بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
طی معاملات روز جاری شاهد اولین روز از دومین هفته فهالیت بازار سرمایه کشور در سال جدید بودیم اما معاملات امروز نیز تفاوتی با هفته ابتدایی سال 93 نداشت و در نهایت افت 379 واحدی شاخص کل را به همراه داشت.
کد خبر : ۱۲۰۵۰۱

طی معاملات روز جاری شاهد اولین روز از دومین هفته فعالیت بازار سرمایه کشور در سال جدید بودیم اما معاملات امروز نیز تفاوتی با هفته ابتدایی سال 93 نداشت و در نهایت افت 379 واحدی شاخص کل را به همراه داشت.

بنابر گزارش بورس نیوز در معاملات روز جاری یکی از گروه هایی که توانست همچنان امید را در بین برخی از سرمایه گذاران حفظ نماید گروه خودرویی بورس بود که با رشد قیمت اغلب نمادهای فعال و تشکیل صف خرید برای آنها شاهد داغ شدن مجدد اخبار حاشیه ای بر روی این صنعت بورسی بودیم بطوریکه اهالی تالار امروز خبرهایی مبنی بر عقد قرار داد سه شرکت خودروسازی با شرکای خارجی و همچنین واگذاری سهام برخی خودرو سازها به خریداران خارجی نقل می کردند اما آنچه مسلم است فعلا هیچکدام از اخبار مذکور بصورت رسمی از سوی مدیران این شرکت ها تایید نشده است و باید تا تایید یا تکذیب رسمی این اخبار منتظر ماند.شاید با بازگشت ایران خودرو تکلیف اخبار این گروه نیز مشخص شود.

از سویی دیگر در گروه دارویی نیز امروز شاهد روندی نسبتا صعودی بودیم که این روند با واگذاری صف خرید سهام تازه وارد گروه یعنی کی بی سی و تشکیل صف خریدد مجدد اندکی تشدید شد.اهالی تالار معتقدند با توجه به حضور شرکت گروه دارویی سبحان به عنوان سهامدار عمده در جمع فروشندگان بنظر می رسد بزودی شاهد تعادل در این نماد دارویی باشیم.

در گروه پالایشی نیز روند نزولی محسوس است البته این روند برای شرکت های روانکاری متفاوت است و اغلب شرکت های روانکاری فعال در گروه پالایشی امروز روندی صعودی از خود برجای گذاشتند.اهالی تالار علت روند نزولی سهام پالایشی را اخبار رسیده مبنی بر افزایش هزینه حمل محصولات پالایشی توسط دولت عنوان می کنند.

در پایان بنظر می رسد اغلب گروه های فعال بورسی بر سر دو راهی صعود یا نزول مانده اند که یکی از اصلی ترین علل آن نیز اخبار مربوط به آغاز اجرای فاز دوم طرح هدفمندی می باشد چراکه روز پنج شنبه رییس جمهور مجددا خبر از اجرای فاز دوم این طرح از فروردین ماه جاری و اجرای تمامی مراحل عملیاتی این طرح در اردیبهشت ماه داد.اهالی تالار همچنان معتقدند که قهر حقوقی ها با بورس عاملی فراتر از اجرای طرح هدفمندی دارد و به عبارتی دیگر خود طرحی هدفدار می باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسین
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
چاره کا ر فقط فقط ..آزاد شدن معاملات..گروهی..د د د ....
مسعود نوری
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
با سلام.به نظر من حقوقیها در همه سهمها تاثیرگزار نیستند ویا اصلا هیچ فعالیتی نمیکنند پس باید وارد چنیین سهمهایی شد واز گزند عوارض ناشی از معاملات دستوری تا حدودی در امان بود
davoud
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
اینجا همه شدیم مثل چندتا هیزم کنار همدیگه که هرروز بیشتر میسوزیم و دیگه حرفهای قشنگ هم به درد نمیخوره.با این آبهای کوچیک این آتش خاموش نمی شود.توروخدا هرکسی میتونه یه جوری اعتماد اطرافیانش را به بورس جلب کنه تا نیروهای تازه نفس بیان.تمام پولها رفته توی بانکها چون سودشون 23درصد شده.اگر خودمون برای خودمون کاری نکنیم هیچکس هم کاری برامون نمیکنه.چهار ماهه به اندازه 40سال پیر شدیم.
احسان
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
امروز سهام سایپا با یازده میلیون تومان ضرر فروختم اما خیالم راحت شد که دیگه بیشتر از این ضرر نمی کنم و پولمو داخل بانک سپرده میکنم خیالم راحت راحت میشه چون تا مرز بیچاره شدن رفتم بخدا
ايوبي
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
این حقوقی ها زرنگتر از این هستند که به تله بیفتند آنها ازهمه چی خبر دارن یعنی رانت خواران حتما یک خبر هایی است که خرید نمی کنن
الف
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
از اول سال تا به حال فقط راجب پالایشگاه ها شایع شنیدیم یکی تو این مملکت نمی تونه یه حرف راست بزنه ؟؟؟؟
احمد
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
.....تا قیمتها برسه به صفر این نامردها وارد رقابت نمیشن.چهار ماهه بیچاره شدیم.دروغ پشت دروغ.با این روند مردم پولشون میبرن به سمت بانکها که ضرر نداره نه این بورس بیخود که درش رو باید گل بگیرن
محمد
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶
آقایونی که گیر دادین به مسئولین بورس که این قانون مسخره رو بردارین تحویل بگیرین؟ ماها ساده ایم که اسیر نقشه های حقوقی هستیم. برا خودم متاسفم.هیچ کس تو این بازار خودش یکم فکر نمیکنه.یه مدیر عامل حقوقی میاد یه چیز میگه بقیه هم روش اسکی میرن.بخدا مسئولین بورس ما از مدیران شرکت ها با شرف ترن.
ارسلان
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
فکر میکنین چه خبرایی هستش که حقوقی کشیده کنار؟
هرکس احتمالی در ذهنش هست بیان کند
امیر
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴
من فکر میکنم حقوقی راهی جز بازگشت ندارد ولی وقتی بر میگردد ک دیگر حقیقی خسته شده باشد
amir
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴
دوستان دولت با ايجاد جو قصد در هدايت پول به بازارهاى مختلف را دارد و ميخواهد از ايجاد تب و تاب در هر بازارى جلوگيرى كند چون پس از هدفمندى يارانه ها اگر بازارى از رونق برخوردار باشد بى شك تشويش و افزايش قيمت در آن بازار را شاهد خواهيم بود.آيا از خود نپرسيده ايد كه افزايش وام مسكن؛افزايش نرخ سود سپرده گذارى؛و نيز كاهش دستورى در بورس چرا همزمان اتفاق افتاده است؟بى شك هيچ سرمايه گذار حقوقى از اينكه در قيمت هاى بالا كه عرضه كند و در دوران ركود دوباره به بازار وارد شود ناخرسند نخواهد بود
محمد
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۷
با سلام
تا وقتی که سود بانکی کاهش نیابد. تا وقتی که کنترل بر روی شرکت ها نباشد و شرکت ها شفاف سازی نکنند و جلوی رانت گرفته نشود .تا وقتی که p/e شرکتها پایین نیاید مثلا 3 یا 4 نباشد بازار صعودی نمی شود. چون منطق حکم می کند با این تورم 40 درصدی هیچکس حاضر به سرمایه گذاری نیست
ياحق
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۰
بسمه تعالي
دولت سودش را از فروش سهاماش برد و حالا براش بهتره مسير حرکت پول را به سمت بانک سوق بده و بعدش مسکن خود سيستم دولتي ما بزرگترين رانتخواران هستند .حقوقي ها هم عامل دولتي هستند.
شاد
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۳
افت شاخص و ضرر سرمايه گذاران خرد ناشى از برنامه ريزى ريزي كادر اقتصادى دولت براى كنترل بازار است .
دولت عزيز! درسته كه سياست خارجى ، سرمايه گذار خارجى ، تكنوكرات ها وسرمايه گذار و سرمايه خارجى خوبه ولى سرمايه گذار خرد ومردمى كه با اندك دارايى خود در بازار سرمايه وفعاليت هاى اقتصادى شركت مى كنند بستر و زمين سفت زير پاى هر فعاليت اقتصادى اند . واى اگر انها را از دست بدى زمين زير پاى خودت را از دست دادى .
دعا مى كنيم كه عقلانيتى كه به درستى از ان صحبت مى كنى چراغ راه بأشد .
ramin
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵
عزیزان روحیه تون رو از دست ندین حقوقی هایی که سال گذشته از این بورس سودهای فراوان به جیب زدن دیگه مثل کبوتر جعل شدنو خیالتون راحت از این بورس دست بردار نیستن بر می گردن.
یک سهام دار خرد
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
دخالت ... موجب سقوط شاخص شده ، زیرا...به حقوقی ها دیکته می کند که چه کنند . شما همین الان که ساعت ده و سی دقیقه است بروید نگاه کنید که چرا با روند مثبت بازار حقوقی ها در نمادهای وبصادر و فاسمین و بترانس و... مرتبا فروشنده هستند ...با خیانت به سهامداران خرد اجازه نمی دهد فعلا قیمت سهام و شاخص افزایش داشته باشد
بورس
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
دوست عزیز کبوتر جعل! = کفتر جلد....ای وای من !
فرشاد
دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
من 700000 هزار بیمه دانا داشتم 150 تومان فرختم شبندر خریدم به قران این بیمه دانا سهامدارانش را فراری می دهد من که رفتم خدایا بقیه سهامدارانش بخرکن با تشکر
اشکان
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۷
دوستان بازم اشتباه نکنید تا فرصت هست از بورس فرار کنید از ما گفتنند من که خارج شدم از بورس برای همیشه
davoud
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
بورس نیوز عزیز بجای اینکه بیای نظرات ناامید کننده مردم را جمع کنی تمام همتتو بذار به این که به گوش رییس جمهور برسونی که چند ملیون سهامدار توی ضررند و با این یکی دو روز مثبت هیچ دردی دوا نمیشه.یه حمایت جدی و بلندمدت بکنن.به خدا خسته شدیم.اگه حمایت بشه همین مردم هر روز میان به به و چه چه میکنن.