بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
مستطيل شيشه اي تالار

یک نکته از یک شرکت

در معاملات امروز شاهد جو مثبتی در بازار سهام بودیم و تعداد نمادهای مثبت و منفی در حدی متعادل به سر می بردند اما نکته قابل توجه معاملات امروز باز هم حضور پررنگ حقیقی های تالار شیشه ای بود.
کد خبر : ۱۲۲۲۳۹
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 93.02.03 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 134 واحد رشد به رقم 56929 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 726 واحد افزایش عدد 143582 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 245 واحد رشد به رقم 75980 واحد رسيد.

همچنین در این روز پالایش نفت بندرعباس با 110 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل مخابرات ایران با 22 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحد افت به رقم 776 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 5148 میلیارد ریال رسید.

شاخص بورس در معاملات روز جاری علی رغم اینکه انتظار می رفت با توجه به افزایش عرضه ها در پایان معاملات روز گذشته روندی نزولی به خود بگیرد، توانست به همت رشد قیمت سهام شرکت های پالایش نفت بندرعباس، مپنا و صندوق بازنشستگی کشوری با رشدی 245 واحدی مواجه شود.

براساس گزارش بورس نیوز، در معاملات امروز شاهد جو مثبتی در بازار سهام بودیم و تعداد نمادهای مثبت و منفی در حدی متعادل به سر می بردند اما نکته قابل توجه معاملات امروز باز هم حضور پررنگ حقیقی های تالار شیشه ای بود. البته گفته می شود صندوق حمایت از توسعه بازار سرمایه نیز امروز نقدینگی به مراتب بیشتر از روزهای گذشته وارد بازار کرده است اما هنوز هیچ اطلاع دقیقی از میزان نقدینگی و نحوه انتخاب سهام این صندوق نداریم.

براین اساس طی معاملات روز مذکور در نماد شرکت مپنا شاهد حجم معامله ای نزدیک به 13 میلیون سهمی بودیم که در پایان معاملات این نماد با صف خرید بیش از 9 میلیون سهمی به کار خود پایان داد. اما نکته قابل توجه در این نماد کاهش حجم مبنای سهام از سه میلیون و 990 هزار سهم به سه میلیون سهم می باشد که دلیل آن هنوز مشخص نیست.

همچنین در گروه پالایشی امروز "شبندر" با روند صعودی خود توانست اندکی جو گروه را بهبود بخشد و در پایان نیز نماد "شاوان"، "ونفت" و "شراز" توانستند نوسانات خود را همرنگ "شبندر" نمایند. اهالی تالار معتقدند صحبت های معاون اول رییس جمهور در خصوص ابلاغ آیین نامه اجرایی تبصره 2 ماده واحده بودجه سال 93 در خصوص قیمت نفت خام تحویلی به پالایشگاه های داخلی براساس 95 درصد متوسط بهای محموله های صادراتی نفت مشابه در هر ماه توانسته بر این گروه تأثیر مثبتی داشته باشد.

شایان ذکر است که از میزان بیش از 9 میلیون سهم معامله شده "شبندر" در روز جاری نزدیک به 6 میلیون توسط حقیقی ها و حدود 3.5 میلیون توسط حقوقی ها خریداری شده است.

اما در گروه خودرویی بورس در حالیکه در ساعت ابتدایی معاملات شاهد بازگشت اقبال بازار به سهام این شرکت ها بودیم و حجم تقاضا از عرضه پیشی گرفته بود ولی مجدداً اقبال از این گروه برگشت و سهام شرکت های گروه مذکور روند نزولی را در پیش گرفتند.

اهالی تالار معتقدند عدم حمایت های سهامداران عمده در این شرکت ها سبب تردید بازار سرمایه برای خرید سها م آنها شده است و گرنه این گروه گزارشات پیش بینی درآمد خوبی برای سال 93 ارایه کرده اند.

گفتنی است سهام شرکت پارس خودرو در حال حاضر روندی برخلاف جهت حرکتی گروه به خود گرفته است. این گروه نیز امروز بیشتر میزبان حقیقی های بازار بود تا حقوقی ها که رقمی در حدود بیش از 90 درصد حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

در گروه سیمانی نیز علی رغم صحبت های رییس انجمن این گروه در خصوص مشخص شدن میزان افزایش نرخ محصولات طی روز جاری اما هنوز خبری از این اتفاق منتشر نشده است. به نظر می رسد این گروه در حال حاضر نسبت به اخبار مثبت و منفی واکسینه شده است. در گروه مذکور نیز حقیقی ها سردمدار معاملات خرید و فروش هستند.

از دیگر سو گروه بیمه ای بورس از جمله گروه های سبز رنگ امروز بودند که به صورت دسته جمعی رشد قیمت را تجربه کردند. اهالی تالار معتقدند فارغ از علت روند صعودی این گروه آنچه که اهمیت زیادی دارد حرکت بی سر و صدای آن می باشد.

همچنین تک نماد گروه ابزار پزشکی و اندازه گیری یعنی شرکت کنتورسازی ایران از جمله شرکت هایی است که می توان از آن به عنوان شرکتی بدون متولی در بازار سرمایه یاد کرد چراکه سهامدار عمده این شرکت از زمان ورود این سهام به بورس این شرکت را بدون متولی در این بازار رها کرده و هیچ واکنشی نسبت به افت قیمت و یا رشد قیمت سهام این شرکت از خود نشان نداده که البته این موضوع زیان هایی را نیز برای اهالی بازار سرمایه در پی داشته است چراکه این سهم محلی شده برای ورود و خروج سفته بازان برای رسیدن به مقاصدشان. به هر حال این عملکرد سهامدار عمده سبب شده تا هیچگاه بازار با اعتماد و اطمینان کامل به این سهام نگاه نکند چراکه هیچ متولی در زمان رشد بیش از حد و حبابی و نیز افت قیمت مکرر برای آن وجود ندارد.

در پایان امیدواریم تداوم روند تعادلی در بازار سرمایه بتواند امیدها را در بورس طی هفته آینده افزایش دهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
بازار در شرایط خاصی قرار داره 1هدفمندی یارانه2 قیمت دلار که در حال افزایش است3عدم حمایت حقوقی از بازار و فروشنده بودن اتها4 نرخ خوراک پتروشیمی5 سود بانک ها
محمد
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
بورس نیوز چند بار است مطالب من را نمی گزارید اما باز مینویسم مشکل امروز نقدینگی نیست نه که لازم نیست لازم است ولی تا زمانی که اعتماد به سهامداران بر نگردد همین اش است اعتمادی که شرکتهای بورسی از بین بردند و همه دارند فرار میکنند تعدیل مثبت افزایش سرمایه ای پی اس بالا چند ماه است به شرکت زنگ میزنند سهام داران حرف از تعدیل میزنند با فروش نیروگاه تعدیل بی تعدیل تازه کسی هم نیست گوشی را جواب بده
سامان
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
چرااز پارس پامچال چيزي نمي گي كه وضعيتي به مراتب بدتر از كنتور سازي ايران دارد بهتر معاملات 3 ماه گذشته اين شركت را ببينيد كه دراين مدت بدليل رها شدن اين سهم سرمايه سهامداران خرد به اسارت گرفته شده .خواهشن بدون سانسور منعكس نماييد .و باعث خوشحالي سهامداران زيادي خواهد شد اگر بورس نيوز جهت رفع اين مشكل پيگيري نمايد.
ali
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
در مورد نماد خودرو که بهش اشاره کردید، بعد از گذشت دقایق ابتدایی معاملات این سهم روند سعودی گرفت و تا دامنه مثبت ادامه داد ولی یهو حقوقی 1 میلیون عرضه کرد و قیمت رو پایین کشید و این کارو یه بار دیگه تکرار کرد و مانع مثبت شدن سهم شد.
بهنام
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
بورس نیوز نمی تونستی به حجم بالای معاملات در امروز به اشاره کوچیکی کنی؟
حسین
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
دوستانی که ضرر کردند...بخاطر خدا یه سیگنال میدم..تا شاید ضررتون در بیاد....اگر وبیمه باز شد حتما بخرید.....امسال تمام پروژه هاش فروخته خواهد شد....شاد باشید...و سود کردید..دعا...............***************************************
فيروز شيشه فروش
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳
حقيقيها نبايد هيچ ترس و هراسي به خود راه دهند و سرنوشت بازار ر ا اينبار خود بايد در دست گيرند.اكثر سهم ها در قيمتهايي زير ارزش جايگزيني و ذاتيشان معامله ميشوند و نرخ ارز و دلار هم كه در حال بالا رفتنه.چه دليلي براي عدم رشد بازار سهام آنهم در مقطع فعلي و پس از اينهمه افت شديد ميتواند وجود داشته باشد؟؟؟؟؟؟؟البته دوستان بايد متوجه باشند كه مشكلات جهان بشريت و معضلات 50 ساله اقتصاد ايران پاسخ مناسبي براي اين سوال يا بهانه براي عدم رشد بورس نميتواند عنوان شود.
محمد
پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
تا انجایی که من دارم سهام هایم را چک میکنم حمایتی نمی بینم از حقوقی فقط میفروشد
kavoosi@yahoo.com
پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
باید از مدیرعامل کنتور سازی شکایت کرد چون قبل از عید چند بار مصاحبه کرد که ما خوبیم همین که سهمش بالا رفت و بسته شد با وجود اخبار خوب از سهم حمایت نمی کنه و باعث ضرر خیلی از مردم شد که با تبلیغ عاملی این سهم رو خریدن.باید کدش هم بررسی بشه که معلوم بشه خودش چند خریده و چند فروخته
رضا توفان
پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
سلام به بورس نيوز! لطفا با قرار دادن نام مدير , وب سايت و تلفن شركت يا اشخاص حقوقي بازار سرمايه و فراخوان جهت اعتراض به عملكرد مشكوك و موزيانه انها را هر جه بيشتر رسوا كنيم شايد وجدان خفته انها بيدار شود
ناشناس
پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
سلام به دوستان.. راجب سهام کنتورسازی هرچی شنیدید..شایعه هستش اگه اینجورکه میگن چرا سبد بانک پارسیان داره جمع میکنه.. به وب سایت شرکت سری بزنید 4سال صادرات به کشور تاجیکستان مجوز گرفتن سهامتونو مفت نفروشین پرسود باشین
فرهاد آزادمنش
پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
سهامداران تاپیکو مبارک تعدیل مثبت شما باشد
هادی کریمی
پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
سهامداران با منطق اقدام به خرید وفروش کننددر این شرایط وبا این قیمتها فقطوفقط فرصت خرید سهامهای بنیادی با مشورت اساتید بازاربه روال عادی برمیگرددضمنا سهامداران گروه نفتی وپتروشیمی فروشنده نباشید
reza
پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
دوستان عزیز ایران خودرو سهام پارسیان داره به صورت کوچک می فروشه خگستر فروخت چون نمی تونست به صورت مجموعه بفروشه سایپا افزایش یرمایه خوبی داره به تعدیل برداشتن تحریم تو همین ما متوجه می شین چرا نزاشتن سهام خودرو بالا می ره اخبار فروش پارسیانش همین ماه می یاد
سالار
پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷
وای اگر دلار کنترل نشود


جباری
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
درخصو ص کنتورسازی بدلیل بی تجربه بودن و احساسی بودن تصمیمهای مدیر عامل 29 ساله که از سال 91 تا دیروز باعث اخراج و استعفا بسیاری از مدیران و متخصصان برق ومکانیک منعهد و باسابقه اش شده شاهد روند نزولی قیمت سهام خواهیم بود. در آخرین تصمیم گیری ایشان مدیرکارخانه لامپ رسانور را نیز اخراج کرده و شرایط کارخانه در وضعیت مناسبی نیست. جالب اینکه در آخرین روزهای سال که ایشان حدود 200 نفر از نیروهای پیمانکارش را اخراج کرد بلافاصله در تهران بعنوان کارآفرین برتر کشورشناخته شد.
به همه سهامداران توصیه می کنم از این سهام که همواره با گزارشهای ساختگی سازمان بورس را به ستوه آورده خارج شوند.

می توانید خودتان بطور غیر محسوس از شرکت اطلاعات واقعی فوق را بدست آورید