بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
مدیر عامل کارگزاری بانک شهر عنوان کرد:

بورس بهترین گزینه سرمایه گذاری تا سه سال آینده

طی سال جاری صنعت بانکداری با توجه به رفع تحریم ها و گشایش در روابط بین المللی با بازدهی مطلوبی همراه باشد همچنین صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی نیز با توجه به مزیت کشور در این صنایع و اخبار مثبت در مورد صنایع مذکور با افق روشنی همراه خوهند بود.
کد خبر : ۱۲۷۸۱۴
نویسنده :
اعتماد
چشم انداز بازار سرمایه بسته به حصول توافق در مذاکرات، انتشار اخبار مثبت و تأثیرگذار، رفع ابهامات در صنایع مختلف و همچنین توجه و حمایت دولت و مسئولین از بورس، مثبت ارزیابی می گردد.

در همین راستا، بوذرجمهر، مدیر عامل کارگزاری بانک شهر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: با توجه به کاهش شدید قیمت ها در بازار سرمایه، هم اکنون شاهد انتشار اخبار مثبت و تأثیرگذار بر روند بازار می باشیم.

بوذرجمهر تصریح کرد: در صنعت پتروشیمی عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا با نرخ دلار آزاد منجر به تحول مثبت بر این صنعت و ایجاد انگیزه مطلوبی در بازار شد. همچنین در گروه خودرو، افزایش نرخ توسط شورای رقابت توانست تأثیرمثبتی بر این گروه بگذارد.

وی عنوان کرد: علاوه بر این، حساسیت نمایندگان و دولت نسبت به مسایل بازار سرمایه تأثیر مثبتی بر روند بازار سرمایه گذاشت اگرچه با توجه افت شدید قیمت سهام در بورس، طبیعی است اعتماد از دست رفته سهامداران بطور کامل بر نگردد.

مدیر عامل کارگزاری بانک شهر بیان کرد: پیش بینی می گردد در صورت حصول نتیجه مثبت در مذاکرات و افزایش فعالیت حقوقی ها، بتوانیم شاهد رشد قیمت ها در بازار سرمایه باشیم. بنابراین چنانچه ابهامات در مورد صنایع رفع شود، روند مذاکرات مثبت پیش رود و حمایت های مجلس و دولت تداوم یابد، بازار سرمایه با چشم انداز مثبتی همراه خواهد شد بطوریکه روند بازار، متعادل و نوسانات کمتر می شود.

وی در خاتمه افزود: به اعتقاد بنده با توجه به رکود در سایر بازارهای رقیب، همچنان بازار سرمایه ارجح ترین بازار طی سال 93 خواهد بود. به نظر می رسد طی سال جاری صنعت بانکداری با توجه به رفع تحریم ها و گشایش در روابط بین المللی با بازدهی مطلوبی همراه باشد همچنین صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی نیز با توجه به مزیت کشور در این صنایع و اخبار مثبت در مورد صنایع مذکور با افق روشنی همراه خوهند بود.

در خاتمه توصیه بنده به سهامداران این است که سهامی را خریداری کنند که از نظر بنیادی شرایط مطلوبی دارند همچنین پیشنهاد می شود که سهامداران بدور از تصمیمات عجولانه و با مطالعه و مشورت با افراد خبره اقدام به سرمایه گذاری کنند. علاوه بر این، سرمایه اصلی زندگی خود را جهت ورود به بازار سرمایه نیاورند و تنها با پول مازاد خود اقدام به سرمایه گذاری در بورس کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر