بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
مستطيل شيشه اي تالار

چهارشنبه سوری سبز

طی روز جاری پس از اتمام ساعت معاملات بازار سرمایه خبری خوش برای سهامداران شرکت های فعال در گروه سیمانی منتشر شد چراکه رییس انجمن صنفی کارخانجات صنعت سیمان امروز خبر از افزایش 15 تا 21 درصدی نرخ فروش محصولات در سال 93 داد.
کد خبر : ۱۱۹۹۳۵
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 92.12.27 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 404 واحد رشد به رقم 58625 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1003 واحد افزایش عدد 152071 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 537 واحد رشد به رقم 78968 واحد رسيد.

همچنین در این روز سرمایه گذاری غدیر با 133 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل پالایش نفت بندرعباس با 57 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.30 واحد افزایش به رقم 767 واحد رسید.

در این شرایط امروز پتروشیمی جم با 1 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل پالایش نفت لاوان با 0.9 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 5838 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس طی روز جاری توانست با همت سهام شرکت هایی همچون سرمایه گذاری غدیر و همراه اول تا نزدیکی های مدار 79 هزار واحدی رشد نماید تا چهارمین روز از آخرین هفته سال 92 نیز با رنگی سبز برای شاخص کل بورس سپری شود.

بنابر گزارش بورس نیوز، طی روز جاری پس از اتمام ساعت معاملات بازار سرمایه خبری خوش برای سهامداران شرکت های فعال در گروه سیمانی منتشر شد چراکه رییس انجمن صنفی کارخانجات صنعت سیمان امروز خبر از افزایش 15 تا 21 درصدی نرخ فروش محصولات در سال 93 داد.

اگرچه اهالی تالار معتقدند این خبر می تواند تأثیر مثبت و قابل قبولی بر سهام شرکت های سیمانی داشته باشد اما برخی از شرکت های سیمانی در بودجه اعلامی خود برای سال 93 تأثیر این موضوع را دیده اند و تنها برخی از این شرکت ها هستند که باید تأثیر این موضوع را بر بودجه سال 93 لحاظ نمایند.

از سوی دیگر با توجه به عرضه سهام دو شرکت فولاد ارفع و گروه صنعتی پاکشو طی معاملات روز آتی به عنوان آخرین عرضه اولیه های سال 92 امروز شاهد جو مثبتی در بین سهامداران بودیم چراکه به گفته این اهالی با توجه به عرضه دو شرکت مذکور می توان انتظار داشت که با آغاز سال جدید سهام این شرکت ها روندی صعودی داشته باشند.

اما طی روز جاری گزارشات متعددی از پیش بینی بودجه سال 93 توسط شرکت های مختلف بر روی سایت کدال قرار گرفت که جالب توجه بود بطوریکه شرکت ملی سرب و روی ایران بودجه سال 93 را با یک ریال کاهش نسبت به سال 92 رقم 91 ریال اعلام نمود این در حالی است که نماد این شرکت در معاملات امروز با تقاضای خرید و رشد قیمت همراه شد.

صنعتی آما دیگر شرکتی بود که پیش بینی بودجه سال 93 آن نسبت به سال جاری تغییر چندانی نداشت بطوریکه با رشد 19 ریالی نسبت به سال جاری رقم 635 ریال به بازار منعکس گردید. گفتنی است نماد این شرکت طی روز جاری با صف فروش و کاهش قیمت همراه بود.

همچنین فرآورده های نسوز ایران در گزارش اعلامی خود بر روی کدال رقم 2425 ریال را برای سال 93 پیش بینی نموده که این رقم 12 درصد کمتر از سود سال 92 می باشد و این در حالی است که نماد "کفرا" طی روز جاری با صف خرید و رشد 4 درصدی قیمت همراه شد که البته به دلیل عدم معامله به میزان حجم مبنا در نهایت افزایش بیش از 1.5 درصدی برای قیمت آن رقم خورد.

بنابراین گزارش در بین شرکت هایی که طی روز جاری گزارش پیش بینی درآمد سال 93 را اعلام کردند نماد "قچار" نیز به چشم می خورد این شرکت در حالی در معاملات امروز با رشد قیمت و صف خرید همراه بود که سود سال 93 خود را نسبت به سال جاری 30 درصد افزایش داده است. اهالی تالار شرایط شرکت های گروه قندی را در سال آتی مناسب تر از سال جاری به لحاظ رشد سودآوری اعلام می کنند.

"پدرخش" نیز امروز گزارش خود را روانه سایت کدال کرد که در آن اعلام شده بود سود سال 93 از کاهش 23 درصدی نسبت به سال 92 برخوردار است. شایان ذکر است که سهام شرکت های "پدرخش" و "پلاسک" تنها روند نزولی های امروز گروه لاستیک و پلاستیک بودند.

همچنین در بین شرکت های فعال در گروه خودرو و قطعات امروز ماشین سازی نیرو محرکه گزارش قابل قبولی را ارایه کرد.در این گروه که اغلب شرکت های آنها برای سال 93 بودجه خود را با رشد سود نسبت به سال 92 اعلام داشته اند "خمحرکه" نیز خبر از رشد 226 درصدی سود سال 93 نسبت به سال جاری داده است. گفتنی است این نماد طی روز جاری از درصدهای نوسان مثبت تا صف فروش پیش رفت و در پایان نیز صف فروش اندکی را شاهد بود.

در پایان حرفی برای گفتن نداریم چون گفتنی ها را گفتیم جز یک جمله "چهارشنبه سوری خوشی را برایتان آزرومندم" امشب تمام غصه ها و نزول های سال 92 را در آتش بسوزانید و به فردایی بهتر امیدوار باشید چون امروز تابلوی بورس سبز بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۹
امروز 70 درصد سهمهای من منفی بودند
سبز بودن شاخص و تابلو به چه درد من میخوره ؟
وبصادر ، سمایه ، فخوز ، دتولید ، شبندر ، وملت و ...
میشه بفرمایید سهم شادی امروز من کجاس؟
عباس
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
$$$تحولات بنیادی گسترده در کروی...1.خرید بلوک کشرق 2.رای دادگاه تجدید نظرمبنی برالزام تحویل 83830 تن خاک پرعیار از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی به کروی به ارزش 27 میلیارد تومان
حمید
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۷
خدا کنه دیگه بورس نزولی نشه تو سال 93 صعودی خوبی داشته باشه به امید سال پر صعود برای بورس
چهار شنبه سوری همه بورسا مبارک سال پر صعودی پیشاپیش برایتان آرزو میکنم
رضا
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۲
گروه تجهیزاتی و خودرویی آقایی و قدرت نمایی خود را به بورس نشان داد
فرهاد آزادمنش
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۸
در خصوص کفرا بورس نیوز توجه کنید به اولین پیش بینی سال 1392 سود هر سهم 1481 ریال و پیش بینی سال 1393 سود هرسهم به ارزش 2425ریال معادل افزایش 39درصدی
علی
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۶
گروه تجهیزاتی و خودرویی تو روزهای نزولی هم پکیده تر از همه آقایی خودشو به رخ بورس میکشه داداش صبر کن شب ......... دراز است !!!!
سجاد
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۸
سلام.من که این همه سال تو بورسم این نوسان رو ندیدم.یه کادو واسه تازه واردها فردا حتما ثشرق(سرمایه گزاری مسکن شمال شرق)بخرین و سود خوبی میکنین.امروز حقوقی ها که خیلی خریدن.اینم کادوی چهارشنبه من به دوستان بورسی.
ارحام
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۳
به امید اینکه همه چهارشنبه سوری های مردم شریف ایران سبز باشد و دست بدکاران دروغ ساران و کینه ورزان برای ابد از دامان این ملت بزرگ ستادنده شود