بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
در پنج روز معاملاتی هفته گذشته رقم خورد:

بازدهی مثبت تنها در هشت صنعت

بازار سهام هفته گذشته را با دو خبر مثبت یعنی آغاز تدوین پیش نویس توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 و نیز افزایش قیمت فروش سیمان به پایان رسانید.
کد خبر : ۱۲۶۱۸۷
نویسنده :
جمشیدی
بازار سهام هفته گذشته را با دو خبر مثبت یعنی آغاز تدوین پیش نویس توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 و نیز افزایش قیمت فروش سیمان به پایان رسانید، به گونه ای که روند معاملات بورس در چهارشنبه گذشته برخلاف روزهای قبل از آن با روندی صعودی پیش رفت.

در این گزارش در نظر داریم علاوه بر بازدهی شاخص کل در هفته گذشته به بررسی برخی پارامترها همچون پربازده ترین و کم بازده ترین صنایع در مدت مشابه بپردازیم.

براساس گزارش بورس نیوز، شاخص کل در اولین روز معاملاتی هفته گذشته از 74 هزار و 499 واحد آغاز به کار کرد و با عبور از یک کانال به 74 هزار و 499 واحد در چهارشنبه هفته گذشته رسید. نماگر بازار سرمایه در این مدت بازدهی منفی دو درصدی را محقق ساخت.

جالب است بدانید که از میان 42 صنعت فعال بورسی در هفته گذشته تنها هشت صنعت موفق به کسب بازدهی مثبت شدند.

صنعت هتل و رستوران با کسب بازدهی مثبت بیش از هفت درصدی تک سهم آن یعنی سرمایه گذاری پردیس عنوان پربازده ترین صنعت را به خود اختصاص داد.

بازدهی مثبت تنها هشت صنعت

34 صنعت باقی مانده نیر بازدهی منفی را محقق ساختند که از میان آنها صنعت پیمانکاری صنعتی با بازدهی منفی بیش از پنج درصدی به عنوان کم بازده ترین گروه در هفته گذشته مطرح شد.

بازدهی مثبت تنها هشت صنعت

براساس این گزارش، طی مدت مذکور سهام 374 مجموعه بورسی در بورس و فرابورس معامله شد که از میان این تعداد، 92 نماد بازدهی مثبت، هشت نماد بدون بازدهی مثبت یا منفی همراه شدند و مابقی آنها یعنی 274 نماد بازدهی منفی را برای سهامداران خود محقق ساختند.

شرکت کیسون بازدهی مثبت بیش از 56 درصدی را به دست آورد و بدین ترتیب عنوان پربازده ترین سهم را از آن خود ساخت.

بازدهی مثبت تنها هشت صنعت

این در حالی است که شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی ایران سنا با تحقق بازدهی منفی بیش از 27 درصدی به عنوان کم بازده ترین سهم در هفته گذشته شناخته شد.

بازدهی مثبت تنها هشت صنعت

براساس اطلاعات موجود، عنوان نقدشونده ترین سهام به شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان اختصاص یافت و در مقابل مجموعه سیمان فارس در انتهای جدول رتبه نقدشوندگی قرار گرفت.

بازدهی مثبت تنها هشت صنعت

بازدهی مثبت تنها هشت صنعت

در پایان این گزارش می افزاید، معاملات هفته گذشته بورس در حالی پایان گفت که 66 هزار و 886 کد معاملاتی طی 255 هزار و 201 دفعه معامله حجم معاملاتی بیش از دو میلیارد و 406 میلیون سهمی به ارزش بیش از شش هزار و 349 میلیارد ریال را رقم زدند و از میان سهام شرکت های بورسی، مجموعه ایران خودرو با حجم معاملاتی بیش از 174 میلیون و 497 هزار سهم به عنوان پرگردش ترین سهم بازار و در مقابل سیمان فارس به عنوان کم گردش ترین سهم برگزیده شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر