بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰
رییس حسابداری و بازرگانی "خموتور" عنوان کرد:

افزایش 150 درصدی سرمایه

براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 245 ریال برآورد شده این در حالی است.
کد خبر : ۱۱۹۶۶۰
براساس آخرين اطلاعات درج شده برروي سايت كدال، درآمد هر سهم شركت موتورسازان تراكتورسازي ايران براي سال مالي منتهي به 29 اسفند ماه سال 93 به ميزان 245 ریال برآورد شده اين در حالي است كه درآمد هر سهم براي سال مالي منتهي به 29 اسفند ماه سال 92 به ميزان 123 ريال بوده است و در نتيجه درآمد هر سهم براي سال آينده به ميزان 99 درصد نسبت به سال جاري افزايش داشته است.

رهبر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز تصریح کرد: "خموتور" در حال نصب و راه اندازي و افتتاح خط مونتاژ و تست موتورهاي ديزلي، خودروي يورو 4 براي مصارف كاميونت، وانت و ميني بوس مي باشد و براساس برنامه ريزي انجام شده اين سالن (مونتاژ و تست) در نيمه اول سال 1393 افتتاح خواهد گرديد.

رئيس حسابداري بازرگاني شركت موتورسازان تراكتورسازي ايران بيان كرد: همچنين افزايش نرخ محصولات "خموتور" طبق روال طبيعي، براساس قيمت تمام شده محصول و سود مورد انتظار سهامداران از سرمايه گذاري است، در اوايل سال 1393 اعمال ميشود.

رهبر عنوان كرد: در مورد سفارشات محصولات شركت موتورسازان تراكتورسازي ايران، مي توان بيان كرد كه بيشترين سفارشات مربوط به شركت هلدينگ تراكتورسازي ايران مي باشد و قسمت ديگر سفارشات مربوط به سفارشات داخلي و همچنين صادرات است.

وي اظهار داشت: صادرات "خموتور" مربوط به كشورهاي ايتاليا، امارات متحده عربي، عراق و تركيه مي باشد كه با توجه به رفع تحريم ها، مي توان چشم انداز مثبتي را در زمينه افزايش صادرات و افزايش توليد و فروش محصولات "خموتور" متصور شد. ظرفيت اسمي شركت براي توليد 36 هزار دستگاه در دو شيفت كاري مي باشد كه در حال حاضر شركت متناسب با شرايط بازار به صورت يك شيفت و اضافه كاري يا دو شيفت در ايستگاه هاي گلوگاهي، توليد مي نمايد و براساس برنامه و بودجه مصوب در سال آتي توليد و فروش 25035 دستگاه انواع موتورهاي ديزلي را در دستور كار شركت قرار داده است.

وي همچنين اشاره كرد: "خموتور" قصد افزايش سرمايه ي 150 درصدي را دارد كه اقدامات لازم در راستاي افزايش سرمايه مذكور انجام شده و به تصويب هيأت مديره نيز رسيده است و در حال حاضر "خموتور" در حال ارائه طرح توجيهي آن مي باشد. افزايش سرمايه مذكور از محل آورده نقدي سهامداران مي باشد و چنانچه سازمان بورس مجوز افزايش سرمايه مذكور را بدهد، "خموتور" پس از طي مراحل ادراي در نيمه دوم سال 93 آن را اعمال خواهد كرد. در راستاي بازسازي تجهيزات و ماشين آلات توليدي و همچنين افزايش ظرفيت توليد موتورهاي 6 و 3 سيلندر انجام خواهد گرديد.

رهبر در خاتمه اذعان نمود: از مهمترين دستاوردهاي شركت در سال جاري و برنامه هاي آتي شركت مي توان به موارد زير اشاره نمود:

· تحقق كامل برنامه توليد و فروش شركت در سال 1392 با توليد 25003 دستگاه

· افزايش 11 درصدي در آمار توليد سال 1392 در مقايسه با سال قبل

· نيل به بالاترين ركورد سرانه توليد موتور از ابتداي تأسيس شركت

· افزايش 74 درصدي توليد موتورهاي شش سيلندر

· كانديداي دريافت جايزه ملي بهره وري در بخش اصلي جايزه

· برنامه ريزي و اجراي پروژه هاي متعدد در زمينه بهبود مستمر كيفيت

· افزايش توليد موتورهاي شش سيلندر كشاورزي و صنعتي

· توليد انبوه موتورهاي پرتوان ژنراتور 4 و 6 سيلندر

· استمرار پروژه استقرار تفكر توليد ناب در شركت و توسعه تيم هاي بهبود و نظام هاي مشاركتي


اشتراک گذاری :
ارسال نظر