بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
در پی آغاز آخرین دور مذاکرات هسته ای

اهالی بازار تا پایان تیر ماه صبوری کنند

بهارستان نشینان به بازار سرمایه در پی افت چند ماه اخیر شاخص بورس و نیز برگزاری برخی جلسات مسئولین بورس با وزرای دولت به جهت به دست آوردن راهکار حمایت از بورس می تواند نوین بخش بازگشت روزهای پرشور و حرارت در بورس باشد.
کد خبر : ۱۲۶۹۶۶
نویسنده :
آموخته
شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری در کنار قیمت اغلب سهام شرکت ها توانست روندی صعودی به خود بگیرد که به نظر می رسد این روند صعودی نسبت به روزهای افزایشی ماه های گذشته تفاوت هایی را داشته باشد که می تواند سبب افزایش امیدواری در بین فعالان بازار سرمایه گردد.

بنابر گزارش بورس نیوز، تحلیلگران و کارشناسان بازار سرمایه معتقدند آغاز آخرین دور مذاکرات تیم هسته ای کشورمان، با گروه 1+5 در مهلت مقرر شش ماهه و نیز خوش بینی غربی ها در دستیابی به یک توافق جامع در مدت زمان باقی مانده تا پایان تیر ماه در کنار افت محسوس و قابل توجه قیمت سهام شرکت ها و شاخص های بورس می تواند تداوم روند صعودی در بازار سرمایه و پایان دوران رکود و نزول را تضمین نماید.

از سوی دیگر جلب شدن توجه بهارستان نشینان به بازار سرمایه در پی افت چند ماه اخیر شاخص بورس و نیز برگزاری برخی جلسات مسئولین بورس با وزرای دولت به جهت به دست آوردن راهکار حمایت از بورس می تواند نوین بخش بازگشت روزهای پرشور و حرارت در بورس باشد هرچند که وزن نتیجه مذاکرات هسته ای پیش رو از دیگر موارد ذکر شده بیشتر بوده می توان گفت که تا حصول نتیجه نهایی همچنان تردید و نگرانی در بین فعالان بازار سرمایه وجود خواهد داشت.

براساس این گزارش شاید بهتر باشد در این شرایط که هر یک از ارکان بازار سرمایه به دنبال راهکاری برای بازگردان اعتماد و اطمینان به بورس می باشد سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی بورس نیز اندکی حساب شده تر و با تدبیر بیشتر تصمیمات خود را در بازار سرمایه اتخاذ کنند چراکه اولین شرط بازگشت اعتماد به بورس به بیرون راندن تصمیمات احساسی و هیجانی می باشد.

قبول داریم که اغلب سهام شرکت ها حقشان این روند و افت قیمت های پیش آمده نمی باشد و پتانسیل سودآوری آنها بسیار بالاتر از آنچه اعلام کرده اند می باشد اما باید باور کرد که حباب منفی هم یک واقعیت است، باید به واقعیات آنگونه که وجود دارند نگاه کرد، واقعیت آن است که شرایط پیش آمده برای بورس اگرچه به خواست ما نبوده اما با دستان خود ما ایجاد شده که البته در این خصوص سهم حقوقی ها بیشتر از حقیقی های بازار بوده است.

لذا به نظر می رسد حداقل برای یکبار هم که شده قضاوت و پیش دستی را باید کنار گذاشت و با تحلیل درست و نگاهی واقع بینانه نسبت به آینده تصمیم گیری نمود.

به هر حال با توجه به اهمیت موضوع مذاکرات هسته ای و نتیجه نهایی آن برای بازار سرمایه شاید بهتر باشد تا پایان زمان مذاکرات که اواخر تیر ماه می باشد با صبوری بیشتری تصمیمات سرمایه گذاری خود در بازار سرمایه را اجرایی کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر