بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
رییس حسابداری مالی شرکت صنعتی آما عنوان کرد:

طرح های عمرانی دولت و لغو تحریم ها محرک رشد "فاما"

بودجه مربوط به سال جاری شرکت صنعتی آما بر مبنای عملکرد شرکت طی سه ماهه آخر سال 92 بسته شده و واقع بینانه می باشد.
کد خبر : ۱۲۷۴۵۳
نویسنده :
اعتماد
براساس آخرین اطلاعات مندرج در سایت کدال، درآمد هر سهم شرکت صنعتی آما برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 635 ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 92 به میزان 616 ریال بوده است و در نتیجه درآمد هر سهم برای سال مالی جاری به میزان 3 درصد با افزایش همراه می باشد.

در همین راستا، فروزان طلب، رییس حسابداری مالی شرکت صنعتی آما در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: بودجه مربوط به سال جاری شرکت صنعتی آما بر مبنای عملکرد شرکت طی سه ماهه آخر سال 92 بسته شده و واقع بینانه می باشد.

فروزان طلب تصریح کرد: به نظر بنده وضعیت شرکت صنعتی آما در سال جاری با چشم انداز مثبتی همراه خواهد بود بطور کلی عملکرد "فاما" بسته به ساخت و ساز است در نتیجه با توجه به اهمیت دولت و تخصیص بودجه به طرح های عمرانی می توان به وضعیت "فاما" در سال 93 خوشبین بود.

وی عنوان کرد: تنوع محصولات شرکت صنعتی آما در صنعت جوشکاری بالا می باشد بطوریکه شرکت چندین کد محصول دارد که عمده آن مختص ساخت و ساز می باشد علاوه بر این تولیدات خاص برای پتروشیمی نیز در محصولات شرکت وجود دارد.

رییس حسابداری مالی شرکت صنعتی آما بیان کرد: هم اکنون شرکت صنعتی آما در حال طی مراحل نهایی جهت طرح های توسعه خود می باشد این در حالی است که "فاما" موفق شده تاکنون 95 درصد طرح های توسعه مذکور را به پایان برساند و به نظر می رسد این طرح ها، در نیمه اول سال جاری راه اندازی شوند. شایان ذکر است که این طرح های توسعه، منجر به افزایش تولید محصولات خواهند شد.

وی در خاتمه عنوان کرد: عمده مواد اولیه شرکت صنعتی آما از کشور ایتالیا و روسیه تأمین می گردد در نتیجه چنانچه تحریم ها لغو شوند، منابع تأمین مواد اولیه بیشتر می شود علاوه بر این با رفع تحریم ها به دلیل سهولت در تأمین مواد اولیه و افزایش شرکای تجاری، "فاما" می تواند مواد اولیه خود را با کیفیت بالاتر و قیمت کمتری تأمین کند بنابراین حاشیه سود شرکت افزایش می یابد و تأثیر مثبتی بر وضعیت شرکت صنعتی آما خواهد گذاشت. در خاتمه می توان اظهار کرد که چشم انداز "فاما" با توجه به لغو تحریم ها و توجه دولت به بخش عمرانی مثبت ارزیابی می شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر