بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
مستطيل شيشه اي تالار

تداوم صعود در گرو یک شرط

شاخص بورس طی معاملات روز جاری توانست پس از یک روز روند نزولی مجدداً راه صعود را در پیش گیرد و در این مسیر از حمایت های نماد شرکت های نفت بندرعباس، سرمایه گذاری امید، ایران خودرو و سایپا برخوردار شد.
کد خبر : ۱۲۳۱۰۱
با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 93.02.15 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 99 واحد رشد به رقم 58060 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 615 واحد افزایش عدد 148047 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 194 واحد رشد به رقم 77763 واحد رسيد.

همچنین در این روز پالایش نفت بندرعباس با 59 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل گروه مپنا با 19 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 7 واحد افزایش به رقم 777 واحد رسید.

در این شرایط امروز پتروشیمی مارون با 4 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل تأمین مواد اولیه فولاد صبانور با 0.29 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 1907 میلیارد ریال رسید.

شاخص بورس طی معاملات روز جاری توانست پس از یک روز روند نزولی مجدداً راه صعود را در پیش گیرد و در این مسیر از حمایت های نماد شرکت های نفت بندرعباس، سرمایه گذاری امید، ایران خودرو و سایپا برخوردار شد.

بنابر گزارش بورس نیوز، در آغاز معاملات روز جاری گروه خودرویی بورس توانست با توجه به افزایش تقاضا و اقبال بازار، روند صعودی را برگزیند بطوریکه تشکیل صف خرید برای سهام شرکت سایپا در آخرین دقایق باقی مانده به شروع بکار بازار سرمایه در روز جاری جو گروه خودرویی را عوض کرد. اهالی تالار معتقدند اخبار رسیده از جلسه مدیر عامل ایران خودرو با نماینده شرکت پژو و نیز احتمال فروش سهام "وساپا" توسط شرکت سایپا در روند شکل گرفته برای این گروه بی تأثیر نبوده است.

همچنین در گروه بانکی جا خوش کردن "وبصادر" در نرخ های پایین تر از قیمت اسمی سبب شده تا این گروه کلاً در کما بسر ببرد. اهالی تالار معتقدند این گروه در صورتی می تواند از روند نزولی ایجاد شده خارج شود که خبری یا اتفاقی تأثیر گذار در گروه مذکور نمایان شود.

در گروه پالایشی بورس نیز امروز شاهد روند صعودی از اغلب شرکت های فعال در این گروه بودیم. اهالی تالار معتقدند پالایشی ها در حالتی نوسانی بسر می برند و تا زمان رفع ابهام های موجود و نیز ارسال گزارشات سه ماهه این روند ممکن است ادامه دار باشد اما فعلاً از لحاظ قیمتی برای سرمایه گذاران می توانند ایجاد انگیزه نمایند.

در گروه پتروشیمی نیز روز گذشته شاهد تکذیب خبر خروج پتروشیمی ها از بورس کالا توسط سخنگوی دولت و وزارت صنایع بودیم البته خود شرکت های پتروشیمی از اقدام خروج آنها از بورس کالا ابراز رضایت داشتند چراکه با این اقدام نرخ گذاری آنها از حالتی تکلیفی به رقابتی تبدیل می شد. امروز این گروه روندی متعادل را سپری کرد. اهالی تالار معتقدند گروه پتروشیمی با نگاه پی بر ای در حال حاضر جزء سهام پرپتانسیل و سودآور در میان مدت و بلندمدت به حساب می آیند.

گروه ساختمانی نیز هم اکنون نظاره گر روند بازار سرمایه است تا هر کجا که روند نزولی شد این گروه حرکت صعودی خود را آغاز کند. فعلاً با مثبت بودن شاخص و روند بازار این گروه در فاز استراحت بسر می برند.

از سویی دیگر گروه فلزات اساسی نیز امروز روندی متعادل و صعودی را شاهد بودیم.

اهالی تالار معتقدند این گروه نیز سهام پرپتانسیل در خود نهفته دارد اما فعلاً شرایط لازم برای نمایان شدن این پتانسیل ها به وجود نیامده است.

به هر حال فعلاً بازار سرمایه و کلیت آن با لیدری خودرویی ها در حال گذاران است و به نظر می رسد تداوم انتشار اخبار مثبت در این گروه بتواند بر تداوم روند صعودی بازار سرمایه اثرگذار باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
مزيت نسبي و مطلق را به يك بچه 5ساله هم ميشه ياد داد
انوقت يك عده بااين اصل ابتدايي اقتصادي كل صنعت خودرو را بايكوت ميكردند
ليدري خودرو مبارك
محمد
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
وبصادر مساوی با از بین رفتن سرمایه بدبخت کردمان رفت داخل 35 درصد ضرر 129کجا و 95 الان کجا 6 ماه حرف از تعدیل سهامشان را به ما که انداختن با فروش نیروگاه تعدیل بی تع یل کسی نیست بگه هدفتان از فروختن نیروگاه به زیر مجموعتان چیست????????ان هم زمان اجرای افزایش عامل های انرژی@@@@@@@@@@@@@@@
ح
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
قیمت سهم داخل هر نمادی اگر در عرضه دو روز 20 درصد افت کند اصلا ناراحتی ندارد ولی بانک صادرت یک ریال که ارزان میشود امیدی نا امید میشود
محمد
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
بورس نیوز عزیزتر از جان لطفا در صورتی که مقدور است با یکی از اعضای هیت مدیره بانک صادرات مصاحبه ای داشته باشید ............ چرا در این بانک هیچگونه شفاف سازی نیست
مجتبی
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
چرا درباره .... در روز روشن در نماد حسینا گزارش نمی‌دهید؟ نکند شما سمت ... هستید؟
چ
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
ما از بانک صادراتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت نه سود میخواهیم نه تعدیل به ان خدایی که میپرستید اگر از مسولین بانک صادرات هستین برای یک هفته ببندینش اعصاب مان ارام شود تا کی هر روز از بین رفتن سرمایه هایمان را ببینیم تو را به خدا یک هفته ببندینششششششششششششششششششش
شروین
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
نصف گزارشاتون، عکس این آقا هست که دستشو زده زیر سرش و در حالیکه شاخص تو سر بنده خدا سقوط کرده، نا امیدانه به تابلو قیمت نمادها نگاه می کنه. نکنه فامیلتونه؟ ما همینجوری بخاطر وضعیت این روزای شاخص حال و روز خوبی نداریم. چهره افسرده این آقا رو هم که می بینیم، بیشتر دی پرس می شیم. تو رو خدا از تصاویر شاد و غیر تکراری استفاده کنید.
محمد
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
با توجه به شفاف سازي سايپا مبني بر عدم تاثير ارز مبادله اي بر سود دهي اين شركت باز فردا مردم تو صف خريد اين سهم هستن ببينيد
بهادر
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
مسئولین پول میدونید چیه ؟ اونی نیست که... یهویی صاحبش میشیدبلکه اونیه که براش جون میکنن
بهادر
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
مسئولین پول میدونید چیه ؟ اونی نیست که شنا یهویی صاحبش میشیدبلکه اونیه که براش جون میکنن