بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰
در تحلیل بنیادی شرکت فرآورده های نسور ایران بررسی شد:

آیا سودآوری "کفرا" همچنان صعودی است؟

شرکت فرآورده های نسوزایران به منظور تامین نیازمندی های صنایع کشور به انواع فرآورده های نسوز در بهمن ماه 1351 تاسیس و با ظرفیت اسمی 3200 تن در سال از فروردین ماه 1356 به طور رسمی آغاز به کارنمود .این شرکت در تاریخ 1374.7.30 در بورس اوراق بهادار تهران با نماد "کفرا" پذیرفته شد.
کد خبر : ۱۱۷۷۰۴

تاریخچه فعالیت شرکت

شرکت فرآورده های نسوزایران به منظور تامین نیازمندی های صنایع کشور به انواع فرآورده های نسوز در بهمنماه 1351 تاسیس و با ظرفیت اسمی 3200 تن در سال از فروردین ماه 1356 به طور رسمی آغاز به کارنمود .این شرکت در تاریخ 1374.7.30 در بورس اوراق بهادار تهران با نماد "کفرا" پذیرفته شد و در رابطه با خود کفایی این صنعت و همچنین با توجه بهنیاز روزافزون صنایع داخلی و به منظور جلوگیری از خروج ارز، طرح های توسعه شامل خط تولیدآجرهای قلیایی به ظرفیت 3200 تن در سال، خط تولید آجرهای منیزیت کربنی به ظرفیت20000تن و خط تولید آجرهای قیر تزریقی راه اندازی و بهره برداری از آنها آغازشده است. موضوع فعالیت شرکت تهیه، توزیع، خرید و فروش انواع مواد اولیه و فرآورده های نسوز و انجام عملیات معدنی مربوط به تهیه مواد اولیه مورد نیاز در داخل و خارج کشور و همچنین صادرات و واردات مواد اولیه و ماشین آلات و تولید محصولات نسوز می باشد. درحال حاضر ظرفیت اسمی تولید ای مجموعه سالیانه 90 هزار و 500 تن آجر و مواد ویژه نسوز می باشد که تاکنون حدود 50 درصد آن به کار گرفته شده است.

ترکیب صاحبان سهام

ظرفیت تولید

* با توجه به جدول فوق در حال حاضر دو محصول آجر و مواد ویژه کمتر از ظرفیت اسمی تولید می شوند و در مجموع شرکت با حدود 50 درصد ظرفیت اسمی خود فعالیت می کند.

وضعیت تولید و فروش

* طی سه سال اخیر روند تولید و فروش ثابت بوده و تغیر قابل ملاحظه ای نداشته است.

* کلیه محصولات تولیدی شرکت به صورت داخلی بفروش می رسند.

وضعیت نرخ فروش

* همانطور که از جدول فوق پیداست نرخ های فروش محصولات در سال 92 از روندی ثابت برخوردار هستند، هرچند که نسبت به سال گذشته با افزایش همراه بوده اند که این رشد نیز بدلیل جهش نرخ ارز از اواخر سال 91 تا ابتدای سال جاری می باشد.

وضعیت سودآوری

* حاشیه سود عملیاتی شرکت در دو سال اخیر نسبت به سال 90 رشد قابل ملاحظه ای داشته که این رشد به افزایش نرخ های فروش و درآمد های فروش این مجموعه بورسی مرتبط می باشد.

وضعیت بهای تمام شده

* 80 درصد از مواد اولیه مورد نیاز شرکت بصورت خارجی تامین می شود، این در حالی است که رتبه اول و دوم مواد مصرفی شرکت به ترتیب به خاک های خام و پخته و منیزیت ها اختصاص دارد.

* نرخ مواد مصرفی با وجود افزایش نسبت به سال گذشته، در سال جاری از ثبات نسبی برخوردار بودند.

ادامه این گزارش تحلیلی به همراه برآورد سود هر سهم سال 93 شرکت را در سایت Bourseblog.ir بخوانید.

www.bourseblog.ir

واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
بله صعودی است. سود سال مالی 1392/12/29 300 تا 310 تومان و بودجه سال 93 230 تا 240 تومانه. البته در حالت بدبینانه. لازم به ذکر است که شرکت طرح توسعه داره که در سال 93 به بهره برداری میرسه.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
دوستان عزیز که خوب دارند میخرند. خواهشن بازار تازه داره بر میگرده با این نوع تححلیلها بازمم سهمها را از بین بیرید. همین خانمی که این گزارش را نوشته در مورد کاذر هم همین موارد را گفته ولی خبر از سود کاذر نداره؟!!!!! تو را خدا ننویسید و ممنتشر نکنید لین نوع گزارشات را تو این بازار افتضاح.
پریسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
بورس نیوز جان!اخه بورس بلاگ هم منبعه میای ازش خبر میذاری؟باعث تاسفی.
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
نرخ فروش آجر رو یکسان گرفته در حالیکه اختلاف نرخ آجرهای مختلف بسیار بسیار زیاد است. واین به اصطلاح تحلیل یعنی کشک
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
لطفا اول منبع رو چک کنین، شاید تو این منبع (آب) سم ریخته باشن
پریسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
مطالب بودار پرشائبه میذاری.الان خیلی اوضاع روحی سهامدارای کفرا خوبه تو هم نمک به زخمشون میپاشی.تو این هیرو ویری تبلیغ بورس بلاگو میکنی؟
رضا اذر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷
بنده از مدیران کفرا هستم متا سفم گزارش غیر کارشناسی وبدون استعلام از افراد اگاه در سایت شما گذاشته میشود. چنانکه میدانید سود سال ۹۲ ابتدا ۱۶۰ تومان اعلام شد که تا حالا به ۶۹۰ تومان رسیدهداست و برای سال ۹۳ نیز ۲۳۵ اعلام شدهداست و اطمینان داشته باشید که همین روند سال ۹۲ را خواهد داشت .
رضا اذر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
ببخشید سود ۹۲ تا حالا ۵۵۰تومان اعلام شدهاست که تصحیح میکنم.
كيانوش قادري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴
واقعا براتون متاسف كه همچين تحليل بچه گانه و پيش پافتاده اي رو اومدي اينجا گذاشتي.رك و پوست كنده بهتون بگم چقدر گرفتين كه اين سهم رو خراب كني؟؟بورس نيوز عزيز هم من هم شما خوب ميدونيم كه كفرا يكي از الماسهاي بورس ايرانه.زمان جواب همه رو خواهد داد.بسيار متاسف شدم كه همچين سايت معتبري همچين گزارش مسخره اي رو با اون آمارهاي دروغش منتشر مي كنه.


بورس نیوز :

مخاطب گرامی

تاسف چرا ؛ اگر تحلیلی دارید بفرمایید !
رضا دانائی فر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۵
بایدبپذیریم حق مطلب درباره فرآورده های نسوز آذر ادانشده بدون تردید سهم از شنبه صعود خود را ادامه خواهد داد واینگونه تخریبها ارزش سهم را پایین نمی آورد افرادی که امروز فروختند تحت تاثیر جو قرار گرفته وبهتر که این افراد در این سهم باارزش حضور نداشته باشند .قطعا سهم راه خود را خواهد رفت .چون زیر ساختها برای صعود آماده است .
غلامرضا افشاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴
اینگونه داستان نویسیها به مثابه دم خروس وقسم حضرت عباس است وبودار بنظر میرسد درحالیکه عنوان میشود 80درصدمواد اولیه وارداتی است چگونه با تثبیت وکاهش نرخ دلار وهمچنین راه اندازی طرجهای توسعه ای کارخانه این نتیجه را گرفتید بخدا مال سهامدار حقیقی را به یغما ندهید اینها حق الناس است درحالیکه شرکت روند مثبتی را طی میکند چرا باید سهامداران بعدازاین همه ضرر بازهم زیان دهند
dada
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
بنده هم یکی از سهام داران کفرا هستم.البته در همین یکی دوهفته خریدم. امیدوارم سود آوری خوبی داشته باشه
رصا اذر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
ببخشید اصلاح می کنم سود ۹۲ تا حالا ۵۵۰ اعلام شده است.
m.m
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۴
واقعا شما با اراءه این تحلیل یه اصطلاح بنیادی دنبال چی هستید.از این سایت بیش از این انتظار میره.کارشناسهای شما واقعا بی سوادندبطوریکه یک تحلیل بنیادی هم نمیتونند انجام بدند.
افشین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
جالبه تا اخرم نزدن که به بورس ... پول برسونن
jigartala
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
چرا همه وقتي حرف حقي مي شنوند بهشون برميخوره؟
من از سال 1376 اين سهمو داشتم در پرتفوي خودم
يادتون نره اين سهم سال 90 قيمتش به 220 هم رسيد
و بيشتر اوقات با پي بر ايي 4 توي بورس معامله ميشد.

و از شرايط تحريم اين سهم بيشترين سودو برد.
پس خواهشن جوگير نباشيد ممكنه ارزشمند باشه اما نه توي اين قيمتها.
اتفاقن يكي از سهمهايي هستش كه درش حباب مي بينيم و حباب آن به زودي تا رسيدن به پي بر ايي معقول خودش تخليه خواهد شد.
حبیب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸
خیلی تابلو که میخواهید این سهم با ارزش رو تا میتونید منفی تبلیغ کنید وبه قیمتهای خوب بخرید ولی اخه (به چه قیمتی) خدارو خوش میاد؟ الان تو این قیمت هم فقط فرصت خریده که داده دیگر هیچ ,هرکی خرید برده
غلامعباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰
من یک سهامدار خرد هستم اما یک دانه سهم نفروختم ونخواهم فروخت وکاری دست قیمت سهام ندارم برای من سود سهام مهم است بعنوان مثال فملی هرسهمش نه صد ریال سود می دهد برای من فرقی نمی کند قیمتش چند باشه چون می دانم عده ای هدف دارند که در حقیقی ها استرس وارد کنند که کردن وحقیقی ها به کمک دشمنان خود رفتند وصف فروش تشکیل دادند حالا امروز بازار داره بر می گرده وسیاهی به زغال می ماند وبس