بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
مدیر مالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو عنوان کرد:

احتمال تعدیل مثبت "کچاد"

مفروضات مندرج در پیش بینی بودجه منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 از لحاظ درآمدی بر مبنای تغییراتی است که در سه ماهه چهارم سال 92 در بازار شمش فولاد خوزستان اتفاق افتاده است.
کد خبر : ۱۲۳۱۳۶
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 1035 ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 92 به میزان 1019 ریال بوده است و در نتیجه درآمد هر سهم برای سال جاری به میزان 2 درصد افزایش داشته است.

در همین راستا، سیدی، مدیر مالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: مفروضات مندرج در پیش بینی بودجه منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 از لحاظ درآمدی بر مبنای تغییراتی است که در سه ماهه چهارم سال 92 در بازار شمش فولاد خوزستان اتفاق افتاده است.

سیدی تصریح کرد: قیمت شمش در سه ماهه چهارم سال 92 نسبت به 9 ماهه 92 کاهش داشت بنابراین با توجه به اصل احتیاط و اتفاق نظر شرکت های فولاد خوزستان، گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو مقرر شد قیمت هر تن شمش فولاد خوزستان را با نرخ 15 میلیون ریال برای سال 93 در نظر بگیریم.

وی افزود: برهمین اساس نرخ فروش کنسانتره به فولاد مبارکه و فولاد خوزستان به ترتیب 14 و 12 درصد قیمت شمش فولاد خوزستان در نظر گرفته شده است. همچنین نرخ فروش گندله را به کلیه خریداران محصول همانند سال 92، 25 درصد قیمت شمش فولاد خوزستان پیش بینی کرده ایم. علاوه بر این نرخ فروش دانه بندی را بر مبنای آخرین مزایده سال 92 در نظر گرفتیم.

سیدی عنوان کرد: با توجه به اینکه روند قیمت جهانی سنگ آهن اندکی رو به کاهش می باشد، لذا چنانچه فروش سنگ آهن را جهت مزایده بگذاریم رقم بودجه را محقق نخواهیم کرد اگرچه این میزان نیز با اهمیت نمی باشد. از طرفی با توجه به اینکه قیمت های فروش سه ماهه ابتدایی سال 93 نسبت به سه ماهه پایانی سال 92 بالاتر بوده لذا با وحدت رویه قیمت گذاری کردیم که چنانچه عملکرد قیمت فروش فولاد خوزستان تا نیمه اول تیر ماه فراتر از 15 میلیون ریال اعلام گردد و تغییر با اهمیتی صورت گیرد، بنابراین "کچاد" احتمال تعدیل مثبت را خواهد داشت.

مدیر مالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو عنوان کرد: مطابق برنامه های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مقرر شده 2 واحد گازی از نیروگاه 500 مگاواتی طی سال 93 بهره برداری نماییم که این نیروگاه در سه ماهه چهارم سال جاری وارد مدار خواهد شد. علاوه بر این یک واحد سیکل ترکیبی نیز در سال 94 مقرر شده که وارد مدار گردد که در مجموع بر عملکرد تولید "کچاد" تأثیر مثبت خواهد گذاشت حال با توجه به تفاوت قیمت فروش برق تضمین شده و خرید مجدد از برق منطقه ای توسط "کچاد"، درآمدی از این طریق نصیب شرکت معدنی و صنعتی چادرملو خواهد شد. از طرفی به دنبال اینکه بودجه بندی "کچاد" بدون در نظر گرفتن افزایش حامل های انرژی ناشی از اجرایی شدن فاز 2 هدفمندی یارانه ها پیش بینی شده است. لذا 30 ریال کاهش EPS از محل افزایش نرخ حامل های انرژی خواهیم داشت که "کچاد" می تواند با توجه به درآمد ناشی از تفاوت قیمت فروش برق تضمین شده و خرید مجدد از برق منطقه ای این افزایش نرخ حامل های انرژی که ناشی از فاز دوم یارانه ها است را جبران نماید. لذا این درآمد مذکور، افزایش نرخ حامل های انرژی را می توانند پوشش دهد اگرچه انرژی در فعالیت های اصلی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بر قیمت تمام شده اثر چندانی ندارد و بنابراین تغییرات آن، بودجه "کچاد" را متأثر نخواهد کرد.

مدیر مالی "کچاد" بیان کرد: همچنین مقرر شده تولید آزمایشی کارخانه فولاد تا پایان سال 93 آغاز شود اما بحث تولید شمش ناشی از این مقوله را بر بودجه پیش بینی نکردیم اگرچه هدفمان این است که تا آخر سال 93 وارد مدار گردد. شایان ذکر است، کارخانه فولاد تا پایان سال 92، 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین در طرح فولاد، فاز احیای آن که مربوط به تولید آهن اسفنجی می باشد 12.5 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال 92 داشته است و احیای آن تا پایان سال 94 به بهره برداری خواهد رسید. علاوه بر قابل ذکر است در طرح افزایش ظرفیت گندله سازی با توجه به اینکه ظرفیت اسمی گندله سازی در سال سه میلیون و 400 هزار تن می باشد، "کچاد" موفق شد، گندله سازی را با ظرفیت سه میلیون و 584 هزار تن طی سال 92 تولید نماید بنابراین در سال گذشته فراتر از ظرفیت اسمی تولید گندله داشتیم که بخش عمده افزایش ظرفیت تولیدی ناشی از اجرای افزایش ظرفیت گندله سازی می باشد در واقع هدف اصلی "کچاد" این است که بخشی از نیاز کارخانه احیای "کچاد" و تقاضاهای مشتریان عمده از جمله فولاد ارفع و غدیر ایرانیان تأمین گردد.

وی در خاتمه افزود: در تیر ماه سال گذشته طی مجمع فوق العاده مقرر شد سرمایه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از شش هزار میلیارد ریال به 17 هزار و 100 میلیارد ریال طی دو مرحله افزایش یابد که مرحله اول این افزایش سرمایه از مبلغ شش هزار میلیارد ریال به 12 هزار میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی انجام شد. حال "کچاد" در نظر دارد با توجه به تصمیمات هیأت مدیره، افزایش سرمایه به میزان 5100 میلیارد ریال را از محل مطالبات حال شده سهامداران در سال 93 اعمال کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
چه تعدیل مثبت باشد اون هم از درصد بالا و جه منفی باشد موقع باز شدن صف فروش است دیگر به این بازار اعتمادی نیست هر روز به امید اینکه کمی از ضررهایمان جبران شود شاهد اب شدن بیشتر سرمایهمان هستیم .همه امیدها و وعده ها دروغ است
رضا
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
كچاد مردترين سهم بازار ايران
کاظم
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کچاد از سهم های خوب وبنیادین میباشد اگر بهره مالکانه و عوارض اجازه بدهند
ایران
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
کچاد ، کگل ، ومعادن = طلا اونم از نوعه 24 عیار
هادی
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
نمادمشکوک این گروه کنور است که امروز بسته شد تا از فرابورس به بورس بیاید منتظرم گزارشاتش هستم بیاد روکدال بعد بررسیش کنم
ایران
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
کچاد ، کگل ، ومعادن = طلا اونم از نوعه 24 عیار
دوست شما
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵
هیچ کس از سهام کچاد زیان ندیده این سهم با بسیاری دیگر سهمها تفاوت دارد.