بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر : ۱۲۶۸۶۲

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران سرمایه گذاران بیش از 331 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات رقمی بالغ بر 817 میلیارد ریال بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در نتیجه داد و ستدهای روز جاری سرمایه گذاران در 29 هزار نوبت معاملاتی اقدام به جابه جایی سهام کردند.

همچنین امروز شاخص کل متاثر از افت قیمت نمادهای پالایش نفت بندرعباس، تاپیکو، سرمایه گذاری غدیر، مپنا، بانک پاسارگاد، فولاد مبارکه و سرمایه گذاری سایپا کاهشی 628 واحدی را تجربه کرد و به عدد 70 هزار و 341 رسید. همچنین شاخص صنعت نیز 497 واحد پایین آمد و شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 456 و یک هزار 284 واحد نزولی شد.

در میان 39 صنعت حاضر در بازار خودرو، گروه مالی و فرآورده های نفتی در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای نورد و قطعات فولادی، لیزینگ خودرو غدیر،کشاورزی و دامپروری مگسال،کاشی تکسرام،تولیدی مهرام،پیاذر و لیزینگ صنعت و معدن بود.

در مقابل نمادهای سایپا دیزل، آذرآّب، سرمایه گذاری سایپا، لیزینگ رایان سایپا،توریستی رفاهی آبادگران،کنترل خوردگی تکین کو و آبسال با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورس تهران در پایان ساعت معاملات امروز برای خرید سهام شرکت های لیزینگ خودرو غدیر، سیمان فارس،نورد و قطعات فولادی،فنرسازی خاور،فیروزا،حق تقدم داروسازی سینا و صنایع آذرآب سنگین ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

در مقابل نمادهای پالایش نفت بندرعباس، معادن بافق، سیمان فارس و خوزستان، مپنا، صنعتی آما، افست و هلدینگ خلیج فارس با سنگبن تربن صف های فروش به کار خود پایان دادند.

همچنین امروز سایپا در یک معامله بلوکی 98 میلیون سهم خود را به ارزش 202 میلیارد ریال معامله کرد و بیشترین حجم و ارزش معاملات را از آن خود کرد. پس از آن ایران خودرو با معامله 16 میلیون سهم به ارزش 38 میلیارد ریال و سایپا با معامله 15 میلیون سهم به ارزش 31 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر