بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر : ۱۲۶۱۶۳
حمیدرضا آصفی، عضو ستاد پشتیبانی از تیم ملی در جام جهانی می‌گوید شکایت‌های زیادی از تورهای مسافرتی در طول برگزاری جام جهانی مطرح شده است.
به گزارش «ایسنا»، سخنگوی سابق وزارت خارجه ایران و عضو ستاد پشتیبانی از تیم ملی در جام جهانی درباره انتقاد ایرانی‌های سفرکرده به برزیل از تورهای مسافرتی اظهار کرد: این موضوع لطمات زیادی را به هموطنان‌مان وارد کرد. من در این مدت با کسانی برخورد کرده‌ام که تا 60 میلیون تومان برای سفر به برزیل پول پرداخت کرده‌اند و متاسفانه در برزيل سردرگم هستند.
محمدعلی قانع‌زاده سفیر ایران نیز درباره انتقادهایی که به نحوه حضور ایرانی‌ها در برزیل مطرح شده، گفت: بعضی افراد به پست‌های کنسولی ایران در 4 شهر سائوپائولو، کوریتیبا، بلوهوریزونته و سالوادور مراجعه کرده‌اند و از این تورها انتقاد داشته‌اند. از بعضی افراد مبالغ گزافی بین 30 تا 60 میلیون تومان گرفته شده آن هم در شرایطی که افرادی که به صورت انفرادی به برزیل آمده‌اند تا بازی دوم ایران چیزی بین 15 تا 19 میلیون تومان هزینه کرده‌اند. این مشکلات در وضعیتی بروز کرده که هاشمی دبیر ستاد ویژه پشتیبانی از تیم ملی در وزارت خارجه و سفیر سابق ایران در برزیل در این باره گفت: یک ماه و نیم قبل از عید این ستاد تشکیل شد. ما هم با توجه به تجربیاتی که از جام‌های جهانی قبل و تجربه حضور در برزیل داشتیم، یکسری از معیارها را اعلام کردیم و گفتیم نباید به تورهایی که توانایی انجام این استانداردها را ندارند اجازه اعزام هوادار از ایران به برزیل را داد.
وی افزود: بر اساس برآورد هزینه‌ای که از هتل 5 ستاره با صبحانه، ناهار و شام به همراه سفرهای هوایی در داخل برزیل داشتیم به رقم 29 میلیون تومان رسیدیم و اعلام کردیم هر آژانسی توانایی انجام این کار را دارد، پا پیش بگذارد که خوشبختانه بانک گردشگری جلو آمد و گفت حاضر است در ازای پرداخت وام با بازپرداخت یکساله و سود 4 درصد هواداران ایرانی را به برزیل ببرد و مقرر شد مبلغ 2 میلیارد تومان هم این بانک برای تهیه اقلامی نظیر پرچم و شال هزینه کند. بعد از این اعلام علاقه، بیش از 20 جلسه با حضور آقای کفاشیان و آقای جهانگیری رئیس این بانک برگزار کردیم و در حضور معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این تفاهم‌نامه امضا شد اما پس از این مشخص نشد چه اتفاقی افتاد که یک شبه همه چیز منحرف شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر