بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
در گفتگو با مدیر مالی شرکت رادیاتور ایران عنوان شد:

برنامه افزایش صد در صدی صادرات در سال 93

شرکت رادیاتور ایران برای سال مالی 93 سود به ازای هر سهم خود را مبلغ 316 ریال پیش بینی نموده این در حالی است که براساس آخرین گزارش ارسالی برای سال 92 خود نیز موفق به تحقق 581 ریال سود به ازای هر سهم شده است.
کد خبر : ۱۲۶۱۸۴
نویسنده :
رهنما
شرکت رادیاتور ایران برای سال مالی 93 سود به ازای هر سهم خود را مبلغ 316 ریال پیش بینی نموده این در حالی است که براساس آخرین گزارش ارسالی برای سال 92 خود نیز موفق به تحقق 581 ریال سود به ازای هر سهم شده است در شرایطی که آخرین پیش بینی سود شرکت برای سال 92 مبلغ 146 ریال ارایه شده بود.

مدیر مالی شرکت رادیاتور ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: عمده ترین دلیل تحقق سود 581 ریالی شرکت در پایان سال 92 مربوط به تجهیز شرکت به دستگاه لوله بری با آخرین تکنولوژی روز در ماه های پایانی سال می باشد که سبب رشد بالای بازدهی شرکت گردید و لذا تعدیل مثبت بالای 60 درصد را برای شرکت رقم زد.

افزایش قدرت رقابت پذیری

آرش بهرام تصریح کرد: سیاست مدیریت شرکت بر بومی سازی تجهیزات نوین مورد نیاز شرکت با استفاده از فروش مهندسی معکوس استوار است که طی سال گذشته به افزایش بازدهی و قدرت رقابت پذیری شرکت کمک شایانی کرده است.

مدیر مالی شرکت رادیاتور ایران با اشاره به تأمین نیاز صنعت خودرو کشور ابراز داشت: در حال حاضر صد در صد نیاز شرکت سایپا به همراه 85 درصد نیاز ایران خوردو به رادیاتور از جانب شرکت رادیاتور ایران تأمین می شود و این در حالی است که در شرکت ایران خودرو به نسبت سال گذشته افزایش 30 درصدی رخ داده است.

این مقام مسئول در "ختور" اظهار داشت: علاوه بر دو خودروساز بزرگ کشور تقاضا از سمت شرکت هایی همچون تراکتورسازی تبریز و کمباین سازی اراک و ایران خودرو دیزل هم برای شرکت وجود دارد و از آنجایی که شرکت های رقیب ما در حوزه تولید رادیاتورهای مسی و برنجی اقدام به توقف تولید این نوع از محصولات به دلیل نبود صرفه اقتصادی نموده اند بنابراین سبب افزایش تقاضا برای شرکت شده است.

مدیر مالی "ختور" پیرامون وضعیت تولیدی شرکت در سال 93 ابراز داشت: برای سال 93 شرکت افزایش تیراژ تولید را در برنامه دارد و اقدام به تولید محصول جدید کولر نموده است که در انتهای سال 92 با خودروساز به توافق نهایی رسیدیم و تأثیرهای لازم برای تولید انبوه در سال 93 گرفته شده است.

وی افزود: برای سال 93 تولید 30 هزار دستگاه کولر برای شرکت سایپا را در برنامه داریم که اضافه شدن این محصول به سبد محصولات شرکت می تواند روند سودآوری شرکت را تحت تأثیر قرار دهد.

بهرام بیان داشت: با گزارش های رسیده از عملکرد شرکت از ابتدای سال به نظر می رسد گزارش سه ماهه مناسبی در خصوص سودآوری شرکت داشته باشیم.

مدیر مالی شرکت رادیاتور ایران در مورد صادرات محصولات نیز ابراز داشت: در حال حاضر به غالب کشورهای حوزه دریای خزر از جمله روسیه و اکراین صادرات انجام می گیرد و از سال 92 فروش خارجی به کشور اسپانیا نیز آغاز شده است و کشور عراق را نیز از سال های گذشته عمل صادرات به آن صورت می گرفته که برنامه افزایش صادرات را برای این حوزه در دست داریم.

وی افزود: سال گذشته میزان صادرات شرکت حدوداً سه میلیون دلار بوده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته از طرف مدیریت در صدد افزایش این مقدار به حدود شش میلیون دلار در سال 93 خواهیم بود که رشدی 100 درصدی در این بخش از فروش را خواهیم داشت.

در خاتمه مدیر مالی "ختور" در خصوص چشم انداز سال جاری اظهار داشت: طی چند سال اخیر سعی کردیم وابستگی خود را به صنعت خودرو کاهش دهیم و در حال حاضر تنها 50 درصد فروش شرکت به این صنعت اختصاص یافته است بنابراین به نظر می رسد با توجه به خوشبینی هایی که در خصوص توافقات بین المللی وجود دارد. پیش بینی می شود بودجه برآوردی شرکت به صورت کامل محقق گردد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر