بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
تولید آزمایشی این محصول از سال گذشته در شرکت آغاز شده است و با ارتباطی که واحد مطالعات و تحقیق شرکت با آزمایشگاه شرکت ملی حفاری دارد سعی در استانداردسازی محصول برای اخذ دو مجوز استاندارد بین المللی برای عرضه به بازار و تولید انبوه داریم.
کد خبر : ۱۲۴۶۰۷
این نوع سیمان در چاه های نفت به منظور درگیری و حفاظت لازم دور لوله های نفت در اعماق چاه به صورت دوغاب پمپاژ می شود و در شرایط دما و فشار بالا مورد استفاده قرار می گیرد این سیمان در گفتگو با براساس استاندارد API می بایست تولید و عرضه شود.

مدیر بازرگانی و فروش شرکت سیمان خوزستان به خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با توجه به اینکه تعداد تولیدکننده های این محصول استراتژیک در کشور محدود می باشد شرکت سیمان خوزستان تصمیم به طی مراحل اخذ استاندارد لازم جهت تولید این محصول برای نیاز مصرف شرکت های نفتی و حفاری و صادرات مازاد مصرف داخلی به کشورهای حاشیه خلیج فارس را در برنامه دارد.

مشکوه ادامه داد: تولید آزمایشی این محصول از سال گذشته در شرکت آغاز شده است و با ارتباطی که واحد مطالعات و تحقیق شرکت با آزمایشگاه شرکت ملی حفاری دارد سعی در استانداردسازی محصول برای اخذ دو مجوز استاندارد بین المللی برای عرضه به بازار و تولید انبوه داریم.

مدیر بازرگانی و فروش شرکت سیمان خوزستان بیان کرد: با توجه به این که مقدار مصرف و تقاضای این محصول در کشور محدود است ما در شرکت نیاز به اختصاص یک سیلوی جداگانه برای تولید سیمان حفاری داریم و از آنجایی که مدت نگهداری این محصول طولانی نیست می بایست این امکانات را برای تولید آن در شرکت ایجاد کنیم که در حال حاضر در دست انجام است.

شکوه افزود: در حال حاضر پروژه از پیشرفت 60 درصدی برخوردار می باشد و پیش بینی می شود در 6 ماهه اول سال مراحل اخذ استانداردها نهایی شود و در سه ماه سوم سال به مرحله تولید و مصرف برسیم.

وی ابراز داشت: با بازاریابی هایی که برای این محصول در شرکت انجام شده است پیش بینی تولید و عرضه 100 هزار تن سیمان حفاری در سال را در برنامه داریم.

مشکوه در خصوص حاشیه سود متوسط این محصول برای شرکت ابراز داشت: متوسط قیمت این محصول به ازای هر تن 200 هزار تومان می باشد ولی برای برآورد صحیح بهای تمام شده می بایست تمام هزینه های مرتبط محاسبه و اعمال شود. با این حال پیش بینی می شود تولید این محصول برای شرکت از حاشیه سود 30 تا 35 درصدی برخوردار باشد که نسبتاً حاشیه سود مناسبی را می تواند رقم بزند.

این مقام مسئول پیرامون تولید محصول سیمان حفاری اظهار داشت: این محصول در چهار گرید مختلف در حال حاضر تولید می شود که عمده این گریدها معمولاً از طریق واردات تأمین می شود بنابراین شرکت های داخلی تمام سعی خود را برای بومی سازی داخلی این محصول مورد نیاز صنعت حفاری و نفتی کشور انجام دادند و در حال حاضر شرکت های سیمان تهران و سیمان کرمان در چند گرید تولید این محصول را انجام می دهند و با اضافه شدن شرکت سیمان درود و شرکت سیمان خوزستان در جهت برآورد نیاز داخلی این محصول گام های مناسبی برداشته خواهد شد.

مشکوه با اشاره به دارا بودن مزیت نسبی شرکت سیمان خوزستان برای تولید این محصول ابراز داشت: شرکت سیمان خوزستان به دلیل نزدیکی به چاه های نفت جنوب و مرز صادراتی از یک مزیت نسبی برای کاهش بهای تمام شده برخوردار است که می تواند با آغاز تولید محصول روند سودآوری مناسبی را برای شرکت رقم بزند.

در خاتمه این کارشناس صنعت سیمان ابراز داشت: آنچه در مورد کیفیت این محصول مهم است این است که زمان بندش و قابلیت پمپاژ در دما و فشارهای مختلف چاه کنترل شود و طی پروسه سیمان کاری در چاه های نفت هیچگاه به ژل تبدیل نشود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر