بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۸۴ - ۰۵:۳۴

{mosimage}شرکت سرمايه‌گذارى و توسعه سيمان روزانه 11 هزار و 500 تن کلينگر توليد مى‌کند، که پس از راه‌اندازى کامل طرح‌هاى و حداکثر تا سال 87 بيش 60 ميليون تن برآورد مى‌شود.

کد خبر : ۱۱۷

سرمايه‌گذارى و توسعه صنايع سيمان روزانه 60 ميليون تن سيمان توليد مى‌کند 
 
شرکت سرمايه‌گذارى و توسعه سيمان روزانه 11 هزار و 500 تن کلينگر توليد مى‌کند، که پس از راه‌اندازى کامل طرح‌هاى و حداکثر تا سال 87 بيش 60 ميليون تن برآورد مى‌شود.
به گزارش روابط عمومى شرکت سرمايه‌گذارى بانک ملى ايران، دکتر حافظ کمال هدايت مدير عامل شرکت سرمايه‌گذارى توسعه صنايع سيمان گفت:
برخوردارى اين صنعت از رشدى بالا و مزيت رقابتى نسبى در ايران را مى‌توان از جمله دلايل تشکيل شرکت‌سرمايه‌گذارى و توسعه صنايع سيمان از سوى شرکت سرمايه‌گذارى بانک ملى ايران، اهتمام اين شرکت به مديريت تخصصى در صنعت سيمان برشمرد.
وى با تاکيد بر ايجاد هم افزايى در مجموعه شرکت‌ها و طرح‌هاى سيمانى براى دستيابى به سهم موثر دربازار‌سيمان کشور و منطقه به عنوان اهداف اصلى تشکيل اين شرکت تخصصى سيمان افزود: سرمايه‌گذارى و مديريت سرمايه‌گذارى در صنعت سيمان و صنايع مرتبط به منظور ايجاد واحدهاى جديد به کارآمدترين وجه ممکن و افزايش کارايى و کارآمدى واحدهاى موجود از جمله اهداف اساسى در شرکت سرمايه‌گذارى و توسعه صنايع سيمان است.
کمال هدايت، شرکت سرمايه‌گذارى و توسعه صنايع سيمان با تدوين نظام اطلاعاتى به روز و کارآمد، برنامه‌ريزى و کنترل طرح‌هاى در دست اجرا از بعد زمان، هزينه‌و کيفيت کاهش خطرپذيرى سرمايه‌گذارى در طرح‌هاى توسعه در راستاى ايجاد هم افزايى ميان شرکت‌ها و طرح‌ها اقدام خواهد کرد.
وى با تاکيد بر حداکثر سازى سهم اين شرکت درصنعت سيمان کشور گفت: در اين راستا شرکت علاوه بر اتصال به بخش‌هاى مهندسي، تحقيق و توسعه و انتقال فناورى و کاهش سهم انرژى در قيمت تمام شده سيمان، برنامه‌هاى آموزشى براى بهبود قابليت‌هاى تخصصى و حرفه‌اى مديران شرکت‌ها اجرا کرده و از بعد نرم‌افزارى و سيستميک در شرکت‌ها و طرح‌هاى سيمانى تحولاتى را اعمال خواهد کرد.
هدايت افزود: با توجه به آغاز فعاليت رسمى اين شرکت از ابتداى سال 83، تاکنون علاوه بر تعيين نقش و جايگاه شرکت و تعيين ارتباط آن با شرکت سرمايه‌گذارى بانک ملى ايران، فرآيند برنامه‌ريزى راهبردى و تعيين اهداف کلان، برنامه‌ريزى و کنترل پروژه‌هاى طرح‌هاى در دست اجراى شرکت‌هاى زير مجموعه صورت گرفته است.
به گفته وي، در اين دوره با همکارى شرکت هاى صدرا و آذراب، گروه صنعتى آذرخاک به عنوان يک پيمانکار عمومى درصنعت سيمان تاسيس شد و اين شرکت با يکى از توليد کنندگان اصلى تجهيزات و ماشين‌آلات کارخانجات صنعت سيمان و دارنده دانش فنى ساخت همکارى و ارتباط نزديکى برقرار کرده است.
وى 93/57 درصد سهم سيمان شمال، 63/55 درصد سهم سيمان مازندران، 07/52 درصد سهم سيمان کرمان، 51 درصد از سهم سيمان اردبيل و 6/44 درصد از سهم سيمان قاين، 12 درصد از سهم سيمان شرق و 7/9 درصد سيمان داراب را متعلق به شرکت‌سرمايه‌گذارى و توسعه صنايع سيمان عنوان کرد. هدايت افزود: اين شرکت علاوه بر شرکت‌هاى بورس مالکيت برخى شرکت‌ها و طرح ‌هاى سيمانى غير بورس را نيز در اختيار دارد که از جمله مى‌توان به طرح سيمان فراز فيروز‌کوه، سيمان ساروج بوشهر، سيمان نيزارقم، سيمان ممتازان کرمان و سيمان بندر اشاره کرد.  
 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر