بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
مدیر مالی شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران عنوان کرد:

افزایش مقدار صادرات "ختراک" با بازاریابی در کشورهای مقصد

کوره های مورد استفاده در خطوط تولیدی شرکت در حالی به دلیل قدمت بالای آنها همواره موجب بروز مشکلاتی در واحدهای تولیدی همچون ذوب می شده که مشکل مذکور با نصب و راه اندازی مرحله اول طراح مذکور، مرتفع گردیده است.
کد خبر : ۱۱۵۸۸۹
شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران در حالی مقدار فروش داخلی حدود 50 هزار تنی برای سال مالی آتی برآورد کرده که حدود 15 هزار تن از آن به فروش محصولات به شرکت های قطعه ساز همچون مگاموتور و ساپکو و مابقی به شرکت تراکتورسازی ایران اختصاص دارد. علاوه بر این، بودجه سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 93 به گونه ای طراحی شده که در صورت عدم بهبود وضعیت تولید خودروسازان و قطعه سازان، مقدار فروش برآوردی برای شرکت های مذکور به صادرات محصولات اختصاص می یابد.

مدیر مالی شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: اگرچه طی سال جاری شرکت های قطعه ساز مذکور متقاضی حدود پنج درصد از محصولات تولیدی "ختراک" بوده اند، اما پیش بینی می شود همراه با امیدواری های به وجود آمده پیرامون بهبود وضعیت تولید و سودآوری خودروسازان، شرکت های ساپکو و مگاموتور متقاضی بخش بیشتری از تولیدات "ختراک" باشند که البته در صورت عدم تحقق برآوردهای انجام شده به سمت توسعه صادرات محصولات تولیدی پیش خواهیم رفت.

نوامید به بازاریابی های انجام شده در کشورهای خارجی همچون بلغارستان، رومانی و بلاروس اشاره کرد و ابراز داشت: این شرکت در حالی صادرات 12 هزار تنی محصولات به کشور ایتالیا را برای سال آتی برآورد کرده که در صورت عدم تحقق برآوردهای انجام شده در خصوص بهبود وضعیت تولید و سودآوری خودروسازان حجم بیشتری از تولیدات به بازارهای مقصد مذکور صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه صادرات هشت هزار تنی برای سال مالی جاری برآورد شده، در این خصوص تصریح کرد: حدود شش هزار و 500 تن از تولیدات شرکت طی 9 ماهه امسال به کشور ایتالیا صادر شده و برنامه صادرات یک هزار و 500 تن از محصولات را برای سه ماهه چهارم امسال در نظر داریم.

این مقام مسئول به افزایش مقدار صادرات محصولات طی سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: به طور معمول شرکت تراکتورسازی ایران متقاضی بخش عمده ای از مقدار تولید "ختراک" بوده که در پی افزایش مقدار تولید و صادرات شرکت مذکور و در مقابل کاهش مقدار تولید قطعه سازان داخلی، بخش بیشتری از برنامه فروش محصولات به فروش خارجی و تحویل به شرکت تراکتورسازی ایران اختصاص یافته است.

مدیر مالی شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران با بیان اینکه نرخ تسغیر ارز در نظر گرفته شده جهت صادرات 15درصدی محصولات و واردات 17 درصدی مواد اولیه مورد نیاز، یورو مبادله ای می باشد در خصوص واردات مواد مصرفی مورد نیاز ابراز داشت: مواد اولیه مورد نیاز از کشورهای چین، هند و ترکیه تأمین می شود و ارز مصرفی مورد نیاز نیز از محل درآمدهای ارزی حاصل از صادرات محصولات فراهم می شود.

نوامید در ارتباط با طرح توسعه ای شرکت شامل خرید کوره مدیوم فرکانس عنوان کرد: کوره های مورد استفاده در خطوط تولیدی شرکت در حالی به دلیل قدمت بالای آنها همواره موجب بروز مشکلاتی در واحدهای تولیدی همچون ذوب می شده که مشکل مذکور با نصب و راه اندازی مرحله اول طراح مذکور، مرتفع گردیده است.

علاوه بر این، مرحله دوم اجرای طرح توسعه ای "ختراک" شامل خرید کوره از کشور ترکیه می باشد که طی فروردین ماه سال آتی نصب و راه اندازی خواهد شد.

وی در خاتمه به مراحل اجرای برنامه افزایش 60 درصدی سرمایه شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران اشاره کرد و ابراز داشت: گزارش توجیهی این برنامه براساس اطلاعات سال مالی 91 تنظیم شده بود، از این رو در حال به روز کردن اطلاعات موجود در این گزارش براساس آخرین اطلاعات موجود هستیم، به گونه ای که پیش بینی می شود این برنامه تا پایان امسال اجرایی شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵
اگر الان بگن ب.ز رئیس بورسه باورم می شه

اگر بگن شاخص می شه 1000 باورم می شه

اگر بگن پی بر ای شرکت ها کمتر از یک هم می شه باورم می شه

اگر بگن نرخ خوراک می شه 1 دلار باورم می شه

اگر بگن نرخ بهره مالکانه 100 درصد می شه باورم می شه

ولی اگر بگن سازمان توی عرضه دخالت داشته باورم نمی شه

اگر بگن سازمان به سهام دارای حقیقی اهمیت نمی ده باورم نمی شه

اگر بگن خصوصی سازی و حقوقی قا توی روزای منفی بازار عرضه ندارن باورم نمی شه

اگر بگن مجلس به فکر سهام دارا نیست باورم نمی شه
ghazandeh
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
چقدر قشنگ گفتی رفیق در نظراتت
پسهند پ به ای 4.5 داره 9 ماهه هم 95 درصد پوشش داشته و باید تعدیل بده که پ به ای زیر 4 خواهد داشت اونوقت صف فروشه
خوب بورس هم جزو عجایب هشتگانه جهان است دیگه
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲
این سهم با این خبرها قاعدتا باید اینده خوبی داشته باشه الان قیمتش وافعا کمه به نظر من
داريوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۴
بأوروبا كني ملكه أينما همه چيدمان ممكنه!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۳
سلام