بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
این حکم در حالی صادر شده که مقدمات و نحوه اجرای رأی دادگاه و نیز زمان آن همچنان با ابهام همراه است.
کد خبر : ۱۲۱۹۲۵
رأی قطعی دادگاه تجدید نظر استان تهران در خصوص دعوی شرکت توسعه معادن روی ایران علیه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مبنی بر مطالبه 83 هزار و 830 تن خاک پرعیار معدن انگوران صادر شده، اما اثرات مثبت آن بر سود شرکت اصلی و نیز شرکت های فرعی زیرمجموعه "کروی" نامعلوم است.

در همین ارتباط محسن حیدری به خبرنگار بورس نیوز گفت: این حکم در حالی صادر شده که مقدمات و نحوه اجرای رأی دادگاه و نیز زمان آن همچنان با ابهام همراه است.

وی افزود: "کروی" در حالی برای دریافت مقدار 83 هزار و 830 تن موجودی خاک روی مرطوب در معدن انگوران اقدام به اقامه دعوی کرد که پس از اجرای تشریفات قانونی، دادگاه بدوی در دو مرحله طی دو دادنامه جداگانه حکم به محکومیت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران برای تحویل این مقدار خاک به "کروی" داد که در نهایت حکم قطعی دادگاه در همین ارتباط صادر شد.

وی در خصوص ابهامات موجود پیرامون نحوه اجرای حکم صادره دادگاه اظهار داشت: با وجود صدور این رأی، چگونگی اجرای آن در هاله ای از ابهام است، زیرا شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در حال حاضر این میزان خاک پرعیار استحصالی از معدن انگوران را در اختیار نداشته و یا بایستی به میزان بیشتری خاک با عیار پایین تر به "کروی" تحویل دهد و یا مبلغ ریالی معادل ارزش 83 هزار تن خاک پرعیار را به حساب این مجموعه بورسی واریز کند.

حیدری در خصوص میزان آثار ناشی از تحویل این میزان خاک پرعیار به "کروی" و افزایش سودآوری آن گفت: برای محاسبه میزان دقیق آثار احتمالی این موضوع، نرخ روز فلز روی در بازارهای جهانی و نیز بهای تسعیر ارز در نظر گرفته برای آن حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن نرخ 2000 دلار برای هر تن فلز روی و با نرخ تسعیر 2650 تومانی ارز، ارزش این میزان خاک پرعیار بر مبنای قیمت های روز مبلغی در حدود 25 میلیارد تومان برآورد می شود که با فرض ذخیره در نظر گرفته شده در حساب های "کروی" این امر به سود هر سهم 100 تومان اضافه خواهد کرد.

وی در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: البته این امر تنها برآورد بوده و محاسبه دقیق آن منوط به زمان تحویل این میزان خاک است. اما به قطعیت می توان گفت این رأی به یکباره قابلیت اجرا نداشته و به تدریج و طی چند سال عملیاتی خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
هدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸
بورس نیوز عزیز بالخره این سهم را بخریم یا صبر نماییم نظر شما و تحلیلتان نا مفهموم میباشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یاوری
UNITED STATES
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
خاک مال سرداران زحمت کش الهی و ساده زیست هست به این سادگی خاک که هیچی کلوخ هم بکسی نخواهند داد
محمد
CZECH REPUBLIC
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
ببخشید لطفا سمت آقای محسن حیدری را معرفی کنید ضمنا مگر تعداد سهم کروی چقدر است که با 25 میلیارد تومان برآوردی فوق به هر سهم کروی 100 تومان سود اضافه میشود؟؟
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۵
نشان از این دارد که قیمت سهام کروی در آینده نزدیک بشدت بالا خواهد رفت
حمید رضا هداوند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰
کروی محکوم به فناست به فرض محال هم که دعوی به سود کروی تمام شود پس از اتمام خاک اکسیده تا یکسال اینده باید اعلام ورشکستگی کند بهتر است نگاه کوتاه مدت به این سهم داشته باشیدودر روزهای مثبت بازار ازاین سهم خارج شوید تا کارگاههای اوراقش برای سهامداری عمدش بمونه