بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴
شاخص کل بورس در آخرین دوشنبه از سال 1392 توانست 614 واحد رشد را به ثبت برساند و این اتفاق در شرایطی رخ داد که سهام شرکت مپنا پس از بازگشایی مجدد نماد با افت قیمت بیش از 14 درصدی و تأثیر منفی 292 واحدی بر شاخص کل بورس مواجه شد.
کد خبر : ۱۱۹۸۵۳
با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 92.12.26 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 385 واحد رشد به رقم 58220 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1555 واحد افزایش عدد 151068 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 614 واحد رشد به رقم 78430 واحد رسيد.

همچنین در این روز مخابرات ایران با 115 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل گروه مپنا با 292 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 14 واحد افزایش به رقم 767 واحد رسید.

در این شرایط امروز پتروشیمی جم با 3 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل پالایش نفت تهران با 0.14 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 3122 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس در آخرین دوشنبه از سال 1392 توانست 614 واحد رشد را به ثبت برساند و این اتفاق در شرایطی رخ داد که سهام شرکت مپنا پس از بازگشایی مجدد نماد با افت قیمت بیش از 14 درصدی و تأثیر منفی 292 واحدی بر شاخص کل بورس مواجه شد.

براساس گزارش بورس نیوز، طی روز جاری مخابرات ایران با افزایش  4 درصدی قیمت خود در حالی بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت که حقوقی فروشنده این نماد بود و خریدار آن حقیقی، اهالی تالار معتدند رشد قیمت سهام مخابرات در جاییکه شرکت های با فاند قوی و گزارش های مثبت همراه با تعدیلات قابل توجه روندی نزولی دارند چندان منطقی نبوده و طبیعی نیست.

از سوی دیگر مپنا در حالی مجدداً به تابلوی بورس بازگشت که پیش تر اهالی تالار سخن از رشد قیمت قابل توجه پس از بازگشایی نماد به میان آورده بودند، برهمین اساس به نظر می رسد طی معاملات روزهای آتی روند حرکتی سهام مپنا اندکی تغییر کرده و به سمت روند صعودی حرکت نماید.

براساس این گزارش با توجه به در پیش بودن روزهای آغاز سال جدید و همچنین طی شدن روزهای پایانی سال 92 حرف خاصی برای سهام شرکت ها و یا صنایع مختلف نیست چراکه این رشد قیمت ها دردی از زیان سهامداران را دوا نمی کند و از همه مهمتر تداوم آن هم هنوز در ابهام می باشد چراکه فعلاً حقوقی ها در عرضه سهام شرکت های حاضر در پرتفوی خود دریغ نداشته و همچنان بر عرضه سهام تا کاهش قیمت اصرار دارند که این مسئله مهمی است و برای آن هم در شرایط فعلی چاره ای نیست.

اما در پایان یک صحبت کوتاه و البته مهم با برخی دوستانی داریم که در این روزهای آخر سال با برگزاری همایش ها و کنفرانس های خود ذهن اهالی بازار را درگیر می کنند.

درست است که این همایش ها می تواند باعث افزایش سطح آگاهی عمومی فعالان بازار سرمایه شود اما در شرایطی که نگاه های بازار سرمایه همه نگران است و هر کس به نوعی به دنبال اعتماد و اطمینان از دست رفته می گردد، ایجاد جو روانی منفی و دامن زدن به ناآرامی و آشفتگی ایجاد شده حداقل برای کسی که خود فعال این بازار است امری غیر طبیعی و غیر منطقی می باشد مگر آنکه این کارشناسان در بازارهای دیگری مثل آتی و طلا فعال باشند.

همچنین از دوستان تحلیلگری که در این سمینارها و همایش ها بسیار قاطعانه و بدون تردید سخن از ریزش بازار سرمایه در سال 93 به میان می آورند تقاضا می شود قبل از آغاز سخنرانی ابتدا کارنامه ای از فعالیت سه ماه اخیر خود به مدعوین ارایه دهند سپس برنامه خود را آغاز کنند چراکه تحلیلگری که با این اطمینان روند بازار سرمایه در تمامی ماه های سال آتی را پیش بینی می کند قطعاً قبل از آغاز روند نزولی در دی ماه سال جاری توانسته با پیش بینی اوضاع فعلی بورس هم به موقع از سهام شرکت ها خارج شود و هم بازدهی خوبی را به دست آورد.

یک سخن هم با شرکت کنندگان در این همایش ها و سمینارها داریم، هیچکس قادر به پیشگویی روند آتی بورس نیست اگر کسی ادعای این موضوع را داشت مطمئن باشید با رمال درون پارک ها و خیابان ها هیچ تفاوتی ندارد چراکه اگر این افراد قادر به پیشگویی یا پیش بینی با اطمینان و اعتماد کامل به وقوع اتفاق بودند امروز نه تنها در زمره مولتی میلیاردهای ایران بودند بلکه در لیست ثروتمندان جهان هم حداقل در آخرهای لیست جایگاهی داشتند. مطمئن باشید بورسی که قابل پیش بینی و پیشگویی باشد بورس نیست.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
sian
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷
چیه مپناهاتون رو دستتون مونده نه
چی فکر کردی که این سهم با پی به ای 18 باید صعودی باشه
آزاد
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۴
ممنون، عالي بود
به اميد رشد قيمت مپنا و بقيه سهم ها در ابتداي سال ٩٣
ادریس
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۶
حرف شما کاملا صحیح . چرا که موفق ترینهای بورس دنیا هم از جمله وارن بافت اقرار میکنند که بازار را نمی توان پیشبینی کرد وعلاقه ای به ان نیز ندارند.
علی
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۱
دوست عزیز چرا مردم را گمراه می کنی مگر مخابرات تعدیل مثث نزده سهمبه این خوبی.
حسین
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶
ممنون بورس نیوز ..متشکریم..لطفا پیگیری کنید و سازمان بورس اسامی حقوقی هایی که بازار را خراب میکنند..را به مردم اعلام کند و به انها تذکر داده شود...................
محمد
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
سلام بر دوستان و بورس نیوز عزیز اگر می شود راجب وبصادری که علام کردید دارای پتانسیل میباشد وا از ان تعریف کردید مطلبی بنویسد که چرا
1111 چرا سهمی که می خواهد رشد کنند جلوی رشد ان را می گیرند
2222 ایا عرض سهم زمانی که خریدار حاضر به بالا تر خریدنش هست منطقی است
3333 ایا مشکلی در بانک صادرات هست که هم چه عرضه ای میکنند
4444 ایا سهامداران عمده مطلبی می دانند که ما نمی دانیم
5555 ایا بانک صادرات به راستی عرض کننده این سهم می باشد و بخاط این است از سم حمایت نمی کنند
6666 راستی چرا هیچ شماره نیست که بتوان با کارشناس امور سهام حرف زد شماره در نماد فاکسه 09602 را بگیرید علام میکنند کارشناسان مشغولندو تلفن خانه بانک را میگیریم جواب سر بالا میده وغیرهههههههه
ش
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹
بازارهای رقیب چنگی به دل نمیزنن ، سرمایه راهی بجز بورس نداره
naeeni
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۳
جالبه خودش میگه مخابرات ارزنده نیست بعدش مپنا با پی به ای 18 ارزندس...
فارسی
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۹
دوستان فقط بمپنا-ختور
محمد
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۵
حقوقی بانک ملت بهترین عملکرد را در زمان بحران بورس داشت و هدف سهم ....
کاظم میرزایی
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۶
اقای کارشناس ایا میدانی اگر 25 درصد دیگر ارزش هر سهم پایین تر بیاید بدان معنی میباشد که باید کر کره تالار بورس را برای همیشه پایین کشید . در حال حاضر هر سهم حداقل در 50 درصد ضرر قرار دارد با دخالت دادن زمان طولانی رکود بعلاوه میزان سقوط ارزش سهام. بورس در اخرین ایستگاه نابودی ایستاده وتنها با یک تلنگر کوچک برای همیشه فاتحه ان تلاوت خواهد شد.با چه معیاری این کارشناسی مزحک را بیان میکنید نمیدانیم.حالا وقت حمایت از سرمایه کشور میباشد نه تسویه حسابهای شخصی.از هر کانالی خط میگیرید لااقل وطن پرست باشیدواینقدر به این مردم استرس وارد نکنید.
بهنام
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۱
دوست من مپنا سهمی نیست که بخوای به p/e نگاه کنی این سهم ارزش ذاتی بسیار بالایی دارد و هنوز هم نسبت به قیمتش مفته...در ضمن با افزایش 25% نرخ برق رمپناو بمپنا سود های نجومی خود را مرور روانه بازار می کنند ... میگی نه نگاه کن...
رضا
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۱
اگر پی حرف من با 8 سال تجربه و مسئول خرید و فروش ببرای چنین نفر هستم الویت من سهم خودرویی و تجهیزاتی است و در راس آن خبهمن وساپا چون سود ده هستند بعد گروه تجهیزاتی بمپنا و رمپنا و اگر اهل ریسکی وسفته بازی فاذر هم خوبه چون من بیشترین سرمایه گذاریم فاذر و بمپنا وخبهمن است به ترتیب با ریسک سهمهای گروه خودرویی ارزنده اند به این قیمت نفتی ها هم رشدشان را کردند سال گذشته و افتی هم نداشتند
رضا
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۲
سلام .جالب بود .حرفت درست است
محمد
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۲
به نظر من هم بازار تا آخرهای فروردین مثبته.بعد از اون شاید دو هفته ثابت بمونه(فروش نوسان گیرها) بعد لیدرهای جدید بازار شروع به حرکت میکنند.
علی
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۳
چرا دو پهلو حرف می زنید ، از یک طرف گفته میشه حقوقی دارد عرضه می کند و مخابرات الکی بالا رفته از طرف دیگر می گویید چرا در همایش از ریزش بازار صحبت می شود ؟
شهریار
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۸
تا اونجای که بنده از بورس دیده ام اگر اول صبح بورس سبز باشد تا اخر روز معمولا سبز میشود مگر در موارد خاص که بیشتر کار اخبار وحقوقیهاست.اگر هم با رنگ قرمز شروع شود ملت هم دنبالش با فروش ونخریدن بیشتر قرمزش میکنندو این بیشتر ماجرای بورس ایران است..
gh
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۹
حرف قشنگیه.اینا که ادعا دارند کارنامه و سبد خرید فروششون تو وضعیت بهرانی اخیر همه چیزو نشون میده
مهرداد نوروزی
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۵
بورسی جونارزش مخابرات خیلی بالاتر از این قیمتهاست ای پی اسشه نکاه کن وبا سهامهای دره پیت مقایسش کن
شعباني
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۵
مردم سالهاست كه مي گويند به دليل دستكاري ودخالت سياستمداران بورس ايران تحليل پذير نيست شما تازه متوجه شديد
رامین قاسمی
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۲
این چه اهالی تالاری هستند که مخابرات با پی به ای 7رو برای رشد غیر منطقی ولی مپنای 17رو منطقی می دونند.شما رو بخدا جو سازی نکنید.
س
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۹
آهاى از خدا بى خبرا از قديم گفتن چاه نكن بحر كسى اول خودت بعدأ كسى
محمد
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۲
$$$$$$
به نظر من شاخص کل همچنان رشد می کنه چون خبر تاثیر گذار قوی تا زمان گزارش های 3 ماهه در تیر ماه نداریم .
سهم های کوچک هم در این مدت بازدهی بالایی دارند .

من تجار رو خریدم . هر روز صف خریده . تا دو هفته دیگه 50 درصد بازدهی میده .
از نظر تکنیکال وارد موج 3 بزرگ شده و از نظر بنیادی تعدیل 30 درصدی رو داره .
شما هم از چنین سهم هایی شروع کنید .
$$$$$$
مهران
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۳
سلام. من یکی میشناسم که رمالم نیست و سقوط بازارو پیش بینی کرده بودش. می تونید برید سایت ... و قسمت آرشیو مطالب تحلیل هاشو نگا کنید. بورس نیوز جان از اینکه جو مثبت میدی خوشم میاد ازت. اما واقعا کسانی بودن که تونستند پیش بینی کنند ، اینکه شما نتونستید به معنی این نیس که همه پیش بینی کننده ها رمالند. هه هه
مرتضی
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۳:۱۳
اگر سود متوسط بانکی را 25 درصد در سال در نظر بگیریم (23 درصد روز شما با پرداخت ماهیانه به معنای بازدهی حدودا 25.6 درصد در سال است) در اینصورت سهم هایی که پی بر ای بالاتر از 4 داشته باشند توجیه اقتصادی برای خرید ندارند مگر اینکه شرکتها در برآورد سود سهام خود تجدید نظر کنند که با توجه به کارنامه بسیاری از شرکتها در دادن اطلاعات مالی نادرست به سهامداران در گذشته و چشم انداز اوضاع اقتصادی نامطلوب در سال پیش رو (که به احتمال قوی با رشد اقتصادی منفی و یا در خوشبینانه ترین با حالت رشد اقتصادی صفر مواجه خواهیم شد) تعدیل مثبت احتمالی سود شرکتها هم قابل اطمینان نخواهد بود و میتوان آن را نوعی ترفند برای بالا نگه داشتن سوری قیمت سهام شرکت مربوطه تلقی کرد.
Mehbod
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۴
دوستان سراغ سهم با p/e بالای 7 نروید ! اگر رفتید بسیار احتیاط کنید یکم : شرکت در حداقل سه سال آینده نقشه راه روشنی برای رشد و توسعه داشته باشد . دوم : یک حقوقی قدرتمند همواره از سهم در بازار حمایت کند ! من که سراغ سهمی با p/e بالای 7 نمی روم ! برای عرضه های اولیه هم همین معیار را داشته باشید ! اگر ما سهامدارن حواسمان جمع باشد برای پولمان دیگران کیسه نمی دوزند!
ا
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۹
پیشگویی نه ولی پیش بینی اگر علمی باشد امکان پذیر است.
رضا
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱
وتوشه را از دست ندهيد سهم با 30 درصد ارزش واقعيش در حال معامله شدن است
khameneei
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲
لطفا مسایل را با هم قاطی نکنید کسی نمی تواند بورس را پیش بینس کند اما عملکرد ان و رفتار جناحهای سیاسی را که می توان پیش بینی کرپد نه ان چنان بدبین ولی کاملا هوشیار باید بود
khameneei
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
در کجای دنیا بورس سیاسی میشود ولی در مملکت ما میشود پس میشود پیشبینی کرد که عاقبت بورس چیست
khameneei
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
یک کلام ختم کلام این بورس کلک است مواظب باشید
khameneei
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱
یک کلام ختم کلام این بورس کلک است مواظب باشید واقعیت است تجربه سهامدارن محترم است رمال هم نیستند و در هیچ همایشی هم شرکت نکرده اند صرف تجربه شخصی چند ماه گذشته بو س است ......با تشکر
حتما چاپ کنید بو.رس نیوز عزیز
فيروز
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
اگه سرمايه گذاري مطمئن ميخوايد بترانس و تاپيكو و اگه اهل ريسكيد واحيا -تكادو.........
سعيد
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
بورس نيوز خودت هم رمالي مواظب جهت دهي تو هم بايد باشيم
علی
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۵
بیشتر سهامم شاوان - رمپنا - ثتران - پترول -خگستر و فرآور است .دو روزه که بورس مثبته ولی من همچنان در ضررم وغمگین.
علی
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
ما سقوط شاخص به 77000 واحد را اعلام کردیم می توانید در ارشیو تالار بورس ان را مشاهده کنیددر حدود 3ماه قبل