بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
قائم مقام مالی شرکت محورسازان ایران خودرو عنوان کرد:

برنامه های "خوساز" در سال 93

براساس آخرین اطلاعات مندرج در سایت کدال درآمد هر سهم شرکت محورسازان ایران خودرو برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال جاری به میزان یک ریال برآورد شده این در حالی است که...
کد خبر : ۱۲۶۳۱۷
نویسنده :
اعتماد
براساس آخرین اطلاعات مندرج در سایت کدال درآمد هر سهم شرکت محورسازان ایران خودرو برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال جاری به میزان یک ریال برآورد شده این در حالی است که "خوساز" برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 92 با زیانی به میزان 269 ریال مواجه بوده است.

در همین راستا، مصلی، قائم مقام مالی شرکت محورسازان ایران خودرو در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: تولید شرکت محورسازان ایران خودرو بسته به عملکرد شرکت ایران خودرو می باشد در نتیجه "خوساز" با توجه به افزایش تولید شرکت ایران خودرو، با چشم انداز روشنی در سال 93 همراه می باشد.

مصلی تصریح کرد: شرکت محورسازان ایران تأمین کننده اصلی محصول اکسل شرکت ایران خودرو می باشد پیش بینی می شود "خوساز" در بودجه منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به دلیل افزایش در تولید بتواند زیان سنوات گذشته را پوشش دهد شایان ذکر است محصولات "خوساز" بطور کامل به شرکت ایران خودرو به فروش می رسد.

وی افزود: شرکت محورسازان ایران بسیاری از قطعات مورد نیاز خود را طی سال های گذشته از بیرون شرکت تأمین می کرد بطوریکه خرید قطعات مورد نیاز "خوساز" از طریق شرکت ساپکو انجام می شد اما در حال حاضر "خوساز" در نظر دارد بخشی از قطعات تولیدی مورد نیاز خود را توسط بخش داخلی شرکت محورسازان ایران تأمین نماید. در نتیجه قطعاتی که امکان تولید آن در داخل شرکت محورسازان ایران وجود دارد، مقرر گشته توسط "خوساز" انجام گردد.

وی افزود: از جمله برنامه های شرکت محورسازان ایران طی سال93 می توان به افزایش ظرفیت تولید و همچنین ایجاد و استفاده از ظرفیت های تولیدی شرکت اشاره کرد.در همین راستا، با توجه به اینکه تولید محصول "وانت پیکان" شرکت ایران خودرو در حال کاهش می باشد لذا "خوساز" قصد دارد که از ظرفیت تولید خط وانت برای تولید محصولات دیگر از جمله کرانویل و پینیون تراکتور و قطعات پژو 206 و 405 بهره ببرد.

قائم مقام مالی شرکت محور سازان ایران خودرو عنوان کرد: سه پروژه "جعبه فرمان باردو"، "مونتاژ رینگ و لاستیک" و کرانویل و "پینیون تراکتور" جز طرح های توسعه "خوساز" طی سال 93 می باشند که منجر به افزایش تولید شرکت خواهند شد.

وی در خاتمه افزود: با توجه به اینکه مدیر عامل "خوساز" تغییر کرده است بنابراین سیاست های مدیریت جدید منجر شده که شرکت محورسازان ایران خودرو با چشم انداز مثبتی همراه شود به گونه ای که برنامه های شرکت، اجرای پروژه های جدید طی سال93 و همچنین گسترش دیدگاه بازار فروش محصولات شرکت می باشد بطوریکه مقرر شده فروش محصولات شرکت محور سازان ایران خودرو تنها مختص به ایران خودرو نباشد و سایر بازارها نیز جهت فروش محصولات "خوساز" مورد بررسی قرار بگیرد در همین راستا، در زمینه محصول "کرانویل" و "پینیون تراکتور" با توجه به خاص بودن قطعه و امکان صادرات آن، با مشتریانی در تریکه و عراق مذاکراتی داشتیم. شایان ذکر است با توجه به کیفیت مقبول محصول جهت صادرات، چنانچه شرکت محورسازان ایران خودرو تحرک بیشتری در بازاریابی داشته باشد می تواند برنامه صادرات محصولات خود را در سال 94 اجرایی کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر