بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
شاخص کل بورس در روزی رکورد بیشترین کاهش در سال 93 را به ثبت رساند که با توجه به شروع امیدوارکننده خود در ساعت اول معاملات در روز جاری انتظار می رفت روند جدیدی برای صعود متداوم خود را آغاز نماید.
کد خبر : ۱۲۰۹۸۱
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 93.01.17 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 688 واحد افت به رقم 57751 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1699 واحد کاهش عدد 148900 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 913 واحد افت به رقم 77634 واحد رسيد.

همچنین در این روز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با 34 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل پالایش نفت بندرعباس با 132 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 9 واحد افت به رقم 766 واحد رسید.

در این شرایط امروز پالایش نفت تهران با یک واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل پتروشیمی جم با 3 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 1446 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس در روزی رکورد بیشترین کاهش در سال 93 را به ثبت رساند که با توجه به شروع امیدوارکننده خود در ساعت اول معاملات در روز جاری انتظار می رفت روند جدیدی برای صعود متداوم خود را آغاز نماید چراکه اگر امروز شاخص با روندی صعودی کار خود را به پایان می برد از نگاه تکنیکالی وارد محدوده خریدهای هیجانی می شد و می توانست روند صعودی را آغاز کند.

بنابر گزارش بورس نیوز، افت 913 واحدی شاخص بورس طی روز جاری تنها یک عامل اصلی و اساسی داشت که فعالان بازار سرمایه هیچ دخالتی در آن نداشتند و آن تصمیمات و سخنان بهارستان نشینان طی روز جاری می باشد چراکه مجلسی ها بررسی طرح دو فوریت انگشت نگاری از اتباع خارجی آن هم در این شرایط که مسئولین در حال انجام مذاکرات هسته ای و گشودن درب های بسته روابط خارجی کشورمان هستند را به صحن بردند.

همچنین بهارستان نشینان در محکومیت قطعنامه اتحادیه اروپا طرح دو فوریت لغو مذاکرات هسته ای از سوی تیم دیپلماسی ایران را در جلسه علنی مطرح کردند. البته در کنار تمامی این موارد تذکر به رییس جمهور در خصوص دیدار وزیر ارشاد با سید محمد خاتمی را نیز اضافه کنید.

به هر حال فعلاً ریسک بهارستان برای بورس بیشتر از وین شده که در این خصوص مفصلاً صحبت خواهیم کرد.

اما در روز جاری خودرویی ها آنگونه که پیش بینی شده بود با حجم بالای عرضه ها مواجه شدند و این روند در برخی از آنها تا تشکیل صف فروش نیز پیش رفت البته این اتفاق در حالی رخ داد که ساپیا به عنوان لیدر این روزهای بورس علی رغم حجم بالای عرضه ها توانست به خوبی مقاومت کرده و با استقامت خود جو روانی گروه را نیز در حالی صعودی نگه دارد. اهالی تالار همچنان منتظر ایران خودرو هستند. شنیده ها حکایت از افزایش رسمی دو درصدی نرخ محصولات خودرویی دارد.

در گروه حمل و نقلی ها نیز همانند سنوات گذشته شاهد اقبال بازار به گروهی هستیم که قرار است تازه واردی طی روز آتی به جمع آنها اضافه شود، اگرچه "حخزر" از نظر حجم و سرمایه در حد و اندازه های "حکشتی" نیست اما فعلاً با رشد قیمت "حکشتی" کل گروه را نیز با روند صعودی مواجه کرده.

از سویی دیگر در گروه پالایشی بورس شاهد تداوم عرضه ها و روند نزولی هستیم، به نظر می رسد برخی اخبار همچون کاهش تخفیف نرخ خوراک و کم کردن دوره وصول مطالبات بدهی های شرکت های پالایشی توسط مجلس شورای اسلامی یکی از عوامل اصلی روی گردانی اهالی بازار از گروه مذکور می باشد.

همچنین در گروه روی شاهد افت قیمت اغلب نمادهای فعال بورسی به جز "فسرب" هستیم و این در حالی است که قیمت های جهانی طی چند وقت اخیر رشد داشته است. البته خبرهایی مبنی بر رأی دادگاه به نفع شرکت توسعه معادن روی به جهت تحویل 83830 تن خاک معدنی پرعیار طی سال جاری به گوش می رسد که می تواند تعدیل حدوداً 40 درصدی را برای این شرکت به همراه داشته باشد.

گروه دارو نیز امروز تعادل و روند نسبتاً نزولی را تجربه کرد، همانطور که گفته شد برخی شرکت های این گروه از حالت ارزندگی خارج شده اند.

اما در نماد "پاکشو" شاهد جولان سهامدار عمده وحسرت اهالی بازار هستیم، این شرکت طی هشت روز فعالیت خود در بورس تنها به میزان اندکی بیش از یک میلیون سهم مورد معامله قرار گرفته که این رقم معادل دو روز حجم مبنای این شرکت می باشد. بازهم تکرار مکررات، چرا چنین شرکت هایی باید وارد بازار سرمایه شوند.

مپنا نیز طی معاملات روز جاری علی رغم اینکه به نظر می رسید با توجه حجم بالای معاملات در روز شنبه با روند صعودی همراه شود اما این اتفاق رخ نداد. اما مپنا طی معاملات فردا به نقطه حمایت محکمی برخورد می کند یعنی رقم 750 تومان که می تواند به آن واکنش نشان دهد. از سویی دیگر گفته می شود از پیمانکاران ایرانی برای ایجاد نیروگاه حرارتی 650 مگاواتی در کشور مصر دعوت به عمل آمده که می تواند بر جو این گروه تأثیر مثبتی داشته باشد. اهالی تالار پیش بینی می کنند در صورتی که فردا مپنا وارد فاز صعودی شود می تواند مجدداً لیدر بازار شده و رشد کلیت بازار سرمایه را موجب شود. البته تداوم روند صعودی در صورت شروع طی معاملات روز آتی مشخص نیست.

در پایان شاخص کل طی معاملات فردا از نگاه تکنیکالی به یک سطح حمایتی برخورد می کند که می تواند به آن واکنش مثبت نشان دهد. در کل باید گفت که فردا روز مهمی برای بازار سرمایه و اهالی آن محسوب می شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
خداکنه تاکشور متحمل خسارتهای سنگینتری نشده انتخابات مجلس فرا برسه.واقعا دیگه مردم وسرمایه گزاران از دست این مجلس بی ملاحظه وبی فکر خسته شده اند.کمترین پارمتری که در مجلس فعلی محاسبه میشه منافع مردمه.
حسین
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
این مجلس را باید ....متاسفم که مردم نجیب ما همچنان سکوت اختیار کردند..و این به اصلاح نمایندگان دشمن قسم خورده ما شدند....
کاربر
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
جرا باید مپنا حبابی لیدر شود چرا هلدینگ پتروشیمی فارس با ابن چشم انداز روشن قابل لیدر شدن نمی دانید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسن
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
نمایندگان مجلس به جای این که با تفکر و عقلانیت مصالح ملی و الزامات شعار سال اقتصاد و فرهنگ را دنبال کنند به دنبال گروکشی های سیاسی هستند. البته اهالی تالار و فعالان بازار نباید به حرف یک یا چند نماینده که همواره ساز مخالف با سیاست کلی نظام می زنند و کسی هم به سخنان آنها گوش نمی دهد واکنش نشان دهند جون در این صورت کار خود را تکرار می کنند. بنابراین به عکس بنده معتقدم ریزش امروز نشان از فعالیت افراد غیر حرفه ای که هیج تحلیلی از مسایل کلان کشور ندارند در بورس است. متاسفانه برخی سایت ها با گرفتن پول از افرادی که تمایل به فعالیت در بورس دارند فقط روش و تکنیک های سود کردن رو یاد می دن ولی دانش و تحلیل فعلان را افزایش نمی دن یا شاید هم فعالان بورس علاقه ای به مطالعه مسایل روز جامعه نیستند والا طرح این موضوع که نه تصویب شده و نه مورد تایید مقامات نظام است این جور واکنش غیر طبیعی است. مطمئن باشید مذاکرات ادامه دارد فردا این را می بینید هم ایران و هم کل دنیا می دانند که راه حل مسایل مذاکره است پس همه باید به آینده امیدوار و با توکل به خدا آرامش روانی جامعه را به هم نزنند.
علی
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
خدا براشون نسازه که با سرمایه و اعصاب مردم بازی می کنند , فقط همین.
امیر
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
به خدا خسته شدم نه خواب دارم نه خوراک

چه بازار نحسی شده همین مونده تصمیمات بقالی سر کوچمون رو بازار تاثیر بزاره
davoud
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
به این مجلسی ها بگید ما را به خیر شما هیچ امیدی نیست.شر نرسانید.
شروین
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
این چه وضعشه؟ چقدر باید ترسو بود که تا تقّی به توقی میخوره، ببخشید مثل گله رم می کنن، میرن تو صف فروش. اگه با این کارا قصد خودکشی دارید، راههای آسون تری هم وجود داره. چرا اینقدر خودتون رو زجر میدید؟ به خدا این روش سهامداری نیست. اگه بلد نیستید چرا میاین تو بورس. برین پولتونو بذارید تو بانک، شب راحت بخوابید. اینجوری به مال، جسم و روحتون ضرر می زنید. با این ضررها خدا کنه پشیمون بشید بر نگردید تو بورس. باور کنید به نفعتونه.
عباس
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
زنده باد توسعه معادن روی ایران
davoud
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
فقط وملت.عجب مقاومتی کرد و ستاره صبحگاهی رشدش طلوع کرد.استادانی که با مگاتریدر کار میکنند میدونن من چی میگم.
محمد
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
بازار با لیدری رمپنا و شبندر وبملت و خودرو ادر اواسط هفته مثبت میشه
ن
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
نمایندگان محترم مجلس را چه غم که بازار بورس و اقتصاد نابود شود و یا مثلا فلان قرارداد و یا تصمیم که باعث رونق اقتصاد کشور میشود تحت تاثیر این گونه اقدامات به باد فنا برود ، گویا تنها چیزی که مد نظر اقایان نیست مصلحت انیدیشی است!! ای کاش این همه طرح و محکومیت و قطعنامه اندک اثری هم بر طرف مقابل داشت ، ایا زمان ان فرا نرسیده است که ریشه و علل رفتار و برخوردهای غرب را بر ضد خود جستجو کنیم ؟؟
رضا
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
سلام بورس یعنی محل دلالی ومجلس نشینان نشان دادند که بزرگترین ....این کشور هستند ودر هر فساد بزرگی پای تعدادی از ....در میان است .
مجلسی های بی پدر
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
.......
khameneei
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
در این مملکت را تخته کنید خیال همه را راحت کنید چقدر سیاست بازی کار دیگری در این مملکت نیست
حسن
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
به این میگن خود تحریمی
ارحام
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
نون کاسبان فتنه و تحریم و جنگ در همین اقدام های این چنینی هست منتطر هستند هر لحطه بساط ارامش ملت برزگ ایران را بهم بزنند البته همه این برادران ارزشی بار خود بسته و انگار نارامی جنگ و برایشان آرامش و حیات هست
محمد امین
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
اگر در دروان خاتمی هر 9 روز یک بساط درست میکردند این روزها هر روز یک بساط دارند
مقدسی
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲
400 میلیارد دلار درامد نفت تنها در این 8 سال غیب شده خب بحران افرینی برای همین چیزهاست دیگه
هدی
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
درود به بهارستان نشینان دلیر که برای سربلندی ملت ایران از هیچ کوششی مضایغه نمیکنند ایکاش در تمام مسایل و مشگلات قاطعانه برخورد نمایند
امید
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
من هرروز که اخبار بورس رو میخونم آخر تمام خبرها مینویسن فردا روز مهمی برای بازار سرمایه و اهالی آن محسوب میشود
3ماهه منتظر فردام که بیاد و نمیاد
مهران
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
شاید دلیلی که همه از آن غفلت کردند خروج سهامداران به دلیل شناسایی نشدن در گام دوم هدفمندی باشد که از دی ماه که بورس ریخت و هنوز ادامه دارد. هرچند اگر قرار بر شناسایی باشه قبلا این کار انجام شده است.
حمید
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
سلام
این خط نمودار شاخص از زیر مانیتور داشت میومد بیرون
چه افت داشت امروز
فرزاد
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست سخن شناس نه‌ای جان من خطا اين جاست . همسایه ها یاری کنید سهامدار سهامداری کنه . از فردا کسی جز بورس نیوز حق حرف زدن نداره . شاید سود داشت .
مهدی
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
چرا این همه دلیل برای صعود وجود دارد نمی تواند باعث صعود شاخص شود، ملاقات وزیر ارشاد با محمد خاتمی می تواند باعث افت شاخص شود خواهشن ...
Shahram
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
بازم شما كه با آرام كردن جو رواني ، سعي در كنترل رفتار هيجاني بازار داريد . با تشكر
mahmod
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
کاش هنوز هم مجلسی ها توی تعطیلات بودن
رضا
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵
کلا نبود این مجلس نفع بیشتری دارد برای شکور تا بودن آن
دادی ودی
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸
بورس نیوز عزیز ؟ اینقدر غش نکن بیک سمت و همه چیز را آنطور که سلیقه سیاسی ات است نبین . با بیست سال سابقه در بازار سهام . بازار ایران فصلی است . لطفاً یک بررسی بیست ساله از فصلهای سال را ارائه بده و نمودار کن تا همه ببینند .
عسل
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
فقط گروه بیمه
سیرووس
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴
سلام
خدایا آنانکه ادعای دانایی دارند و در خانه ملت مشغول می باشند ... به آنان عطا فرما و .... ارزانی دار که چشم طمع شان سیر گردد، گزاف گویی را از سرشت پاک اولیه شان دور کن،چنان آنان را نشستمند کن که دیگر خطایی نکنند، چمشانشان را بر روی دنیا ببند که دیگر نگاه شان حریص وار نباشد، آنان را چنان کن که دستشان به قدر آب و نان خوردن تکان خورد و سر شان را در راستای مستقیم قرارده ،تا دنیای آن معبودی که یگانه می باشد را درک کنند.
علي
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸
با تأثير مجلس رو بورس كارندارم ولي رفتار اين نمايندگان درتمامي حوضه ها رفتار دشمني. با مردم است به اميد روزي كه از خواب غفلت بيدار شين
رضا
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
همیشه یکعده ای توی این مملکت هستند که به محض اینکه دولتی مردمی روی کارمی آید به لطایف الحیل مختلف سعی در سنگ اندازی در مقابل آن دارند وقتی که دولت آقای خاتمی سرکارآمد این کاررا کردند وحالا هم میخواهند همین کاررابا دولت آقای روحانی بکنند خواه درمجلس نشسته باشند یا پشت میزتحریریه فلان روزنامه بی خواننده . بهرحال اینها چون چایگاه مردمی ندارند اینکارهارامیکنند. چون این حقیقت رامیدانند"سعی میکنند بااستفاده ازتریبونهای قوی ای که دراختیاردارندقدرتشان راکه هرروز کم وکمترمیشود حفظ نمایند
یک شهروند
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
.... این مملکت که یه مشت .... بر ماحکومت میکنند و کارهایی میکنند که فردا باید با ذلت و ذلالت دنبال لاپوشانی .... این حضرات باشیم مثل تسخیر باغ قلهک...
سلام
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷
متاسفانه مجلس این دوره اسیر افراط گری و هیجانات سیاسی شده
داوود
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳
فقط بمپنا و بملت سهام ارزنده ای هستند
ناشناس
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴
مجلسی که با رد صلاحیت های گسترده شورای نگهبان، تشکیل بشه، نمایندگان مردم نمیشن، ....
میو میو
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۸
گزینه ی نظامی آمریکا انقدر تاثیر نداشته که...فکر کردین مردم...من میدونم جه خبره!مرگ بر ...اینقدر سانسور نکن ک...
س
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶
این مجلسی ها یه قانون هم برا ی خود تصویب کنند که حد و حدود داشته باشند و هز چیزی را بدون مشاوره و اطلاع مردم خود سرانه با نام مردم تیرشان را پرتاب نکنند این مردم خیلی خجالتی هستند
مهدی
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۷
اون موقع تا الان از دولت قبلی میکشیدیم حالا باید از این مجلس بکشیم. کی مملکت ما درست خواهد شد؟!!
محمد
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۲
بورس یعنی محلی برای اسیر کردن پول مردم گفته یک نماینده مجلس در برنامه زندهای که با ریس سازمان بورس داشت کجایید مردم سهامداران خواب تا کی دروغ تا کی وبصادر نیروگاه می فروشد ........خوارزم می خرد به نا حق ....اصلا صاحب ندارد مشکل با سهم پیدا کردید چه می کنید کجا میروید سهم بسته شد کجا پیگیری مسوال بسته شدن کیست پول مردم هوا
آرش
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۲
گاهی وقتا رادیو فرهنگ رو گوش میدم که از مجلس هم گزارش میده... واقعا جای تاسف برای کسانی که خودشون رو نماینده مردم میدونن و ضد این مردم شریف فعالیت میکنن.. گرونی ها رو فوری تصویب میکنن و توجهی به مسائل ندارند.. کسانی که خودشون رو مخ اقتصادی میدونن :(
امیدوارم اصلاح شوند، هرچند امیدی نیست..
زنده باد بورس نیوز که حرف دل مارو میزنه.
محمد
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۵
$@$@$@$@$@$@$$@$@$@$@$$@$طرح ریزش سوم هم شروع شد اصلاح شاخص تا محدوده هفتادپایین میرود یک ماه می مانده طرح ریزش$@$@$@$@$$@$@$$@ چهاروم شروع می شود اصلاح شصت و حمایت برگشت زمانی که علام میکنند حباب یعنی رد مسولیت وقتی میگویند حقوقی ها میگویند فروش سهام به همین قیمت ارزنده است یعنی فرار اصلاح شاخص یعنی گیر انداختن مردم در مرداب سرمایه گذار نمی گیرد به کسی ربطی ندارد حال می گویند ..........$@$@$@$@$@$@$@$@$@$@$@$@$@$@$@$@$@$@$
رضا
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۱
بابا انتظار دارید در مقابل این همه فحاشی مجلس ... اتحادیه اروپا ساکت باشند؟!
حالا بورس نیوز داره عقده گشایی میکنه شما چرا جوگیر شدید؟!
اصلا تو سال جدید چند روز شاخص مثبت بود؟! اون هفته هم مجلس مقصر بود؟!
ببینید تو جریان افزایش قیمت گاز پتروشیمی ها چقدر به مجلس تاختند آخرش معلوم شد کمترین تاثیر روی پتروها داشت و همش جنجال سازی بود!
متاسف
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۸
دشمن دانا به از نادان دوست
حمید
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۴
من از گزینه های روی میز مجلس بیشتر از گزینه های روی میز امریکا میترسم ضربه ای که مجلس نشینان به ملت وارد میکنند ۱۰برابر ضربه ای است که امریکا توی چند سال انجام میدهد.
علیپور
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۰
بورس نیوز چرا چرت میگی اون وقت که در دولت قبلی از همه جا تحریم بودیم بازار سراسر مثبت بود حالا هروقت بازار منفی میشه پای مجلس وجلو میکشی
صادق اکبری
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۶
با سلام راستی یه سوال فنی،دوستان میزان سود سهام رو تو فرم دریافت یارانه چقدر بزنیم!؟این فرم انصراف دلیل خوبی برای سقوط آزاد شاخص در روزهای آینده است پس به دنبال فردا نباش،الان سه ماه بورس شده نمایشنامه (در انتظار گوتو).
محمد عامری
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۷
از بورس نیوز با دیدگاه سیاسی مشخصش انتظار دیگه ای نیست.
اگه گفتگوهای ژنو اثر گذار بود الان باید شاخص 100 هزارم رد میکرد. اون موقع که بعد از توافق ژنو آمریکا باز تحریممون میکنه صداتون در نمیاد. همه سهامدارا میدونن که دست رو دست گذاشتن و به امید خارج بودن یعنی بلاتکلیفی.
محمد
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۴
به نظرم فقط گروه دارویی اونم والبر
مازیار
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴
آقایان ....دیروز بنز سواران فردا .اگه خیلی قانون مدارین چرا وقتی برا دوشغله های دولتی قانون تصویب کردین خودتون الان هیئت مدیره چند جا هستین.تو این مجلس 70 80 تا ... هستن که اصلا مردم واسشون اهمیت نداره .فقط حزبشون و ...مهمند.یکیشون ماهی .... میلیون واسه روزنامش بودجه از اینور و اونور میرسه.
شیخ حسن
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۷
این نماینده های همیشه مخالف بازمانده های حزب کزایی دولت 9 و10 می باشد.که فقط منتظرن از دولت جدید آتو بگیرن بکشونن تو صحن.ولی رئیس مجلس انسان آگاهی می باشد.به این چند تا ...توجه نمی کنه.
مهدی
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲
مجلس ....همینه و متأسفانه هنوز مردم اهمیت انتخاب نماینده را به درستی درک نکرده اند و البته رد صلاحیت ها کار را به انتخاب چنین مجلسی رسونده، یه مشت .... که منافع و خواست مردم براشون مهم نیست.
ابراهیم
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷
متأسفانه اکثر این بهارستان نشینها اصول گرا هستند و اصول گرایان نشان دادند که استعداد لازم برای مسئولیت پذیری و احترام به مردم را ندارند.
پژمان
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷
مجلس که نیست ..... بندیه
کسرا
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸
خداوند هر کس را که به مردم ایران ظلم کند نخواهد بخشید . حال می خواهد بهارستان نشین باشد یا ....
مهدی
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷
من متاسف هستم که این سایت این چنین از گروه های مخالف نظام همچون خاتمی دفاع کرده و مجلس را مقصر می داند ملن پول از دست داده هم عصبانی و حرف شما را قبول می کنند بدون فکر و تعقل!!! جالب هست که این همه اشتباه دولت اقای روحانی را نادیده گرفته اید و به واکنش ها انتقاد می کنید ؟؟؟؟ باید با عامل برخورد کرد نه کسی که واکنش نشان می دهد.
احمد
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷
چرا سایت بورس نیوز هراتفاق مننفی را یا به دولت قبلی ویا به مجلس نسبت میده و بی عرضگی این دولت رو میپوشانه
رضا
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷
یش‌بینی مقام آمریکایی از تاریخ توافق نهایی
حالا همه چشم‌ها باید منتظر اردیبهشت رنگارنگ (جولای) باشند.
روزنامه «واشنگتن‌پست» به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشته که ما کاملا متقاعد شده‌ایم که می‌توانیم تا 20 جولای به توافق دست پیدا کنیم. این مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، گفته نمایندگان 1+5 در ماه آینده، تهیه پیش‌نویس توافق نهایی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران را آغاز خواهند کرد.

به نوشته شرق، پیش از این هم محمدجواد ظریف ابراز امیدواری کرده ‌بود که از اردیبهشت‌ماه وارد تدوین پیش‌نویس توافق نهایی شوند. روز گذشته مذاکرات کارشناسی در این زمینه با حضور نمایندگان ایران و کشورهای 1+5 در شهر وین به پایان رسید و از روز سه‌شنبه دور سوم مذاکرات برای رسیدن به توافق جامع در وین ادامه پیدا می‌کند.

این مقام آمریکایی دولت اوباما اعلام کرد گروه 1+5 و ایران در دیدار بعدی خود در ماه می، پیش‌نویس توافق نهایی هسته‌ای را آغاز خواهند کرد. به گفته این مقام ارشد دولت اوباما هدف مذاکرات، نهایی‌کردن توافق پیش از 20 جولای است بدون اینکه نیازی به تمدید توافق موقت باشد. با این‌حال این مقام اعلام کرده فاصله عمیقی بین مذاکر‌ه‌کنندگان بین‌المللی و ایران وجود دارد ولی مذاکرات جدی‌تر شده است. مذاکرات هسته‌ای میان وزیر خارجه ایران و مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا «کاترین اشتون» و مقامات گروه1+5 در این هفته (7 تا 9 آوریل) در وین ادامه خواهد داشت نفروشيدددددددددددددددددددددددددد اگر خبر هاي بد بود مطمئا باشيد اينها بورس رو با دروغ هر چيزي نگه مي داشتن
ابراهیم
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
بورس نیوز بسیار خوب عمل کرده و بسیار واقع گرایانه عمل کرده است . مقصر اصلی اتفاقات منفی این روزها مجلسی ها هستند دولت قبل هم که شهره خاص و عام است .
بیایید کمی چشمهایمان را باز کنیم و احساسی نگاه نکنیم.
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
بهتره که مجلس ... بشه. وقتی 2/3 افردای که در مجلس هستند سر رشته ای از اقتصاد، تجارت و حقوق فردی اجتماعی داخلی و خارجی ندارند، بهتره که اینهمه هزینه روی دست مردم و کشور نذارن.
ایستاده با مشت
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
توکلی مچکریم. ما منتظر شاهکار بعدیت هستیم * هیچ جا نمیریم همین جا نشستیم
به افتخارش: هیپ هیپ هورا هیپ هیپ هورا
ن
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
...............یکی بر سر شاخه بن میبرید..............
فيروز شيشه فروش
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
دوستان آمدند.... دشمن به دادم برس!
ایلیا
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
رزومه نمایندگان مجلس را مطالعه کنید دستگیرتان می شود چه خبر است.
علی
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
وقتی نماینده مجلس و تازه اونهم عضو کمیسیون محاسبات و برنامه و بودجه که کارش محاسباته، اینقدر ... باشه و نتونه یه درصد ساده رو محاسبه کنه و بگه " بنزین با 30 درصد افزایش از 700 به 1000 تومن می رسه" !!!! چه انتظاری می شه داشت؟ در حالیکه با یه ماشین حساب ساده و تقسیم 1000 بر 700 می شه فهمید، افزایش قیمت بنزین می شه 43 درصد، نه 30 درصد. واقعاً با داشتن این اساتید نابغه و باسواد باید به حال خودمون و کشور گریه کنیم.
سعید
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
چون می دونن حقوق های ملیونیشون در هر شرایطی می رسه، اقتصاد مردم براشون مهم نیست. این مجلس فقط هنرش مشکل تراشیه، کار دیگه ای از دستش بر نمیاد!!
منصور
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
آقا يا خانم بورس نيوز. چرا اين همه نظرات مردم سانسور ميكني.
رادان
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
مجلس ... بهتر از این نمیشه.
مارال
سه‌شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۹
سلام به جای این همه غر غر زدن از نوسان سهم ها سود ببرید و ضررهای خودتون رو جبران کنید .تا میتونید پایینتر بخرید .این تنها کاریه که الان باید انجام بدید برگشت شاخص به مدار صعودی قطعی است .