بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰

سرمایه‌گذارانی که از بورس خارج شدند پشیمان می‌شوند

کد خبر : ۱۱۷۴۱۲

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با بیان این‌که پایان رسیدگی به لایحه نقطه عطفی در بازار سرمایه است به سرمایه گذاران قول داد که تا دو سه ماه آینده وضعیت بورس بهبود می‌یابد.

محمودرضا خواجه نصیری - مدیر امور بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس - در گفت‌وگو با ایسنا، وضعیت فعلی بورس را مورد توجه قرار داد و گفت: اخبار متفاوتی که در صنایع بورس تاثیرگذار است منتشر شده و به نظر می رسد فضای عمومی بازار فضای امیدوارکننده‌ای نیست.

وی افزود:‌این درحالی است که عرضه‌های بازار زیاد نبوده و شواهد نشان می دهد که حقیقی‌ها کماکان تمایل به خرید در بازار دارند و سهامداران حقوقی نیز کم و بیش به خریداری سهم اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این که فضای جدیدی برای خروج نقدینگی از بازار وجود ندارد و کسانی که طی یک سال گذشته در بورس سودهای خوبی کسب کردند علاقه‌ای ندارند این فضا را ترک کنند و آستانه تحمل آن ها زیاد است و فشار عرضه شدیدی در بازار وجود ندارد، بازار باید به نقطه برگشت و تعادل برسد اما این مستلزم آن است که جریان خبری منفی که عمدتا ناشی از مصوبات مجلس بوده متوقف شود و فضا تغییر کند.

پایان رسیدگی به لایحه بودجه نقطه عطف بازار سرمایه

خواجه نصیری خاطرنشان کرد:‌ پایان رسیدگی به لایحه بودجه و ابلاغ قانون و نهایی شدن آن فارغ از هر گونه نتیجه ای که دارد نقطه عطفی در بازار سرمایه است.

وضعیت عمومی بازار نگران کننده نیست

مدیر امور بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس گفت:‌این درحالی است که وضعیت عمومی بازار به لحاظ وضعیت شرکت‌ها خیلی نگران‌کننده نیست و حتی تاثیرات منفی لایحه بودجه در شرکت‌ها با خوش بینی‌هایی که در سال آینده در خصوص افزایش آمار تولید، فروش و افزایش قیمت محصولات چه در بخش پتروشیمی و چه در بخش معادن وجود دارد نه تنها منفی بوده بلکه حتی ممکن است شاهد بهبود سودآوری شرکت‌ها باشیم.

وی ادامه داد: این درحالی است که صحبت‌ها و امیدواری‌هایی که مطرح می‌شود سهامداران این امیدواری‌ها را به دید امیدواری می بینند زیرا فضای ذهنی در حال حاضر یک فضای ناامیدی است اما به اعتقاد من تمام شدن قصه لایحه بودجه و تعیین تکلیف چارچوب‌ها کم کم باعث خواهد شد که بازار سرمایه نگاهی که امروز در فضای ناامیدی به شرکت‌ها، سهام و سودآوری وجود دارد را از بین ببرد و زمانی که ابرهای تیره و ناامیدی کنار رود سرمایه‌گذاران چشمشان به سرمایه‌ای خواهد افتاد که ارزنده است و بازار باز هم برای رونق و تجربه روزهای خوب فرصت خواهد داشت.

برآیند مثبت خبر منفی نرخ خوراک

خواجه نصیری در ادامه عنوان کرد: فارغ از مصوبات مجلس می توان به بازار سرمایه امیدوار بود و قطعا شرکت‌های پتروشیمی بخشی از هزینه‌ها را به سمت فروش خود منتقل خواهند کرد و برخی از تسهیلات در مقابل پرداخت این پول به شرکت‌های پتروشیمی داده خواهد شد. به طوری که با افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی تولید گاز افزایش یافته و دیگر قطعی گاز وجود ندارد واین یعنی تولید 25 درصد افزایش می‌یابد. لذا به اعتقاد من برآیند خبر منفی افزایش نرخ خوراک می تواند مثبت هم باشد.

مدیر امور بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس تاکید کرد:‌لذا قضاوت‌هایی که امروز در مورد فضای کسب و کار می‌شود بیشتر از سر ناامیدی است نه از روی تحلیل زیرا واقعا این سیاست هیچ تاثیری روی بسیاری از شرکت‌های پتروشیمی نخواهد داشت.

علت توقف نماد شرکت‌های پتروشیمی

وی در مورد علت توقف نمادهای پتروشیمی گفت: نمادهای پتروشیمی به دلیل شفاف سازی و نگاه درست سرمایه گذاران به این موضوع متوقف شدند زیرا براساس اطلاعاتی که شرکت‌ها ارائه می‌دهند خواهیم دید که این مصوبه تاثیری روی شرکت‌ها ندارد اما مشاهده شد که شرکت‌ها راه دیگری می روند. لذا توقف و بازگشایی مجدد یک هشدار به آن‌ها است که می تواند بازار سرمایه را با آگاهی بیشتری مواجه کند.

سال آینده سال خوبی برای بورس خواهد بود

خواجه‌نصیری به سرمایه گذاران قول داد که مطمئن باشند بعد ازاین که قانون بودجه ابلاغ شده و چارچوب آن مشخص شود و رسیدگی آن در شورای نگهبان به اتمام برسد و شرکت‌ها اطلاعات خود را با شرایط جدید ارائه دهند با توجه به اخبار مثبتی که در روزهای اخیر از صنایع خارج شده است و می تواند وضعیت کسب و کار شرکت‌ها را بهبود بخشد سال آینده سال خوبی در بورس خواهد بود و سرمایه‌گذاران خواهند دید که ارزیابی غیر متعارف، هیجان‌زده و خارج از واقعیت داشته‌اند.

باید از التهابات خبری فاصله بگیریم

مدیر امور بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس اظهار کرد: به اعتقاد من بازار سرمایه طی یک ماه و نیم گذشته به دلیل طولانی شدن فرآیند رسیدگی به بودجه و اخبار حول و حوش آن مرتبا با ضربات خبری و خبرهای ناگوار مواجه شده است. خبرهایی که بازار فرصت تحلیل آن را پیدا نکرده بلکه در آن واحد در اثر خبرهای منفی گارد منفی به خود گرفته و این‌ها بازار را ضعیف و خسته کرده است.

وی عنوان کرد:‌لذا قدم اول این است که از التهابات خبری فاصله بگیریم و ثبات داشته باشیم تا سرمایه گذاران فرصت تحلیل پیدا کنند. لذا به همین دلیل امیدواریم که با پایان یافتن مصوبات بودجه و بازگشایی نمادها به روال عادی برگردیم.

اوراق مشارکت جذابیتی ندارد

خواجه‌نصیری در ادامه افزایش سود اوراق مشارکت مورد توجه قرار داد و گفت: اوراق مشارکتی که قرار است با سود 23 درصد منتشر شود جذابیت خاصی ندارد و کماکان اوراق صکوک بورسی به دلیل طولانی مدت بودن و بازپرداخت سود طرفداران بیشتری دارد. لذا اگر کسی از بورس خارج شده و به سمت خریداری این اوراق برود اشتباه کرده است.

انتشار اوراق مشارکت تاثیری در بورس ندارد

مدیر امور بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس اضافه کرد: این یک اشتباه تئوریک، استراتژیک، عملیاتی و حرفه‌ای است که کسی فکر کند اوراق مشارکت اوراق جذابی است زیرا بعد از شش ماه هزینه تبدیل سرمایه، بازخرید و دنبال اوراق گشتن را دارد. لذا به یقین می توان گفت که انتشار این اوراق با سود بیشتر هیچ گونه تاثیری در بازار سهام و اوراق بدهی ندارد و تنها تاثیر روانی در بورس می گذارد.

وی معتقد است، زمانی که فضای بازار سرمایه منفی می‌شود همه بادها مخالفند و زمانی که تحلیل فنی و تکنیکی صورت می‌گیرد مشخص می شود که این اوراق نرخ شکست سه درصدی داشته و سود آن شش ماه پرداخت می‌شود و اگر کسی بخواهد به صورت کوتاه مدت سرمایه‌گذاری‌ کند سود اوراق به کمتر از 19 درصد کاهش می یابد. لذا این اوراق ارزشی ندارد که بخواهد نقدینگی را از بازار سرمایه به سمت خود جذب کند.

علت افزایش نرخ خوراک از سوی مجلس

خواجه نصیری در مورد علت افزایش نرخ خوراک توسط مجلس گفت: به نظر می رسد در فرآیندهای تصمیم گیری بعضا نگاه‌های جامع و سنجیدن تمام تبعات صورت نمی‌گیرد و این تصمیمات حول محور کارشناسی نمی چرخد و تفکرات دیگری در این خصوص مدنظر است علاوه بر این سودآوری قابل توجه بورس طی سال گذشته بر این تصمیم گیری بی تاثیر نبوده است.

مدیر امور بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس توضیح داد: به عبارت دیگر چنین تصمیماتی که با منافع سرمایه گذاران در تضاد است بعضا در زمان تصمیم گیری به گذشته سودآوری سهامداران توجه می شود و به همین جهت سهامدارانی که در طولانی مدت در بورس حضور داشته‌اند باید بپذیرند سود قابل توجهی برده‌اند و کاهش سود آن ها نیز متعاقب کسب سود بوده است.

زیان 50 درصدی سهامداران را قبول ندارم

وی زیان 30 تا 50 درصد سهامداران در یک ماه اخیر را رد کرد گفت: به اعتقاد من برخی اشخاص در بیان زیان خود بزرگنمایی می کنند زیرا شاخص بورس در این مدت تنها 10 درصد افت کرده و در برخی از صنایع این افت به 20 درصد هم رسیده است. لذا من به هیچ عنوان زیان های 50 درصدی سهامداران را قبول ندارم و آمار و ارقام نشان می دهد زیان ها بسیار کمتر از این میزان بوده است.

خواجه نصیری ادامه داد: موضوعی که وجود دارد این است که اساسا تحمل زیان وجود ندارد و نمی توان گفت که زیان سهامداران در یک ماه اخیر 50 درصد بوده است. زیرا طبق آمار به صورت میانگین زیان سهامداران 15 درصد بیشتر نبوده است.

رایزنی برای تزریق نقدینگی به بورس

مدیر امور بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس با بیان این‌که سازمان بورس تمام تلاش خود را برای حمایت از بازار انجام می‌دهد خاطرنشان کرد: کماکان با رایزنی‌های مختلف سعی در تزریق نقدینگی به بورس داریم. به این ترتیب از طریق سهامداران عمده و سایر نهادها نقدینگی لازم به بورس تزریق می شود لذا با توجه به این که فشار عرضه زیاد شده است سطح حمایت از بازار را تقویت خواهیم کرد.

سهامداران سهام خود را نفروشند

وی به سهامداران توصیه کرد: در شرایط فعلی خریداری برای خرید سهام آنها در بازار سرمایه وجود خواهد داشت لذا سهامداران نباید سهام خود را بفروشند.

خواجه نصیری ادامه داد: این که بتوانیم سهامداران حقوقی را پیدا کنیم که سهام را خریداری کنند موضوعی است که با پیگیری انجام می‌شود اما سهامداران اجازه دهند تا طوفان و هجمه خبری که در خصوص تصویب قانون بودجه ایجاد شده است بگذرد و بگذارند اثرات دقیق‌تری از آنچه که اتفاق افتاده است منتشر شود و گرد و خاک ایجاد شده بخوابد و سهامداران مطمئن باشند در فضای شفاف بهتر می توانند تصمیم گیری کنند.

سرمایه‌گذارانی که از بازار خارج شدند پیشمان می‌شوند

مدیر امور بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس در ادامه تصریح کرد: تجربه چندین سال نشان می دهد این شرایط گذرا بوده و مطمئنم طی دو سه ماه آینده وضعیت بورس بهبود یافته وسرمایه‌گذارانی که در این شرایط از بازار خارج شدند از این موضوع پشیمان می‌شوند.

وی با تاکید بر این‌که بازار در سال آینده به شرایط خوبی برمی گردد اظهار کرد: این یک قول نیست بلکه یک واقعیتی است که به وقوع می‌پیوندد.

تا اوایل اسفند اوضاع بورس بهبود می یابد

به اعتقاد خواجه‌نصیری با بازگشایی نماد پتروشیمی‌ها که به زودی و در اولین فرصت صورت می گیرد روند کاهشی بورس که ناشی از اثر جریانات و شرایط جدید بوده نقاط پایانی خود را طی می کند و من امیدوارم این جریان و فضای منفی بازار به اوایل اسفند هم کشیده نشود و تا اوایل اسفند این جریان به اتمام برسد.

سازمان بورس فراتر از اختیارات قانونی از بورس حمایت کرد

مدیر امور بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس در خصوص دخیل بودن مدیران بازار سرمایه در افت قیمت ها عنوان کرد: تمام سهامداران حقوقی، کارگزاران و تمام بازار سرمایه که درگیر بودند می دانند که یگانه نهادی که به صورت متمرکز متشکل و خستگی ناپذیر در تمامی شرایط چه در جهت افزایش تقاضا و چه در جهت کاهش عرضه‌ها تلاش کرد تا حدی که حتی برخی از افراد حقوقی نسبت به این حجم تلاش سازمان معترض بودند سازمان بورس بود و این سازمان فراتر از اختیارات قانونی و فراتر از وظایفی که داشته از بازار حمایت کرده است و سازمان بورس به گواهی همه این نهادها یگانه عاقلی بوده از روزی که بازار افت کرده از بازار حمایت کرده است.

وی افزود: این درحالی است که برخی سرمایه‌گذاران علاقه مند بودند که نمادهای پتروشیمی متوقف نشود و بدون شفاف سازی باعث افت قیمت بازار شوند ولی با این حال سازمان بورس به توقف نمادها اقدام کرد تا بخش دیگر بازار کمتر تاثیر بگیرد.

خواجه نصیری گفت:‌همچنین سازمان بورس با تک تک حقوقی‌ها در خصوص کنترل عرضه و افزایش سمت تقاضا مذاکره کرده است و اگر کسی در این شرایط شک کند که سازمان بورس و اوراق بهادر یگانه خواسته اش دراین مدت حمایت از سرمایه‌گذاران و بهبود شرایط بازار بوده است بی انصافی کرده است.

مدیر امور بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس خاطرنشان کرد: واقعا در شرایطی که شرکت‌های حقوقی منفعل عمل می کردند بخشی از بازار کم هیجان بوده و نهادهایی که نسبت به جریان بازار تصمیم گیر بودند سازمان بورس به عنوان حامی حقوق سهامداران حتی یک روز هم از حمایت خود دست برنداشت.

وی عنوان کرد: به جرات می توان گفت که در طول این مدت حتی یک ساعت نبوده است که سازمان بورس درگیر حمایت از بازار و کمک به بازار سرمایه نباشد.

خواجه نصیری با بیان این‌که سازمان بورس نمی‌تواند تک تک اقدامات انجام شده خود را اعلام کند اظهار کرد:‌از نشانه های حمایت این است که علیرغم بازار منفی در یک ماه گذشته کمتر سهمی بوده است که دو روز پشت سر هم از صف فروش برخوردار باشد. یعنی حتی صف‌های چند میلیونی هم در این بازار جمع‌آوری شده و سرمایه‌گذاران توانسته‌اند سهام خود را به فروش برسانند.

مدیر امور بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس ادامه داد:‌ این درحالی است که سازمان بورس نمی تواند جلوی جریانات قیمتی بازار را بگیرد و این یک انتظار اضافی است و نمی توان از هیچ سازمانی در هیچ جای دنیا چنین انتظاری داشت.زیرا خود سهامداران سهام را عرضه کرده و تلاش سازمان بورس بر این است که بخشی از این فعالیت را مدیریت کنند اما سهامدارانی که سهم عرضه می کنند از سازمان انتظار دارند که قیمت ها را افزایش دهند.

اثرات افزایش نرخ خوراک می تواند مدیریت شود

وی ادامه داد: آنچه که به آن اصرار و تاکید دارم این است که به سرمایه گذاران می گویم هر گونه شرایطی که در خصوص نرخ خوراک اتفاق می افتد اثراتش می تواند خنثی و مدیریت شود و نهایتا قیمت برخی شرکت‌ها به طور متوسط 15 و برخی نیز 20 درصد با افت قیمت مواجه شود. حتی با فرض این که این افت صورت گیرد فارغ از مولفه‌های مثبتی که در بازار وجود دارد برخی شرکت‌ها حتی در افزایش نرخ‌هایی که خواهند گرفت و تسهیلاتی که در فضای کسب و کارشان ایجاد می‌شود می تواند موفقیت‌هایی را به دست آورند و این مقدار نیاز به صبر داد.

خواجه نصیری اظهار کرد: اگر سرمایه‌گذاران صبر کنند مطمئن باشند فضای روانی مدیریت می‌شود تا روزهای بهتری در بورس تهران بدست آید.

مدیر امور بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس یادآور شد: سرمایه‌گذاران باید بدانند که سرمایه‌گذاری‌ در بورس سرمایه‌گذاری‌ در بانک نیست و سرمایه گذاران باید در زمانی که وارد بورس می‌شدند به این واقف بودند چنین رویدادی در بورس محتمل است ولی اگر این اتفاق امروز رخ داده است باید صبر کنند زیرا این شرایط نتیجه یکسری اتفاقات بیرونی است که به بازار سرمایه شوک وارد کرده و این شوک تا مدیریت شود زمان می برد.

وی ادامه داد:‌در این شرایط قطعا مشکلات فراوانی وجود دارد ولی سهامدارانی که ضرر کردند باید بپذیرند این اتفاقات رخ داده است ولی فضا تیره و تار نبوده و باید بلندمدت‌ فکر کنند.

اشتراک گذاری :
گزارش خطا
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
خراب بشه ... آقای ((مدیر امور بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس)) که شما باشی نتیجه اش هم همین میشه ... شما ریزش 50 درصدی رو قبول نداری ها ؟ یا میدونی و یا خودت رو به ندونستن میزنی که از زیر مسولیتها در بری ... این میزها به هیچ کسی رحم نکرده ...اینکه ریزش 50 درصدی رو قبول نداری مثل اینه که بگی قبول ندارم ماست سفیده ... خراب شه ...
من
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
جناب اقای خواجه نصیری قبول کن 40 درصد را بهشت را 355 خریدم الان شده 199 کگاز را 1125 گرفتم الان شده 753 ثباغ را 473 گرفتم شده 265 بگم خکاوه 168 الان 98 بازم بگم بمیلا 173 شده 111 به خدا بدبختمان کردین تازه از 1اسفند بدبختی سروع میشه 2تا از سهامهام میرن توافقی
حسین
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
ای کاش این آدم یکمی به خودش زحمت میداد و برای یکبار هم که شده قیمت سهام را از بدو ریزش مقایسه میکرد. بعد این .. را بخورد مردم میداد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
چطور زیان سهامداران 15 درصد بوده؟
آقای خواجه محاسبه درصد تغییر بلد نیستن؟
لطفأ بجای محاسبه درصد تغییر شاخص من درآوردیتان، درصد تغییر قیمت سهام شرکت ها را محاسبه کنید؟
ضمنأ سازمان فراتر از اختیارات قانونی با تصمیمات خلق الساعه مثل انتقال 14 نماد گند زد به بازار سرمایه
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
آقای محترم بنده 72 میلیون پول وارد بورس کردم. اواسط آذر هم وارد شذم. الان سرمایم شده 38. 720 میلیون. حالا تو حساب کن که میگی شاخص 10% افت کرده.آخه دروغ تا کی برادر. بگید دستکاری میکنیم. کچینی 1100 گرفتم الان 620 تومن. شاوان 3260 گرفتم الان 2400، تاپیکو 592 گرفتم الان 490. میخوای بازم بگم تا اشکت در بیاد ....
ایشالله خدا روز به روز بیشتر بهت بده تا مردانگیتم بیشتر بشه !!!!!
احمد
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
سلام ممنون از اطلاع رسانی. به این انسان دروغگو بگید درست نگاه کنه بعد مطلبی رو بگه.ثباغ از 1 ماه قبل 20% افت داشته ؟ ثمسکن 20% ؟ تکمبا 20% ؟ اخابر 20% ؟وتوشه 20% ؟
‏_‏
United States
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴
با همين تيترها مردم را به اين مرداب كشانديد ما كه نيستيم.
سهیلی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
متاسفانه مشکل بورس اینجور مسولان هستنند،واقعا دوستانی که سهامدار هستنند این نوع تحلیل را را قبول دارند؟ 10درصد ضرر متوجه سهامداران شده است؟،خوب همین آدم ها گزارشات ایجوری تهیه می کنند ودر اختیار مسولان بالا دست قرار می دند که می گن همیچی آرومه،الان متوجه میشم چرا عده ای اصرار بر تعویض مسولان کنونی بورس دارند من سهم بترانس را750 تومان خریدم الان 430 شده اونم تازه صف فروش واقعا چه بگیم کسی که ......
اکبر
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
واقعا متاسفم برای این آقا...وقت کرد یه سری به سهام های ساختمانی بزنه.یه ماه قبل وساخت 750تومن بود.الان 387 تومنه.پس طبق گفته های این آقا نتیجه میگیریم که این سهام حداکثر 20 در صد افت داشته!
حمید حکیمی
Singapore
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰
در یک ماه گذشته کمتر سهمی بوده است که دو روز پشت سر هم از صف فروش برخوردار باشد. یعنی حتی صف‌های چند میلیونی هم در این بازار جمع‌آوری شده و سرمایه‌گذاران توانسته‌اند سهام خود را به فروش برسانند.

(ثتران) از 16.10منفیه ببین چیکار کردن
رضا
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
"علیرغم بازار منفی در یک ماه گذشته کمتر سهمی بوده است که دو روز پشت سر هم از صف فروش برخوردار باشد" ایشان احتمالا خواب تشریف دارند. یه سری به هر کدوم از قسمت های بازار از قبیل دارویی ها ، خودرو ، و .... بزنند تا ببینند که نباید عوامفریبانه و کیلویی حرف زد !!!!
یاحق
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
بسمه تعالی
جنابعالی در مورد کاهش ارزش سهام که فرمودید قابل قبول نیست و اکثراً حداقل 30 تا 50 درصد متضرر شده‌اند منتها کسانیکه در این دو الی سه ماه اخیر وارد شده بودند. بالای 30 درصد ضرر کردن و افرادی که 8 الی 9 ماه قبل وارد شده بودند نزدیک به 50 درصد از سود ضرر کردند به شرطی که سهامشان را نگه داشته باشند. منتها لازم به ذکر است که اکثر سهامداران بالای 50 درصد در موج سوم بورس که مربوط به آبان و آذر و دی میشود بیش‌از 40 درصد متضرر شدند. وسلام خیلی دروغ میگی و بدجوری هم دروغ میگی.
امیر
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵
به آقا بگید با دسته کورها که طرف نیستی که به این راحتی دروغ میگی و لا اقل اندازه بچه مدرسه ایها سواد لازمه که حساب کنی دو دوتا میشه چهارتا این مثلا شاخصت 12%سقوط کرده نه 10%و کل سهام بجز اونهای که بستیش با لای 50%سقوط کرده میتونی قیمت خودرویها -غذاییها -وووووو همه را ببینی و کمتر دروغ بگی
رضا
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷
واقعا رو که نیست رحمت به سنگ پای قزوین !!!!
یکی نیست به این بگه فک و فامیلت هم هنوز سهامدار موندند یا اونها را 2 ماه پیش بهشون گفتی خارج بشند
وحید
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰
شما افت 50درصدی قبول نداری؟هیچ کارشناسی تو بازار تو وشاخص تون رو قبول نداره. همه سرمایه مردم اب شد تو میگی 10درصد.
majied
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵
واقعا برات متاسفم که میگویی زیان 50 درصدر را قبول ندارم .
مدیریتت در حد تیم ملی هست . خودت خبر نداری.
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵
یکی به این بگه که تا یکی دو ماه آینده قیمت سهمها با این اوضاع می رسه به P/E سه . الان از دو هفته پیش باید فکر می کردید . رانت خواران
شریفی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸
از14شرکت توافقی هیچی نگفتی که تصمیم شماست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۶
اخه ادم حسابی شما ضرر 50درصدی روقبول نداری پس به این سوالات جواب بده :
کساپا از 320رسیده به 180 چند درصد بوده
خکاوه از 167 رسید به 95 چنددرصد کاهش داشت
بترانس از 745 رسید به 438 میشود چند درصد
فاسمین از 1200رسید به 800 میشود چند درصد
ختور از 449 رسید به 280 میشئود چند درصد
خرینگ از 470رسید به 230 پس چند درصد کاهش داشت
حمید
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
این تو بمیری از اون توبمیری ها نیست
زرششششششششششکککککککککک
سهامدار
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵
تمام حرف ایشان به عنوان یک کارشناس این است که به جو منفی دامن نزنید و تلاش کنید سهامداران به صورت روانی متضرر نشوند. کسانی که فقط تخریب می کنند فکر نکنم سهامدار باشند. بابا وقتی یه مرده روی زمین افتاده همه باید فکر جمع و جور کردنش باشند نه ملامت کردن همدیگر. اونهایی که فقط پالس منفی می دن سهام سهامداران ترسو را می خرند. بابا بازار سرمایه همه اش رو به رشد نیست. توکل به خدا کنید و با تفکر و صبر کار کنید. صبر و ظفر قرین هم هستند. اندکی صبر ظفر نزدیک است. بابا فردا نرید توی صف فروش نتیجه اش رو ببینید.
امیر
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴
بازهم یک مشت دروغ به خوردمردم دادی بنده شخصاروزاولی که شاخص 2000واحدافت کردنقدشدم ولی روزی که آقای اومدتلوزیون و خبرحمایت دادوفرداش صبحانه با حقوقیها گول این حرفاروخوردم دوباره خریدکردم نسوزپارس خوساز خاذین کهمدا حفارس خریدم تاامروزهمگی صف فروش بودندو50%ضررتازه این برای منی هست که بعدازافت زیادواردشدم اون بدبختهایی که ازقبل سهامداربودندکه فکرکنم مارجین کال شدنداونوقت این بابا میادمیگه 2 روزم پشت سرهم صف فروش نداشتیم و ضرر15درصدبوده!!!!. بنده اولین بارهست که کامنت گذاشتم چون دروغای این بابا آتیشم زدتحمل نکردم چیزی نگم
سلام
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳
این 15 درصد و خوب اومدی ، اونوقت شما که مدیر و تحلیل گرین می خواین برین خارج !!!!
اصغر عزیزی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۳
نوسان قلابی 10% ریزش داشته ، سهمهای مطرح بازار مثل وساخت ، اخابر ، بیمه ملت ، بیمه میهن ، ثشاهد ، و خیلی سهمهای دیگه به غیر از پتروشیمیها که به دلیل اینکه خودتان دارید سریع بسته شدند بیش زا 50% کاهش قیمت داشته اند ... لطفا خودتان را به نادانی نزنید .... ملت رو هم سر کار نگذارید ..
مخابرات 400 تومنی شده 280 ... یعنی 10%؟؟؟؟
وساخت 700 تومانی شده 400 ...همه رو مثل خودت خ... فرض نکن ...
ایلیا
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۵
بزودی همه کسانی که در بورس سرمایه گذاری کرده اند راهی بازارهای موازی خواهند شد .
ایلیا
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۶
درست میگه تا دو سه ماه آینده وضع درست میشه
شما حساب کنید تا دو سه ماه آینده شاخص میاد حدود 57 هزار بعد درست میشه ربطی هم به حرف این آقا باسواده نداره.
رضا
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۵
صبر ،صبر،صبر،تنها عامل پیروزی در بازار سرمایه است.همه بزرگان از وارن بوفت گرفته تا بنجامین گراهام گفتن اول در گزینش سهام دقت کنید و بعد صبر پیشه کنید.بازار سهام جای سفته بازی نیست یا لااقل همه نمی تونند سفته باز باشن.این دوره کوتاه میگذره و اون روبا ههای زرنگی که منتظر ارزون شدن سهام و ورود به بازار هستند برنده میشن.چند ماه بعد که منحنی صعودی شد خواهیم دید که یه عده مشغول اه و افسوس خوردن هستند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۳
ایراد بزرگ ما ایرانی ها این است که می خواهیم در هر منصبی که هستیم بگیم تنها ترین، برترین و دانشمند ترین هستیم. آقای محترم درصد یعنی چه و چگونه محاسبه می شود؟ در محاسبه ی ضرر یک سهامدار شاخص صنعت مورد بررسی قرار می گیرد یا خود سهم؟ ببینم حاضری اجازه بدی چند نفر بیایند "تحقیق و تفحص" کنند؟
اگر از طرف مدعی العموم که در دیگر موارد با شمشیر بسته آماده است تقاضا می شود به وضعیت معامله تمامی دولتی ها و مجلسی ها بپردازد و به ملت گزارش دهد.
حمید حکیمی
Singapore
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۶
در یک ماه گذشته کمتر سهمی بوده است که دو روز پشت سر هم از صف فروش برخوردار باشد. یعنی حتی صف‌های چند میلیونی هم در این بازار جمع‌آوری شده و سرمایه‌گذاران توانسته‌اند سهام خود را به فروش برسانند.

ثتران از 16.10 منفیه ...410تومن شده 220 تومن..ببین چه خبره
علی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۵
فقط 15 % ضرر کردن !
نکنه فکر میکنی همه سهم پارسان رو داشتن . آره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برو خجالت بکش
اه
سهامدار
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸
من برای اون معلم دبستان شما متاسفم که نتونست به شما ضرب و تقسیم یاد بده.
خواجه منصوری
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶
حساب فک و فامیلت رو روکن ببینیم اونها هنوز توی ضرر ده درصدی اند یا تو اوج فروختند و خارج شدند ؟!
امید
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۳
لطفا یه کلاس سهم شناسی برید ...
اصلا یه عده نمیدونن چی خریدن ...
سهام با زیان 167 تومانی خرید داره آیا؟ یا سهمی که قیمتش از اول امسال تا الان 10 برابر شده معلومه تو پیک خریدی دوست عزیز
سهام خریدن اصول داره نه به خبر نه به گفتن دیگران و جوی که میدن ...یسری فکر میکنن دارن نون میخرن یا چیپس بدون عقل منطق بدون فکر ...
همیشه یادت باشه 75 % فکر کنی 25% عمل کنی ...
مجید
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۸
آقای خواجه نصیری لطفا حتما وقتی در یک مجلس ترحیم حاضر می شود به جای اینکه بگوید غم آخرتان باشد حتما می گوید چیزی نشده است، لطفا به سهامها نگاه کن افت قیمتها را در این چند روز ببین برای مثال، صنعتی بهشهر از ۱۶۰۰ تومان رسیده به ۱۰۳۶۷ آنهم با صف فروش ۱۰۷ نفری هرچند قیمت قبلی بالای ۵۰۰۰۰ بوده است و دیگر سهمها را باید نگاه کنی، لطفا وقتی صحبت می کنی با تامل سخن بگو نا سلامتی یکی از مسئولین بورس هستی
مهدی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۴
گذشت انهایی که فکر میکردند یکشبه میخواهند برج بخرند بورس یعنی خرید سهام بنیادی و بردن منفعت مناسبتر از بانکها همین و بس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امین
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸
آقای به اصطلاح کارشناس ......
ثباغ 550 تومنی شده 270 تومن .یعنی دقیقا 50 درصد .....
بیچاره اونایی که خریدن .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۸
انصافا خیلی بی وجدانی
وگستر از 350 اومده 170
فلوله از 330 تو یک ماه اومده 190 بازم کسی نمیخره غذایی ها که هنگ کردن کامل
چفیبر از 850 اوردین 550 بازم کسی نمیخره
بابا بی وجدان همه فقط سهم های گروه پتروشیمی 10 تا 20 درصد افت کرده بقیه بازار بالای 40 درصد افت کرده اونوقت تو میگی 10 درصد!!!!!!!
حميد
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۳
مرگ بر تزويييييييييييييييييييييييييييييييييير
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۹
تو کی هستی که زیان 50 درصدی را قبول نداری؟ مشکل سهامداران با تو و بقیه ...نتیجه بی تدبیری شماست.ثتران از 4162 ریال رسیده به 2206 ریال , ریاضی بلدی ؟ چند در صد میشه؟
علی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۶
آقای خواجه نصیری!
شما لازمه حتما از نو کلاس ریاضی را بخونی تا بفهمی ما 15 درصد از مالمون دود شده یا حداقل 35 درصد.

جای تاسفه که تو ناظر بازاری
همه ی وعده هات هم دروغه
علی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
((سرمایه‌گذارانی که از بورس خارج شدند پشیمان می‌شوند))

بله همینطوره
سرمایه و اعصابمون را میدیم دست شما تا ظرف یک ماه نابودش کنی ، بعد با کمال پررویی بگی: 15 درصد افت داشتیم.
خجالت نکش ، راحت دروغ بگو
البته حق داری ،
علی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۶
آقای خواجه نصیری!
میشه شما بری مکتب سواد آموزی، تا بیشتر ریاضی ات تقویت بشه؟ 15 درصد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بله ، شما احتمالا از دو هفته پیش دیگه بازار را چک نکردی و اینقدر پیگیر صبحانه های کاری بودی که دیگه خبر از قیمتهای جدید سهامهای بازار نداری ؟

آقا سلام بنده را به آقای صالح آبادی برسونید .
راستی صبحانه ی فردا چیه؟
؟
علی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۹
خواجه نصیری جان !
من آشنا دارم
یه دوره واسه بهتر شدن ریاضی پایه ات برو
15 درصد هم البته خوب حساب کردی
کی به کیه؟ میگفتی 5 درصد.
اصلا میگفتی در سودیم
مجید صالحی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۶
با سلام خدمت کارشناس محترم که نه از قیمت ها خبر دارد ونه از دل زخم خورده بی خبران گرفتار در تصمیمات از خدا بی خبران
- قانون هدفمندی یارانه ها نرخ خوراک را تا 10سال 65درصد فروش نرخ فوب خلیج فارس مشخص کرده وبه پیشنهاد دولت تدبیر وامید و تصویب مجلس حامی مردم و سرمایه گذاری در صنعت این قانون نادیده گرفته شده است خداوند عوض آن را به آنها عطا فرماید
aaa
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۶
چقدر بد بختیم که همچین آدمای تو مملکت مسعولن شاخصی که با مثبت شدن دوتا نماد 1000 واحد رشد میکنه و با منفی شدن 2 ماهه کله بازار آخ نمیگه که نمیشه ملاک قرار داد.
علی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۶
خواجه نصیری جان!
تو شاهکاری
آفرین.آفرین
15 درصد
آقا یه سوال 2 ضربدر 5 میشه: 4.2 ؟؟؟
شاید با محاسبه ی شما و شاخصتون امکان پذیر باشه.
علی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۲
بورس نیوز جان !
با اینکه تمام پیامهای من را کلکلی چاپ کردی ، اما برام خیلی عزیزی چون تنها کسی هستی که صدای ما را به گوش این دانشمندان فیلسوف میرسونی.
دوستان عزیز!
من تا الان 64 میلیون در 150 میلیون در ضررم.
با حساب کتاب آقای خواجه نصیری شده 15 درصد. خدا را شکر پس ضررم کم شده ، چون یه راه جدید واسه محاسبه لحاظ فرمودند. آخ جون
س
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۸
جناب خواجه نصيرى چه روئى دارى مصاحبه ميكنى!!! تو اولين آتيش و تو بورس انداختى اگه بورس قراره دو سه ماه ديگه خوب بشه ميدونين قيمتها ١٠٠ تومن ميشه !! خوب بورس تعطيل كنين بيشتر از اين پائين نياد ٢؛٣ ماه ديگه دعواهاى كه تموم شد باز كنين
خورشید
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۹
راست گفتن هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه . این آقایان هم شدیدا" ذینفعند .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۱
اولش داشتم حرفهاشو قبول میکردم اما به دروغش که رسیدم همه حرفهاشو برعکس تفسیر می کنم.
محسن
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۶
حقتونه ادمهای بی دانش که انتظار دارید مفت و مجانی سود کنید!برای هر موفقیتی بهایی است!و بهای بورس هم آموزش دیدنه...
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۶
با سلام
خیلی از کسانی که زیان کرده اند سواد مالی ندارند وگرنه ریسک غیرسیستماتیک خود را به گردن دیگری نمی انداختند.واقعیت این است که شاخص بورس 15 درصد افت کرده پس میانگین زیان یا افت ارزش سهام سرمایه گذاران 15 درصد است حال یک عده ای که کمتر زیان کردند و یک عده بیشتر.
بجای اینگه دیگران را مقصر کنید اول خودتان مقصر هستید این جای که وارد شده اید بورس است .
درضمن دوستانی که بیش از 40 درصد زیان کردند بفرماییند چقدر با مطالعه و تحلیل سهام خریدند؟و چقدر تحت تاثیر تبلیغات و شایعات و توهمات خرید کردند؟
ت
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۹
آقا شما مدیر نظارت بر بوس هستی یا قیمت ها یا مدیر سرمایه گذاری هستی؟ چرا مدیرهای سازمان بجای اینکه بی طرف باشن میان اظهار نطر راجع به قیمت ها و اثر اخبار اینها میکنند. من امروز این آقا گفت یه روز دیگه هم نمی فروشم که پشیمان نشوم!!! اما اگه شنبه سهمم منفی خورد میام سازمان ضررم رو از این آقا بگیرم.
بهروز
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۰
آقای عزیز از جیب گشاد شما که چیزی کم نشده ما فاذر رو375 خریدیم غالبر رو 550 الان چنده ؟؟چرا 50درصد ضررنکردیم آقاااااا
روزبه
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۰
اخابر410 تومان شده 289 تومان
معلم ریاضی این بچه هر کی بوده بیاد بگه چند در صد افت داشته؟
مردم مقصر خود ماییم که اینها شده اند دست اندر کاران اقتصادی امان تقصیر را به گردن ایشان نیندازید خود ما هم بودیم وقتی مجبور بودیم بنابر ملاحظاتی این چرندیات را بگیم... میگفتیم
والسلم
فعال بورس
Netherlands
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۱
یعنی من عاشق این دروغش هستم:
" از نشانه های حمایت این است که علیرغم بازار منفی در یک ماه گذشته کمتر سهمی بوده است که دو روز پشت سر هم از صف فروش برخوردار باشد !!؟!!!؟!؟"
س
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۷
نرو نرو نرو نرو خواهش ميكنم نرو سازش ميكنم
مریم
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۶
اقای بازرس شما که بر اساس شایسته سالاری به این پست نریسدی پس چکاره هستی که بگویی مردم ضرر پنجاه درصدی نکردن بله اگر جای تو بودیم که از رانت اطلاعاتی برخوردار بودیم ضرر نمی کردیم مرد ناحسابی در مرکز اطلاعات نشستی میگی وبا تو شرط مبندم که از تمام ... بر اساس رانت که داری بیرون امدی
رضا
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۹
با این دانشمند بگویید. سرمایه گزارانی که از بورس خارج شدند پشیمان نمیشوند، بلکه دانشمند عزیر، آنها در قیمت های پایین دوباره سوار میشوند. مثل خودت !!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰
طرف اومده سهم های خودش رو نام می بره که اومده پایین! خوب عقل کل به سهم های تو نیست که به ارزش بازاره!
دو سوم بازار پتروشیمی و پالایشگاهه که حول و حوش 10 درصد پایین اومدن
علی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳
خدایا دروغ گویی را ازاین ملت نگیر ؟؟؟ که باان رستگار شدند !!!
حسینی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵
سلام اولا میخاستند سامدار خرد بنابودی بکشند وخانواده واساس انها را بنابودی بکشند وار این شاهکار خود لذت ببرند ومتلاشی شدن انهارا ببینند کموفق شدند تبریک میگوتیم باین افراد که چنین بسیاستوکیست هستند وبقیه مسال که بدنبالداشت انشااله اجرشان باخداوند
س
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵
جناب احيانأ شما با دكتر محمود نسبتى ندارين ؟؟ يا مثلأ ايشان به شما مدرك تحصيلى نداده؟؟ آخه مثل هم صحبت ميكنين!!!!!!!
نام
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
اقای بازرس با سلام اولا وجود شما بجز سود بردن در این پست چیزی دیگر نست لااقل یک کار مثبت انجام بده لطفا ترتیبی اتخاذ کنید که سهامهای پایه رادر سامانه انلاین بشود معامله کرد چون اکثر افراد دسترسی انی به کارگزاری ندارند به همین دلیل ضرر نیادی می بینن
123
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
.آمارو از بابات یاد گرفتی !!!
نمیشه کسی از مسئولین حرق نزنه اینجوری راحت تریم
حامد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
ﻣﺤﻤﻮﺩ ﻛﺠﺎﻳﻲ?ﺗﺪﺑﻴﺮ ﻭﺍﻣﻴﺪ نخواستيم
علی سلطانی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
نمی دونم شرکت هایی که 2 تومان سود نقدی داشتن قیمتشون بالای بالای 1000 تومان رو با چه تحلیلی می خریدین اینا که معلوم بود حباب هست .این درسی شود برای آینده تا با تحلیل اقدام به خرید کنید نه گله ای
علی تقی لو
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
شما گه میفرمایید حداکثر ریزش سهم ها 20 درصد بوده با نگاهی سطحی به نمادها میتوان تا میانگین 80 درصد ریزش را هم مشاهده نمود اگر کاری برای سهامداران نمیکنید لااقل نمک روی زخم سهامداران نریزید.باهوش
علی تقی لو
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
شما گه میفرمایید حداکثر ریزش سهم ها 20 درصد بوده با نگاهی سطحی به نمادها میتوان تا میانگین 80 درصد ریزش را هم مشاهده نمود اگر کاری برای سهامداران نمیکنید لااقل نمک روی زخم سهامداران نریزید.باهوش
علی تقی لو
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
شما گه میفرمایید حداکثر ریزش سهم ها 20 درصد بوده با نگاهی سطحی به نمادها میتوان تا میانگین 80 درصد ریزش را هم مشاهده نمود اگر کاری برای سهامداران نمیکنید لااقل نمک روی زخم سهامداران نریزید.باهوش
علی تقی لو
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
شما گه میفرمایید حداکثر ریزش سهم ها 20 درصد بوده با نگاهی سطحی به نمادها میتوان تا میانگین 80 درصد ریزش را هم مشاهده نمود اگر کاری برای سهامداران نمیکنید لااقل نمک روی زخم سهامداران نریزید.باهوش
امين پايند
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
يكلام به آقا ميگم ميره
تهران
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
بله منم قبول دارم
10 درصد بیشتر نبوده "مثل بانک ملت"
فوقش 15 درصد "مثل سبحان دارو"
حالا 15 درصد هم نه، دیگه فوقش 20 درصد "حکشتی"
بیشتر از 25 درصد که دیگه جا نداره "بانک دی"
اصلا شما بگو 30 درصد ، قبوله "فایرا"
ولی دیگه واقعا 35 درصد رو باورم نمی شه "ثنوسا"
اصلا کاملا قبول. منم می گم سهامدارایی که تا 40 درصد ضرر کردن باید صبر داشته باشن چون که دیگه بدتر از واحیا که 50 درصد افت کرد که دیگه نداریم

امیر
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷
به این آقای مثلا کارشناس بگوئید تصمیمهای غلط شما باعث بدبختی ما شد اگر عدلی وجود داشته باشد باید اینجور آدمها محاکمه بشوند آخر مگه جنگ شده تمام قیمتها نصف شدند بعد این آقای مثلا کارشناس می گوید 10 درصد افت کرده .
رضا
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
عزیزان قیمت واقعی سهم از روی بازدهی یعنی سود سالیانه مشخص می شود شما وقتی خانه ای را 400 ملیون می خری سالی چند از ان اجاره می گیری سال دیگر قیمتش چند است بورس بهترین بازدهی را دارد همه حرفهای این چنذروزه تبانی کله گنده هاست سهماتون از ذست ندهید
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲


به نام خدا


همین که سهامدار 15 درصد ضرر کرده ، شاخص 10 درصد ...


یعنی شاخص از نظر خود شما هم واقعی نیست



و من الله توفیق




علیرضا
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵



جناب کاذر با تعدیل 300 درصدی اومد تو این بازار شما 4 درصد منفی خورد رفت خونشون ...


دیگه حرفی ندارم ....


سارا
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷
خدا براتون نسازه من و شوهرم کل پس اندازمون را توی بورس سرمایه گذاری کردیم همین اولین کاری نزدیک به سه ماه داریم ضرر می کنیم واقعا براتون متاسفم که جوونارو از خودتون ناامید کردین
amir
United States
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
آقاى رياست كه ميفرماييد سهمى نبوده كه دوروز پشت سر هم صف فروش بوده باشه و كسى نيست كه ادعاى واقعى كند كه پنجاه درصد ضرر كرده پس يك نگاهى به نمادهاى ثتران...خكاوه...بندازيد و ببينيد كه مثلا به نظر شما اين سهم ها طى يك ماه گذشته چقدر ضرر داده اند
حسین
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۱
اقای کارشناس ای کاش میشد جایزه ای برای شما درنظرگرفت شما خییییییییییییییلی منطقی هستی راست سازمان بوزس استخدامی ندارد
ابالفضل
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱
بورس باشه واسه شما و دوستانتون،ما میریم سر کار قبلیمون،خرید و فروش ماشین،حداقلش اینه که میزان ضررمون معلومه چقدره،توی چاه عمیق نمی افتیم که هر چی فریاد بزنیم کسی به دادمون نرسه،سود بورسو واسه شما می ذاریمو میریم پی زندگیمون.
علی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
کاشکی یکی از این دوستان متضرر به من میگفت که چرا تو سهم ها مونده تا سهم 50 درصد افت کنه ؟ چرا همون هفته اول نفروختی بیای بالا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه 50 درصد تو واحیا چرا موندی باش اومدی پایین ؟ حد ضرر رو باید قبل از معامله تعیین کنید ؟ لطفا یکی جواب ما رو بده ؟
کاظم
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۱
درود، لطفا نفروشيد ,تنها راه بالا رفتن في سهم تواين وضع آيابافروختن ارزشش بالا ميره يابا نفروختن خواهشا"ازصف فروش بياييد بيرون ٢۵٪ضررکردم
شعباني
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۷
من فكر مي كنم اين آقا توهم زده ويا اصلا توي باغ نيست ويا داره راجع به بورس يك كشور ديگه صحبت ميكنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۶
آقایی که میگی چرا نفروختی تا بیایی بیرون (از کاربران) مثا اینکه تو هم تو بازار نیستی و اون صفهای طویل فروش را ندیدی مگه میشد فروخت از 400 شرکت شرکت مثبت هم پیدا میشد والا این بازار نوبره مدیریت که نمیکنند با ....... بازی میکنند
ف
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶
با اين شاخصتون.
(اشخاص در بیان زیان خود بزرگنمایی می کنند زیرا شاخص بورس در این مدت تنها 10 درصد افت کرده و در برخی از صنایع این افت به 20 درصد هم رسیده است. لذا من به هیچ عنوان زیان های 50 درصدی سهامداران را قبول ندارم و آمار و ارقام نشان می دهد زیان ها بسیار کمتر از این میزان بوده است.)
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
بیچاره کردین جوونارو میدونید چند نفر مثل من پول جهیزیشونو گذاشتن و حالا.........
زافه
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
تو چند سالته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برترين كشور از نظر مديريت كشور ژاپنه؟ چرا؟ چون در هيچ پست مديريتي از افراد زير ٦٠ سال استفاده نميكنن.
عزيزان پست به اين حساسي جاي يه جوان بي تجربه نيست نيست نيست.
محمد تقي زواريان
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
با سلام. بنده از سال 1370 يعني 22 سال است كه در بورس فعاليت ميكنم و كد بورس اينجانب 00005 ميباشد.و گرما و سرماي اين بازار را چشيده ام و وضعيتهاي بدتر از اين را هم ديده ام اما در اينجا ذكر چند نكته را ضروري ميدانم.
1- اولا معيار ضرر و زيان سهامدارا ن افت شاخص نمي تواند باشد بع عنوان مثال من براي يكي از نزديكانم زماني كه شاخص 39 هزار بود سهام خريدم و بعد از آن هم به سهامش اضافه نمودم خوب به قول اين آقا الان كه شاخص 79 هزار هست بايد 100 درصد در سود باشد اما 10 درصد در سود است و ظرف چند روز آينده آن هم تبديل به ضرر خواهد شد . اين هم از ديد بلند مدت و سرمايه گذاري بلند مدت كه آخرش تبديل به زيان ميشود.من فكر كنم اگر همه سهامها به صفر ريال برسند شاخص بورس هنوز به 40 هزار نرسيده است. اين به قول خودشان دماسنج بورس فقط براي فريب عوام ميباشد كه بورس امسال 150 درصد رشد داشته است.اما كوووو كجا؟؟؟؟ يكي بياد تو اين سايت بگه به ما كه امسال 100 درصد سود كرده من خودم بهش يه مدال طلا ميدم.
2- تاثيراتي كه مصوبات مجلس و دولت و شوراي نگهبان و مجمع تشخيص مصلحت و... بر روي سرمايه گذاري مردم ميگذارد اصلا قابل پيش بيني نيست و باعث زيان هنگفت سرمايه گذاران ميشود. پس هي نگوييد كه اونهايي كه بدون تحليل سهم خريدن و اطلاعات ندارن و.... ضرر كردن حقشونه. مني كه خاك اين بازار را خوردم و 22 سال سابقه سرمايه گذاري در اين بورس را دارم باز نميتونم بگم كه در اين بازار اشتباه نميكنم. شما بگوييد كدام يك از سهمهايي كه من براي اين فاميلمان خريدم خوب نبوده كه حالا بايد وضعش اين باشه.
3- در آخر ميخواهم بگويم آنهايي در اين بورس ميتوانند سود كنند كه از رانتهاي اطلاعاتي سود ميبرند و دستشان با اين آقا و همه كارشناسان بورس تو يه كاسه هستش. همه كارشناسان بورس درست است كه ممنوع المعامله هستن و نميتوانند سهام بخرن ولي واسه خودشان مشتريان خاص خودشان را دارند از صندوقهاي سرمايه گذاري گرفته تا كارگزاري ها و... و قبل از بسته شدن نمادهايي كه تعديل مثبت دارند اطلاعات مورد نظر را به مشتريان خود ميفروشند و بسته بسته سكه طلا دريافت ميكنند. متاسفانه اين فساد و رانت در بازار بورس ما به وفور وجود داره و هيچ كس هم نميتواند كاري برايش بكند
پس شما كه وارد اين بازار مكاره شده ايد با علم به اينكه گرگهايي براي در آوردن سرمايه شما از دستتان به كمين نشسته اند سعي كنيد يا وارد اين بازار نشويد و يا اگر وارد شديد با ديد بلند مدت وارد شويد و با اهل فن مشورت نمائيد.بدرود
حسین
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۱
سلام همکلاسی عزیز دوره دبیرستان ملامظفر گنابادی آقای محمود رضا خواجه نصیری امیدوارم تو کارت موفق باشی
سهند
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
غپينو از 950 تومن رسيد به 638
غبشهر از 1600 رسيد به 1070
خبهمن از بالاي 300 رسيد به 217
شرانل از 1900 رسيد به 1450
و .....
بازم بگم؟
ا
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۴
آقای محترم
چرا زیان 30 تا 50 در صدی را قبول نداری ، شما اگر نگاهی به تمام نماد های بیندازی مشاهده می کنی که هر روز تقریباٌ بطور کامل ریزش داشته است و اگر کسی در دو ماه گذشته ورود به بازار کرده باشد ، زیان فرد حتی شاید از 50 در صد هم بیشتر گردد؟ ظاهراٌ جنابعالی سود های کلانی را که قبلاٌ در طی سال جاری داشته اید مد نظر قرار می دهید و اعتقادی به زیان این مردم واقعاٌ ضعیف ندارید. !!!!!!!!!
آشنا
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۴
فکر کنم خودت پیشیمان بشی
علی
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۱
ترا بخدا ببین چه کسانی دارند توصیه میکنند !!!!
هنوز درحال وهوای مدرسه است بابا بورس را بچه روزی انداختید که حالا نوید میدهید ؟؟؟
ت
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲
گفتم بخاطر حرف ایشون بازم سهممو نگهمیدارم که پشیمان نشوم!!! خوب زیانم بیشتر شد. چه کنیم حالا آقای خواجه نصیری؟ زیان مارو چطوری میدی؟
نورا
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲


من اواخر آبان با تشويق زياد دوستان و آشنايان كه آنها هم اغفال تبليغات وسيعي كه دولت و رسانه ها از بورس به عنوان مكان امن سرمايه گزاري ياد مي كردند،شده بودند، به زحمت زياد و با قرض فراوان و پولي كه با بهره 40% و 50% جور كردم با هزاران اميد وارد بورس شدم تا شايد سرپناهي براي طفل معصومم بسازم، و از آنجايي كه با مدرك مهندسي و رتبه برتر كنكور شدن نتوانسته بودم شغل خوبي براي خود بدست بياورم ، روزنه اميدي در دلم باز شد ، اما با تدبير آقايان حالا چه شده؟؟؟؟ 35% از اصل سرمايه ام برباد رفت .......... تمام پس انداز 10 سال سه شيفته كاركردنم!!!!!!!!! ديگر حتي موجودي حسابم به اندازه اي كه بتوان بدهي هايم را بدهم نيز نيست؟؟؟ جواب خانواده من و طفل معصوم مرا چه كسي مي خواهد بدهد؟؟؟؟؟ اميدوار بودم شب عيد بعد دوسال بتوانم برايش لباس نو بخرم ، اما حالا بايد به گوشه امن زندان فكر كنم!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۱
با انتقال 14 نماد به توافقی سقوط بورس آغاز شد آقای مسول خدا ازت نگذره که خونه خرابمون کردی....
111
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
اشتباهه
علی
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
خداوند تمام مسببین اصلی این بی ثباتی بازار بورس که ناشی از بی ثباتی اقتصاد و بی ثباتی اقتصاد ناشی از بی تدبیر مسئولان میباشد را اگر قابل اصلاح نیستند .....
نادر
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
همه دروغ ميگن اين آقا راست ميگه درست ميشه نفروشيد كه پشيمون ميشيد..كه شاخ و دم نداره
رضا
Germany
پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۳
سلام چقدر دروغ الان چندین روز است که چافست را برای فروش گذاشتیم وخریداری وجود ندارد
بینگو
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
بیچاره ها همه سرکاریم ،این بازی پسر حاجی های سرمایه دارا هست که دارن پول من و شما را پارو میکنن
پیمان
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
فقط واگذارتون میکنم به خدا همین.