكلات ناشي از منابع فروش مواد اوليه داخلي در زمينه عدم ثبات قيمت‌ها و از طرفي كاهش كيفيت مواد اوليه را از جمله دلايل تغييرات در بودجه مصوب سال 1386 شركت عنوان كرد.

مديرعامل آلومتك، پيگيري مستمر جهت وصول مطالبات از شركت‌هاي زيرمجموعه وزارت نيرو با همكاري شركت ساتكاب، برنامه‌ريزي در جهت تامين به موقع مواد اوليه از منابع داخلي و خارجي به منظور كاهش قيمت مواد اوليه، برنامه‌ريزي در جهت افزايش ميزان توليد به منظور ايفاي به موقع تعهدات فروش و مشاركت فعال در طرح‌هاي ملي و عمراني، گسترش سهم بازار شركت و جذب مشتريان جديد و بهبود روابط تجاري، اعمال سياست‌ فروش شركت با تمركز بر مشتري‌مداري، برنامه‌ريزي جهت توسعه بازارهاي صادراتي و افزايش ميزان صادرات، برنامه‌ريزي در جهت افزايش بيشتر سهم بازار محصولات جديد شركت شامل انواع هادي‌هاي تمام آلومينيومي و آلياژي، محصولات خاص، فيبر نوري در سايزهاي مختلف، بيلت و پروفيل‌هاي صنعتي و ساختماني و بهبود وضعيت اطلاع‌رساني جهت شفاف‌سازي وضعيت شركت در بازار و بورس را از جمله برنامه‌هاي در دست اقدام شركت در 6ماه دوم سال‌جاري بيان كرد.

وي ظرفيت عملي شركت را با توجه به راه‌اندازي خطوط جديد، 35000تن انواع هادي و 2300كيلومتر فيبر نوري OPGW ذكر كرد و حمايت سهامداران را در پيشبرد اهداف شركت بسيار تاثيرگذار دانست.

مهندس سراج در پايان از افزايش توليد و فروش شركت در سه‌ماهه سوم سال‌جاري خبر داد و افزود: پيش‌بيني ما اين است كه با افزايش توليد و فروش شركت تا پايان سال، قسمتي از كاهش برنامه و بودجه 7ماهه اول سال شركت را جبران نماييم. وي گفت: براي تحقق توليد و فروش پيش‌بيني شده تدابير لازم اتخاذ شده و كليه پرسنل و مديران شركت در اين راستا تلاش خواهند نمود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر