بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰
بورس نیوز گزارش می دهد

نگاهی به جدیدترین پیش بینی ها

در بین معدنی ها نیز گل گهر با در نظر گرفتن موضوع افزایش بهره مالکانه و رشد 50 درصدی بهای تمام شده تولید پیش بینی سود سال 93 خود را در مقایسه با سال مالی جاری با افت 26 درصدی ارایه نموده است که معلوم نیست....
کد خبر : ۱۱۸۷۳۸
اکثر شرکت های بورسی یا گزارش پیش بینی بودجه سال آتی خود را ارایه کرده اند یا در روزهای باقی مانده از سال 92 اقدام به انتشار آن خواهند کرد در گزارش های قبلی به مهمترین گزارش های ارسالی در این زمینه اشاره داشتیم در این گزارش نیز قصد داریم نگاهی گذرا به این موضوع داشته باشیم.

به گزارش بورس نیوز، شرکت پارس پامچال که در زمینه تولید مواد شیمیایی و به شکل واضح رنگ ورزین فعالیت می کند پیش بینی افزایش میزان تولید و فروش را داشته است اما در نهایت در اولین گام پیش بینی سود سال 93 خود را با 36 درصد کاهش نسبت به سال جاری اعلام داشته است که به نظر می رسد در یک نگاه اجمالی کاهش 90 درصدی خالص سایر درآمدها این شرکت در سال آینده نسبت به سال جاری چنین وضعیتی برای پیش بینی سود پارس پامچال به وقوع پیوسته است. خاطر نشان می شود این شرکت در سال جاری از محل فروش مواد اولیه سود قابل توجهی را شناسایی نموده که در سال آینده خبری از آن نیست.

شرکت در خشان تهران نیز که در زمینه تولید انواع فوم فعالیت می نماید پیش بینی سود سال آتی خود را 25 درصد کاهش داده است گفتنی است این شرکت از فروش صادراتی بالایی برخوردار بوده که بنظر می رسد در سال آینده صادرات این شرکت بطور ملموسی کاهش خواهد یافت که می توان این موضع را عامل اصلی کاهش پیش بینی سود سال 93 این شرکت دانست که البته با توجه به عدم مشکل عملیاتی در صورت بهبود صادرات این کاهش پیش بینی به راحتی قابل بازگشت خواهد بود.

در بین شرکت های گروه حمل نقل نماد "حفارس" گزارش قابل توجهی را ارایه نموده است در حالی که این شرکت برای سال جاری 100 ریال زیان پیش بینی نموده و تا این مقطع نیز به رقم مذکور تأکید دارد برای سال آیند پیش بینی 17ریال سود به ازای هر سهم را ارایه نموده که بنظر می رسد مسئولان این شرکت به افزایش درآمدهای حمل و نقل بین المللی فارس بسیار امیدوارند نکته قابل توجه دیگر اینکه این شرکت قصد دارد برای توسعه خود اقدام به دریافت تسهیلات نماید که این موضوع نیز مؤید امیدواری مسئولین این شرکت نسبت به سال آینده شرکت خود می باشد.

به گزارش بورس نیوز، در گروه فلزی هم شرکت فولاد آلیاژی ایران در اولین گام پیش بینی سود سال مالی آتی خود را 38 درصد کاهش داده است این در حالی است که فولاژ پیش بینی رشد 22 درصدی درآمد حاصل از فروش محصولات خود را داشته است اما به نظر می رسد افزایش بهای تمام شده در اثر رشد قیمت مواد اولیه باعث شده تا مسئولین این شرکت حاشیه سود کمتری را برای فعالیت فولاد آلیاژی در سال آینده متصور باشند.

آلومراد دیگر فلزی بورس که گزارش بودجه 93 خود را ارایه نموده علی رغم پیش بینی رشد 60 درصدی تولید و فروش پیش بینی اولیه سود خود را با 71 درصد کاهش ارایه نموده است البته در یک نگاه اجمالی می توان گفت بخشی از این کاهش به دلیل عدم شناسایی درآمد از محل فروش دارایی ها در سال 93بوده در آمدی که در سال جاری دیده شده است و باید توجه داشت سود عملیاتی این شرکت در گزارش جدید چندان دستخوش تغییر قرار نگرفته است.

به گزارش بورس نیوز در بین معدنی ها نیز گل گهر با در نظر گرفتن موضوع افزایش بهره مالکانه و رشد 50 درصدی بهای تمام شده تولید پیش بینی سود سال 93 خود را در مقایسه با سال مالی جاری با افت 26 درصدی ارایه نموده است که معلوم نیست با اجرای طرح تحول و افزایش قیمت حامل های انرژی چه وضعیتی برای گل گهر رقم خواهد خورد.

در بین خودرویی ها نیز فنر سازی زر از کاهش 47 درصدی پیش بین سود سال93 خود نسبت به سال جاری خبرداده که علی رغم افزایش پیش بینی تولید کاهش شدید در درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری ها دلیل این امر عنوان شده است.

در پایان گفتنی است در این بین بودند شرکت هایی هم که پیش بینی سود خود را برای سال آینده رشد داده اند که از آن جمله می توان به نماد سایپا ،قند چهار محال اشاره کرد گفتنی است شرکت سایپا که بیش از 43 تومان زیان برای سال مالی جاری خود در نظر گرفته برای سال آینده 11 ریال سود پیش بینی نموده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
لبو
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
پیش بینی های دروغین بسه بسه بسه......
رضا
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
آقا بسه دیگه اینهمه دروغ نمیخوادپیش بینی کنید..
فقط یه کاری بکنید...خواهش میکنم یه کم خجالت بکشید..همین...
رضا
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
آقا بسه دیگه اینهمه دروغ نمیخوادپیش بینی کنید..
فقط یه کاری بکنید...خواهش میکنم یه کم خجالت بکشید..همین...