بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۳
دبیرکل انجمن حسابداران خبره ایران خبر داد:

برگزاری سمینار سراسری تحولات پیش روی حرفه حسابداری و مالی

چهارشنبه، دهم اردیبهشت 1393، انجمن حسابداران خبره ایران با حمایت مالی بانک پاسارگاد، "سمینار سراسری تحولات پیش روی حرفه حسابداری و مالی در دوره گذار به محیط کسب و کار بین المللی" را برگزار خواهد کرد.
کد خبر : ۱۲۱۷۲۹

چهارشنبه، دهم اردیبهشت 1393، انجمن حسابداران خبره ایران با حمایت مالی بانک پاسارگاد، "سمینار سراسری تحولات پیش روی حرفه حسابداری و مالی در دوره گذار به محیط کسب و کار بین المللی" را برگزار خواهد کرد.

بنابر گزارش بورس نیوز انجمن حسابداران خبره ایران به عنوان نخستین و بزرگترین انجمن حرفه‎ای حسابداری ایران، با بیش از چهل سال قدمت، در نظر دارد مطابق سنت هر ساله نسبت به برگزاری بزرگترین گردهمایی متخصصین و صاحبنظران حرفه‎ای و دانشگاهی حوزه­­های حسابداری، مالی، و اقتصاد اقدام کند.

دبیرکل انجمن حسابداران خبره ایران که مسئولیت دبیر اجرایی "سمینار سراسری تحولات پیش روی حرفه حسابداری و مالی در دوره گذار به محیط کسب و کار بین المللی" را نیز بر عهده دارد با اعلام این مطلب به خبرنگار بورس نیوز گفت: این سمینار در روز چهارشنبه، دهم اردیبهشت 1393، با حضور قریب به هزار تن از متخصصان و صاحبنظران حرفهای و دانشگاهی حوزههای حسابداری، مالی، و اقتصادی در سالن آزادگان پژوهشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد.

محسن قاسمی در ارتباط با موضوع این سمینار گفت: با توجه به اهداف، برنامه­ها و اهتمام دولت تدبیر و امید در راستای بهبود روابط بین‎المللی که بی‎تردید زمینه‎ساز حضور پرقدرت ایران در عرصه‎های مختلف جهانی از جمله مناسبات اقتصادی خواهد بود، موضوع سمینار سال جاری "تحولات پیش روی حرفه حسابداری و مالی در دوره گذار به محیط کسب و کار بین‎المللی" تعیین شده است.

وی در ارتباط با برنامه این سمینار افزود: این سمینار در چهار بخش، الف) افتتاحیه (گزارش رئیس شورای عالی انجمن و دبیر علمی سمینار، سخنرانی افتتاحیه، و سخنرانی آغازین)؛ ب) نشست اول: سرمایه‎گذاری و تجارت بین الملل (با سه مقاله: 1- صنعت بانکداری در دوره گذار از تحریم، 2- تحولات پیش روی بازار سرمایه پس از رفع موانع بین المللی، 3- بررسی زمینه‎های توسعه سرمایه‎گذاری خارجی)؛ ج) نشست دوم: حرفه حسابداری و خدمات حرفه‎ای (با پنج مقاله: 1- شیوه‎های تامین مالی بین المللی، 2- نقش مدیران مالی در فضای کسب و کار نوین، 3- ضرورت‎ها و چالش‎های حضور موسسات حسابرسی بین‎المللی در ایران، 4- برآورد خسارت، و 5- ادغام و تحصیل)؛ و د) کارگاه‎ها (1- شرکت آزمایی (Due diligence)، 2- مدیریت تحریم و مطالبه خسارت از شرکت‎های خارجی، 3- ارزشگذاری بنگاه‎های اقتصادی (Valuation)، و 4- تهیه صورتهای مالی مبتنی بر IFRS و آشنایی با XBRL) برگزار خواهد شد.

مدیر اسبق امور ناشران بورس اوراق بهادار تهران در این ارتباط تصریح کرد: موضوعات این سمینار علاوه بر فایده‎مندی برای حرفه‎ای‎ها و دانشگاهیان حسابداری، مالی، و اقتصاد جذابیت ویژه‎ای نیز برای فعالان بازارهای مالی ایران، از جمله بازار پول (بانک‎ها) و بازار سرمایه (بورس)، خواهد داشت.

دبیرکل انجمن حسابداران خبره ایران با اشاره به سابقه روشن و درخشان این انجمن در برگزاری ده‎ها سمینار طی سه دهه گذشته یادآور شد: انجمن حسابداران خبره ایران که در 2 اسفند 1351 با تصویب اساسنامه اش توسط 34 بنیانگذاران اولیه آن راهاندازی شد؛ طی بیش از چهل سال گذشته قریب به چهل سمینار و همایش برگزار کرده است. وی افزود: همواره تاکید کمیته سمینارها و شورای عالی انجمن بر نگه داشتن سطح کیفیت علمی و اجرایی این سمینارها در حد مطلوب بوده است؛ و تداوم برگزاری این سمینارها و استقبال چشمگیری که همواره از آنها طی سالهای گذشته شده است گواه این مطلب است.

قاسمی در پایان ابراز امیدواری کرد که این سمینار نیز موفق شود رضایت اکثریت مخاطبان را برآورده سازد. وی همچنین از همه علاقه‎مندان به حضور در این سمینار درخواست کرد با مراجعه به وبسایت انجمن حسابداران خبره ایران یا با تماس با شماره تلفنهای انجمن اطلاعات تکمیلی را به دست آورند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر