بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آینده نگر عنوان کرد:

انتظارات سرمایه گذاران از دولت یازدهم متفاوت است

فعالان بازار سرمایه انتظارات متفاوتی از دولت یازدهم و کابینه اقتصادی آن داشتند که در پی اتخاذ برخی تصمیمات توسط نمایندگان مجلس و دولتمردان موجی از بی اعتمادی در بازار سهام شکل گرفت و در نهایت منجر به تداوم روند نزولی بورس گردید.
کد خبر : ۱۲۷۹۲۱
نویسنده :
جمشیدی
روند معاملات روزهای اخیر بورس در حالی با افت و خیزهایی همراه شده که به نظر می رسد این روند نوسانی نشان دهنده پایان افت قیمت های شدید سهام شرکت های بورسی است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آینده نگر با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: فعالان بازار سرمایه انتظارات متفاوتی از دولت یازدهم و کابینه اقتصادی آن داشتند که در پی اتخاذ برخی تصمیمات توسط نمایندگان مجلس و دولتمردان موجی از بی اعتمادی در بازار سهام شکل گرفت و در نهایت منجر به تداوم روند نزولی بورس گردید.

این در حالی است که اکنون دولتمردان تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت بازار سرمایه و جذب اعتماد سرمایه گذاران به کار بسته اند. برهمین اساس می توان گفت روند نزولی روزهای اخیر بورس نگران کننده نیست؛ چراکه دیگر نه از صف های فروش سنگین سهام خبری است و نه از افت شدید قیمت ها.

مصطفی امیدقائمی روند آتی بورس را مثبت پیش بینی کرد و اظهار داشت: با توجه به حمایت های اخیر دولت از بازار سرمایه و تغییر نگرش و سیاست آنها نسبت به این بازار انتظار می رود تا طی ماه های آتی شاهد روندی متعادل در بورس، بدور از کاهش قابل اهمیت قیمت سهام مجموعه های بورسی باشیم.

وی به مذاکرات هسته ای ژنو نیز اشاره کرد و در این باره گفت: نتایج احتمالی ناشی از این مذاکرات آثار مثبت یا منفی خود را بر وضعیت اقتصادی کشور و نیز بازار سهام اعمال می کند. همانطور که طی روز گذشته در پی انتشار اخبار منفی ناشی از این دوره مذاکرات شاهد اعمال اثر منفی آن بر کلیت بازار سرمایه بودیم.

این مقام مسئول افزود: توافق هسته ای ژنو موجب شکوفایی بسیاری از صنایع همچون پتروشیمی خواهد شد، صنعت مذکور از پتانسیل های زیادی برای رشد سودآوری برخوردار است که در صورت لغو تحریم ها شاهد بالندگی آن خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آینده نگر همچنین گروه هایی همچون بانک، لیزینگ و شرکت های سرمایه گذاری را جزو صنایع پرپتانسیل بورس برشمرد و تصریح کرد: با توجه به افت قیمت های اخیر بسیاری از شرکت های بورسی و تغییر نگرش دولت جهت حمایت از صنایع، به نظر می رسد صنایع مذکور از رشد سودآوری برخوردارند.

امید قائمی در خاتمه پیرامون خودروسازان نیز گفت: این مجموعه ها عملکرد خوبی را از ابتدای سال جاری تاکنون از خود به نمایش گذاشتند و میزان تولید آنها و نیز تقاضا برای خودرو نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افزایش همراه بوده است. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که سرمایه گذاران می بایست با احتیاط در این صنعت سرمایه گذاری کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر