بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
در روز جاری رقم بیش از 550 میلیارد تومان برای ارزش معاملات ثبت شد، تا یادآور روزهای خوب سال گذشته برای فعالان بازار سرمایه باشد.
کد خبر : ۱۲۲۵۰۸
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 93.02.07 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 268 واحد رشد به رقم 58380 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1626 واحد افزایش عدد 147280 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 519 واحد افزایش به رقم 77923 واحد رسيد.

همچنین در این روز "تاپیکو" با 111 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "اخابر" با 59 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2.9 واحد افزایش به رقم 799 واحد رسید.

در این شرایط امروز "جم" با 1 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "شپاس" با 0.51 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 5500 میلیارد ریال رسید.

در حالیکه طی روز گذشته شاخص کل بورس رکورد بیشترین افزایش را در سال 93 شکست امروز نیز شاهد شکستن رکوردی دیگر در بازار سرمایه بودیم بطوریکه در معاملات روز جاری بیشترین ارزش معاملات در سال 93 به ثبت رسید.

بنابر گزارش بورس نیوز در روز جاری رقم بیش از 550 میلیارد تومان برای ارزش معاملات ثبت شد، تا یادآور روزهای خوب سال گذشته برای فعالان بازار سرمایه باشد.

براین اساس امروز در گروه پالایشی بورس شاهد افزایش عرضه سهام از سوی فعالان حقیقی و حقوقی بودیم بطوریکه در پایان معاملات اکثر سهام شرکت های فعال در این گروه با روندی نزولی همراه شدند. اهالی تالار معتقدند این گروه امروز پس از یک بازدهی قابل قبول کوتاه مدتی با روندی اصلاحی مواجه شدند اما به نظر می رسد آغاز مجدد روند صعودی پس از یک دوره اصلاح قیمتی مقطعی دور از ذهن نباشد.

همچنین در گروه پتروشیمی نیز امروز شاهد حجم بالای معاملات و روندی متعادل بودیم. در این گروه امروز در نماد "پترول" شاهد حجم قابل توجه معاملات بودیم، گفته می شود این اقبال به وجود آمده به علت حضور پتروشیمی خلیج فارس در نماد این شرکت می باشد نکته قابل توجه در این نماد حضور و استقبال گسترده حقیقی ها در "پترول" می باشد.

همچنین "تاپیکو" نیز امروز با صف خرید میلیونی و عرضه بیش از 13 میلیون سهمی مواجه بود، اهالی تالار از عملکرد سهامدار عمده به جهت عرضه قابل قبول سهام در این نماد به جهت پاسخگویی به نیاز بازار ابراز رضایت می کنند.گفته می شود علت اقبال بازار به این نماد تصمیم تاپیکو برای خرید شبندر می باشد.

شایان ذکر است که طی روز جاری جلسه ای خصوصی با حضور مدیران عامل چند شرکت کارگزاری و سرمایه گذاری با مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در محل این شرکت در حال برگزاری است که تاکنون خبری از نتیجه این نشست به دست نیامده است، شاید بازگشایی نماد غدیر و پارسان شاهد اتفاقات قابل توجهی در این گروه باشیم.

در گروه خدمات فنی و مهندسی نیز طی روز جاری لیدر این گروه توانست معاملات پرحجمی را از خود برجای گذارد. "مپنا" در حالی امروز با معاملات بیش از 39 میلیون سهمی مواجه شد که در پایان نیز با روندی صعودی بکار خود پایان داد. اهالی تالار شایعاتی مبنی بر فروش این سهام از سوی صندوق توسعه بازار به میان آورده اند که به نظر می رسد این اقدام در راستای افزایش نقدشوندگی و تعادل در این نماد صورت پذیرفته است. اهالی تالار حضور قابل توجه حقوقی ها را در این نماد طی روز جاری حائز اهمیت عنوان کرده اند و معتقدند مپنا از جمله شرکت هایی است که روند آن می تواند بر روی کلیت بازار سرمایه تأثیر داشته باشد.

اما گروهی که با خبر وزیر صنعت و معدن طی روزهای اخیر توانسته تأثیر قابل قبول و با اهمیتی بر روند بازار سرمایه داشته باشد امروز نیز علی رغم افزایش عرضه ها توانست روند صعودی خود را حفظ نماید. گروه خودرویی بورس امروز در حالی با نوسانات مثبت و حجم بالای عرضه مواجه شد که در پایان معاملات نیز توانست با روندی صعودی بکار خود پایان دهد. اهالی تالار معتقدند در صورتیکه این روند طی معاملات روز آتی ادامه داشته باشد می تواند تأثیر مثبتی در کلیت بازار سرمایه داشته باشد و حتی دوره احتمالی استراحت شاخص را نیز به تعویق اندازد. همچنین امروز با توقف نماد "خگستر" برخی شایعات در خصوص فروش بلوک بانک پارسیان گروه ایران خودرو به گوش رسید که این موضوع از سوی شرکت مذکور تکذیب شد اما به نظر می رسد خروج بلوک پارسیان این شرکت از پرتفوی و انتقال آن به ایران خودرو برنامه ای باشد برای واگذاری این بانک که هنوز اطلاع دقیقی از آن در دست نیست.

همچنین برخی شایعات نیز از فروش بلوکی سهام شرکت های پارس خودرو و زامیاد متعلق به سایپا در بازار منتشر شده که صحت و سقم آن در دست پیگیری است.

از سویی دیگر در گروه فلزات اساسی امروز روندی را شاهد بودیم که نشان داد فعلاً این گروه قابل اعتماد و اطمینان نیستند چراکه کمترین عرضه سبب ایجاد جو منفی و تشکیل روند نزولی در این گروه می شود. امروز این گروه با افزایش فشار عرضه ها در گروه خودرویی و پتروشیمی روندی نزولی در پیش گرفت.

در پایان، روند معاملات امروز بسیار قابل قبول و مناسب بود بطوریکه می توان گفت معاملات دیروز و امروز نمایی واقعی از یک بازار سرمایه کارا بود اهالی تالار معتقدند حجم بالا معاملات در روز جاری که عمدتاً نیز در روندی صعودی دنبال شد نوید دهنده تداوم روند صعودی شاخص بورس و رونق بازار سرمایه می باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ث
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
بورس محکوم رشد هست ، نقدینگی اگر خارج از بورس وارد بشود فاجعه ایجاد میکند ، ان هم در ابتدای طرح هدفمندی
امید
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
ایشالا دوباره رونق بازار رو ببینیم
شفق
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
بابا عجب بازاری برای بانکیها بودو....... خدا عاقبت همه را ختم به خیر کند
d
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
من بدبخت که توی وملت و وگستر 40 درصد توی ضررم باید چکار کنم؟امروز هم سبدم قرمز قرمز بود.اگه شاخص صد هزار هم بشه هیچکس نمیاد از ما دربدرا حمایت کنه.پس من باید چی بگم؟بیام کلی ضرر به خودم و بقیه بزنم سهم مفت شده ام را هم به باد بدم تا شاید باز هم مپنا و شبندر خوب بشن؟خدایا فقط به دادمون برس
حسن
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
سلام خدمت همگی دوستانی که در بورس فعال هستند.
پیشنهادی دارم به عنوان یک هم وطن که مانند خیلی های دیگه در بورس سرمایه اندکی گذاشته و با سرما و گرمای بورس و سود و ضرر آن سر می کنم. اهالی بورس بیایید به شکرانه بهبود وضعیت بورس و برای تقدیر از تلاش دولت برای رونق مجدد بورس از طریق همین سامانه و به شکل سازمان یافته انصراف از یارانه را به نفع اقتصاد بیمار و نحیف کشور انجام دهیم و دولت را برای خروج از باتلاق یارانه کمک کنیم. بنده البته ثبت نام نکردم و از مسانی که ثبت نام کردند می خواهم انصراف بدهند سودش به همه می رسد .بسم الله
حميد
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
چيز خيلي واضحي كه امروز ملموس بود، عرضه شديد و توقف روند صعودي بورس بود. 550 ميليارد معامله هم ناشي از اين عرضه شديد بود و با خريد ان توسط بخشي از حقوقي‌ها و حقيقي‌ها همراه شد.
بر خلاف اول صبح كه با سرعت شاخص در حال حركت به سمت 78 هزار بود، خط مقاومت 78 هزار ظاهر شد و اگر تاپيكو توسط سهامدار عمده عرضه نميشد كه شاخص را بالا نگه دارد احتمال اينكه در پايان روز بازار حتي منفي بشود وجود داشت.
هنوز ان اعتماد كامل در بازار به وجود نيامده . شاهد مثالش هم افتي بود كه بر خلاف ديروز در نمادهاي زيادي شاهد بوديم.
جعفرى
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
چه خبر هست در اخابر، مديران رده بالا و ويژه دارند ميفروشند، ظاهرا با تعويق مجمع اخابر براى خالى كردن وقت گرفتند
مهدی
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
اتفاقا سهام دلاری کاملا قابل قبول و ارزشمند هستند
نه سهام در پیت خودرویی که ارابه مرگ میسازند تولیداتشان مردم را بدبخت کرده سهامشان هم بازار بورس
امامي
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
در اوخر بازار ريزش كرد و بعضي ها قرمزشدند لطفا از سيماني هم خبري بنويسيد
سعید
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
باکامنت 6 کاملا موافق هستم حداقل در مقطع
فعلی که خودروسازها پولی برای تقسیم در مجمع ندارند.
مثل همین خبر آبکی که درمورد دریافت ارز مبادله ای زدید و شرکت پارس خودرو سریع بی تاثیر
بودنش رو اعلام کرد
مهدی
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
با وجود اینکه حداقل 30%تو ضررم اما به این بازار خوشبینم.
ناشناس
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
به دلیل وجود رانت در بخش خودرویی ، این گروه اصلا قابل اعتماد نیست .
amir
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷
اتفاقا من با نظر قبلی مخالفم...بورس محکوم به سقوط هست... رشد قیمیت ساختگی در چند روز اخیر دوام نمیار و بزودی شاهد سقوط مجدد بورس خواهیم بود...دخالت مجلس و فشار به وزیر برای کنترل بازار قابل قبول نیست... تا کی می خواد دولت کسی بودجه اش را اینجوری جبران کنه؟!
ناشناس
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
سلام...ای بابا کنتورم شد سهام معلوم نیست سهامداران شرکت چی کار میکنن بااین سهم
بی نام
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۳
با کامنت 6 موافقم دمت گرم
ناشناس
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۱
كامنت 4 واقعا ناراحت شدم ولي به نظر خيلي از اساتيد از گروه سرمايه گذاري فقط وتوشه
نینا
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۹
تاپیکو بخر نه ملت. ملت خسته کنندست
معادن فلزات
ملی مس
دروز اگر امروز صف داشت بخرید
ونیکی
قند بخرید
نیشابور
قشیر
قشرین هم جالبه
ام
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳
دوستان کسی میدونه وبملت چند وقت پیش به چدلیل بسته شد وبا گپ قیمتی پایین باز شد ؟خواهش میکنم جواب دهید؟
ناشناس
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
توصیه ام به سهامدارهای که در سال92 وارد بورس شده اند حتی اگر تا 15% در ضرر هستند از بورس خارج شوند که بیشتر از این ضرر نکنند سال 92 که این همه میگویند خوب بود عاقبتش را دیدیم وای به حال سال 93 که خودشان هم اقرار میکنند دیگر همچون سال 92 نخواهد بود وانهای که بیشتر از این در ضرر هستند واقعا تصمیم گیری مشکل است چون اگر خارج شوند از بورس خیلی ضرر می بینند واگر بمانند پولشان بلوکه می شود حتی شاید نتوانند به اندازه پولی که بانک به اسم سود میدهد را بدست اورند