بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
کد خبر : ۱۲۴۹۶۷
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با تشریح شگردهای جدید سرقت گاز در کشور از وجود 4 میلیارد مترمکعب گاز قرائت نشده در سطح کشور خبر داد و گفت: امسال هزینه انشعاب گاز 180 هزار تومان بوده و هیچگونه افزایشی نیافته است.

به گزارش مهر ناصر ابراهیمی با بیان اینکه ایجاد انشعابات غیر مجاز و دست کاری کنتور رایج ترین روشها سرقت گاز در سطح شبکه توزیع گاز طبیعی کشور است، گفت: بر این اساس نصب و راه اندازی کنتورهای هوشمند گاز با اولویت مشترکان پر مصرف گاز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه با نصب کنتورهای هوشمند گاز مانیتورینگ و رصد مشترکان پر مصرف گاز در کشور آغاز خواهد شد، افزود: علاوه بر نصب کنتورهای هوشمند برای مقابله با هر گونه سرقت و یا انشعابات غیر مجاز گاز، حق کشف و یا یک تشویق برای بازرسان شرکت گاز تعریف شده است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با یادآوری اینکه میزان حق کشف سرقت های گازی توسط هیات مدیره شرکت گاز تعیین می شود، گفت: بر اساس آخرین برآوردهای انجام گرفته هم اکنون حدود چهار میلیارد متر مکعب گاز قرائت نشده در سطح شبکه توزیع گاز کشور وجود دارد.

ابراهیمی با یادآوری اینکه این حجم گاز قرائت نشده حدود سه درصد از کل تولید گاز ایران را در بر می گیرد، تبیین کرد: این میزان گاز مطابق با استانداردهای جهانی بوده به طوری که میزان استاندارد جهانی گازهای قرائت نشده حدود دو تا سه درصد است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به وجود 17 میلیون مشترک در استان های سراسر کشور، افزود: در برخی کنتورها معمولا حداقل مصرف گاز محاسبه نمی شود که با ارتقای کنتورهای گاز این مشکل قابل حل و فصل است.

وی همچنین از انجام نشت یابی های گسترده در سطح شبکه توزیع گاز کشور خبر داد و گفت: علاوه بر این در ایستگاه های ورودی و خروجی شهرها هم انجام نشت یابی گاز در دستور کار شرکت های گاز استانی قرار گرفته است.

این مقام مسئول در خصوص نصب و راه اندازی کنتورهای هوشمند گاز در کلانشهرها توضیح داد: تاکنون در دو مرحله آزمایشی نصب و راه اندازی 5 هزار کنتور هوشمند گاز انجام شده است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با یادآوری اینکه امسال با انتخاب پیمانکار نصب و راه اندازی کنتورهای هوشمند گاز با اولویت مشترکان پر مصرف شتاب می گیرد،افزود: در سال جاری هزینه انشعاب گاز 180 هزار تومان بوده و هیچ گونه افزایشی نیافته است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر