بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
در گفتگو با مدیر مالی شرکت فولاد کاویان عنوان شد:

پیش بینی رشد 138 درصدی مقدار فروش در سال جاری

شرکت فولاد کاویان برای سال مالی 93 سود به ازای هر سهم خود را مبلغ 25 ریال پیش بینی نموده است که نسبت به سال گذشته افزایش 317 درصدی دارد.
کد خبر : ۱۲۶۲۵۳
نویسنده :
رهنما
شرکت فولاد کاویان برای سال مالی 93 سود به ازای هر سهم خود را مبلغ 25 ریال پیش بینی نموده است که نسبت به سال گذشته افزایش 317 درصدی دارد.

مدیر مالی شرکت فولاد کاویان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: علت اصلی افزایش پیش بینی سود سال 93 ناشی از برنامه افزایش حجم تیراژ تولید می باشد.

بغدادی ادامه داد: سال گذشته مسایل مختلف اقتصادی و خصوصاً تحریم ها بر روی اقتصاد کشور وزن زیادی داشت و به نظر می رسد این روند با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تغییر یافته است بنابراین با سیاست های تیم اقتصادی دولت جدید در جهت خروج کشور از وضعیت رکودی شرکت ها هم بودجه بندی امیدوارانه تری را هم به لحاظ تقاضا و هم تولید ارایه کرده اند که شرکت فولاد کاویان هم مستثنی از این مورد نبوده است.

مدیر مالی "فوکا" افزود: آمارهای موجود از وضعیت تولید و فروش شرکت از ابتدای سال نشان دهنده این است که روند رو به رشد و مناسبی نسبت به سال گذشته طی شده است و امیدواریم با ادامه این روند بتوانیم در جهت پوشش کامل بودجه برآوردی و افزایش روند سودآوری شرکت گام برداریم.

وی پیرامون مسئله تأمین منایع مالی برای شرکت ابراز داشت: در سال جاری این منابع از طریق ضمانتنامه ها و گشایشات اعتباری صورت گرفته برای خرید محصول از طریق بورس کالا تأمین خواهد شد و سعی شده تا جای ممکن از دریافت تسهیلات بانکی جدید خودداری شود تا هزینه های مالی شرکت مدیریت گردد.

وضعیت تولید و فروش شرکت از ابتدای سال نشان دهنده این است که روند رو به رشد و مناسبی نسبت به سال گذشته طی شده است

بغدادی در خصوص پیش بینی افزایش فروش برای سال 93 اظهار داشت: با توجه به بررسی کشش بازار و خوشبینی هایی که نسبت به بهبود وضعیت کلان اقتصادی وجود دارد برای سال جاری افزایش مقدار فروش به میزان 138 درصد نسبت به سال گذشته لحاظ شده است که در صورت ایجاد ثبات نسبی اقتصادی محقق خواهد شد.

مدیر مالی شرکت فولاد کاویان در خصوص تأثیر هدفمندی نرخ و فروش محصولات شرکت ابراز داشت: با توجه به اینکه عمده مواد اولیه شرکت از طریق شرکت فولاد خوزستان و هرمزگان تأمین می شود بنابراین مطابق سنوات گذشته به ازای هر ماه 1.5 درصد تا 2 درصد افزایش نرخ برای ما در نظر می گیرند بنابراین شرکت فولاد کاویان متناسب با این نرخ و کشش بازار اقدام به نرخ گذاری نموده است که در سال جاری تا این تاریخ قیمت فروش شرکت به ازای هر کیلو 100 تومان افزایش را داشته است.

بغدادی در مورد ظرفیت تولید شرکت عنوان داشت: شرکت از ظرفیت تولیدی بالغ بر 1100 تن در سال برخوردار است که در حال حاضر با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کلان کشور برنامه تولید 350 هزار تنی را در سال 93 دارد که در صورت بهبود وضعیت اقتصادی می تواند از این پتانسیل موجود بهره برداری شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر