بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
با توجه به انتشار خبری مبنی بر دیدار دو جانبه وزیر خارجه کشورمان با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در استانبول طی خرداد ماه سال جاری، دور از دسترس نبوده و به نظر می رسد که این مهم اتفاق بیافتد.
کد خبر : ۱۲۳۹۲۲
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 93.2.28 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 4 واحد افت به رقم 57363 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 519 واحد افزایش عدد 147184 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 85 واحد رشد به رقم 76987 واحد رسيد.

همچنین در این روز پالایش نفت بندرعباس با 124 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 56 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 8 واحد افزایش به رقم 782 واحد رسید.

در این شرایط امروز پتروشیمی زاگرس با 2 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل بانک ایران زمین با 0.16 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 2405 میلیارد ریال رسید.

شب گذشته با اظهارات عراقچی وزیر خارجه کشورمان در خصوص ایستادن تیم مذاکره کننده، پای خط قرمزها و اصول کشور و جلوگیری از تضییع حق مسلم مردم، اندکی خیال دلواپسان راحت تر شد، همچنین مشاور ارشد مقام معظم رهبری نیز با تأیید عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان تا به اینجای کار نشان داد که تیم مذاکره کننده بر سر موضوع دستیابی به حق مسلم کشورمان از انرژی صلح آمیز هسته ای پشتوانه محکمی دارد و این امر سبب افزایش توان و روحیه تیم مذاکره کننده خواهد شد.

از سویی دیگر عراقچی عنوان کرد که ایران مصمم است تا پایان تیر ماه آتی بتواند به یک توافق جامع و نهایی دست پیدا کند که البته این گفته با توجه به انتشار خبری مبنی بر دیدار دو جانبه وزیر خارجه کشورمان با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در استانبول طی خرداد ماه سال جاری، دور از دسترس نبوده و به نظر می رسد که این مهم اتفاق بیافتد.

براساس گزارش بورس نیوز، تمامی موارد مطرح شده سبب شد تا بازار سرمایه پس از شوک یک روزه و تصمیمات هیجانی، طی روز جاری با اقبال سرمایه گذاران و تشکیل صف خرید در اغلب نمادها مواجه شود.

براین اساس طی معاملات روز جاری گروه پالایشی بورس توانست از جو ایجاد شده در بازار و نیز خبرهای رسیده از این صنعت که در خبر اصلی بورس نیوز در روز جاری بطور کامل به آن پرداخته شده است با اقبال بازار و تشکیل صف خرید برای اغلب نمادهای خود مواجه شود.

اهالی تالار همزمان شدن روند صعودی بورس را با رشد قیمت سهام شرکت های پالایشی به فال نیک گرفته و معتقدند این روند می تواند نشانه خوبی از تداوم روند صعودی بازار سرمایه داشته باشد.

گروه خودرویی بورس که امروز یکبار دیگر نشان داد همچنان لیدر بازار سرمایه در شرایط فعلی می باشد توانست روند نزولی ابتدای معاملات را در اواسط روز به نوسانات صعودی و در نهایت تشکیل صف خرید برای اغلب نمادهای فعال به پایان ببرد. اهالی تالار معتقدند بازگشت گروه خودرو به روند صعودی سبب شده تا اغلب گروه های فعال دیگر بورس نیز در مدار صعود قرار گیرند. شایان ذکر است که در نماد دو شرکت ایران خودرو و سایپا شاهد معامله بلوک 100 میلیونی سهام بودیم که گفته می شود بانکی ملی در نقش فروشنده ظاهر شده است. همچنین برخی اخبار حاکی از رایزنی شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو تا سقف 20 درصد می باشد.

گروه ساختمانی نیز امروز از فرصت پیش آمده استفاده کرد و توانست در مدار صعودی قرار گیرد، اهالی تالار علت رشد قیمت سهام مذکور را افت قیمت ها و جذاب شدن قیمت سهام آنها برای سرمایه گذاران عنوان می کنند اما اهالی تالار دورنمایی را برای صنعت ساختمان طی ماه های آتی متصور نیستند.

اما سیمانی های بورس مجدداً امروز شاهد انتشار اخبار مربوط به افزایش نرخ محصولات بودند به طوریکه گفته می شود طی نیمه اول خرداد ماه این گروه قرار است افزایش نرخی تا 22 درصد را کسب کنند که البته پیشتر هم اهالی تالار گفته بودند این افزایش نرخ در خرداد ماه ابلاغ خواهد شد و اغلب شرکت های این گروه نیز در حساب های مالی خود آن را منظور نموده اند.

در پایان، اهالی تالار معتقدند روند شکل گرفته طی معاملات روز جاری اگر بتواند تا عبور شاخص از مدار 77 هزار واحدی ادامه داشته باشد می توان به تداوم آن برای مدت زمانی قابل قبول امیدوار بود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر