بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴
این سهامدار حقوقی "سفارس" طی روزهای قبل از آن هیچ معامله دیگری اعم از خرید یا فروش را در این نماد انجام نداده است.
کد خبر : ۱۲۷۰۷۲
نویسنده :
جمشیدی
رسالت اصلی سهامداران حقوقی در حالی حمایت از سهام زیرمجموعه های خود و سهامداران آن است که فعالان بازار سرمایه در برخی مواقع به ویژه وضعیت کنونی بورس با عدم ایفای تعهدات این گروه از سهامداران نسبت به سرمایه گذاران حقیقی مواجه می شوند و گاهی نیز شاهد حضور مؤثر بزرگان بورس در روند معاملات بازار سهام هستند.

در این گزارش به برخی از معاملات سهامداران عمده و حقوقی شرکت های بورسی اشاره می کنیم.

براساس گزارش بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت بیش از چهار میلیون و پانصد هزار سهم هلدینگ سیمان فارس و خوزستان را در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته خریداری کرد تا درصد تملک خود را در این مجموعه سیمانی به بیش از هشت درصد افزایش دهد.

این سهامدار حقوقی "سفارس" طی روزهای قبل از آن هیچ معامله دیگری اعم از خرید یا فروش را در این نماد انجام نداده است.

صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت یکی از فعال ترین سهامداران حقوقی بورس در هفته گذشته بود؛ چراکه این صندوق طی چهار روز معاملاتی هفته اخیر بیش از 20 میلیون سهم بانک ملت را تحصیل کرد و بدین ترتیب میزان سهام تحت تملک آن در "وبملت" به بیش از سه درصد افزایش یافت.

هلدینگ پتروشیمی یعنی شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان نیز طی مدت مذکور سهام زیرمجموعه های خود همچون "کرماشا"، "شبریز" و "شراز" را خریداری کرد که البته میزان آنها کمتر از 500 هزار سهم است.

علاوه بر این، بیش از شش میلیون سهم بانک پاسارگاد طی سه روز پایانی هفته گذشته به سبد سرمایه گذاری شرکت بارقه امید ایرانیان رفت و در چهارشنبه گذشته نیز شرکت صنعتی مینو خریدار بیش از یک میلیون سهم "غپینو" بود.

شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان بیش از یک میلیون سهم بیمه البرز را در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته خرید و علاوه بر آن بیش از 600 هزار سهم "حخزر" را به پرتفوی بورسی خود افزود.

حدود 10 میلیون سهم شرکت سیمان شمال به سبد بورسی شرکت سرمایه گذاری پویا رفت تا درصد تملک خود در این مجموعه را به بیش از دو درصد افزایش دهد. البته این سهامدار "سشمال" هیچ معامله دیگری در این نماد طی روزهای قبل از آن انجام نداده است.

این در حالی است که شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران حدود چهار میلیون سهم شرکت صنایع شیمیایی ایران را به فروش رساند.

در نماد "وبهمن" نیز مجموعه گروه بهمن خریدار بیش از 23 میلیون سهم آن بود و در مقابل شرکت سرمایه گذاری ارزش آفرینان بیش از 23 میلیون سهم آن را از سبد سرمایه گذاری خود خارج کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، طی چهارشنبه هفته گذشته 80 میلیون سهم شرکت سایپا از تملک شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین خارج شد و به پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا رفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر