بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵

قطع گسترده آب در شیراز و نارضایتی مردم ‌

کد خبر : ۱۲۸۵۱۶
قطع آب شرب که طی یک‌ماه گذشته در شیراز آغاز شده، اکنون و در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به اوج خود رسیده است، حال آنکه هیچ یک از مسئولان پاسخگو نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، در روزهای اخیر شهروندان ساکن در مناطق زیادی از شهر شیراز بی‌آبی و قطع مکرر آب شرب را تجربه کرده‌اند، تجربه‌ای که به واسطه گرمای شدید هوا و روزه‌داری، بسیار آزار دهنده است.

این درحالی است که تلفن‌های شرکت آبفای شیراز نه‌تنها برای شهروندان معترض، تنها بوق اشغال پخش می‌کند یا پاسخگویی از آنسوی خط جواب نمی‌دهد، بلکه برای خبرنگاران نیز همین حکایت جاری است.

اطلاع‌رسانی نادرست و قطع بدون اطلاع قبلی آب، در برخی نقاط شیراز به‌شکلی است که بسیاری از شهروندان خواهان توضیح مسئولان شرکت آبفا هستند.

به گزارش ایسنا، تلفن‌ مدیر آبفای شیراز هیچگاه پاسخگوی مستقیم نبوده و معمولا به دفتر وی متصل می‌شود.

تماس با مرکز 122 نیز جز سردواندن شهروندان بین اعداد یک تا 9 هیچ نتیجه‌ای را در پی ندارد.

شرکت‌ آبفای شیراز مدعی است که موضوع قطع آب را اطلاع‌رسانی کرده است، حال آنکه اپراتورهای مستقر در مرکز 122 علت قطع آب را تعمیر خطوط و بروز مشکلات ناشی از برق و .... که قابل پیش‌بینی نیست، عنوان می‌کنند.

مسئول روابط عمومی شرکت آبفای شیراز در خصوص قطع آب شیراز و افت فشار آب در برخی مناطق این شهر گفت: در ساعات پایانی شب گذشته خط انتقال لوله آب به شیراز دچار شکستگی شده و علت اصلی بروز اختلال در آبرسانی این موضوع است.

انتظار مهدی در گفت و گوی تلفنی به خبرنگار ایسنا گفت: مسئولیت خط انتقال با شرکت آب منطقه‌ای است و شرکت آبفا آب را در ورودی شیراز تحویل گرفته و توزیع می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خطوط لوله انتقال آب در عمق زمین قرارداشته و خطوط لوله فلزی است، لذا برای ترمیم شکستگی نیازمند یافتن محل دقیق ترکیدگی، حفاری زمین، تخلیه کامل لوله و جوشکاری هستند.

انتظار مهدی در پاسخ به اینکه چرا اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص انجام نشده است، گفت: در آن ساعت شب روزنامه‌ها به زیر چاپ رفته بود و در اولین ساعت صبح به صدا و سیما اطلاع رسانی شد و ساعت 13 نیز در یک برنامه زنده رادیویی، موضوع به اطلاع مردم رسانده شد.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا خط 122 پاسخگوی تماس‌گیرندگان نیست، گفت: ظرفیت خط 122 آبفای شیراز 30 خط است و اگر همزمان 30 نفر تلفن کنند، نفر سی و یکم در انتظار قرار می‌گیرد.

انتظار مهدی با بیان اینکه تعداد مشترکان یک بخش از شیراز بیش از 5 هزار نفر است، گفت: امکان افزایش خطوط حتی اگر تا 100 یا 200 خط هم باشد باز در چنین مواقعی ممکن است به‌دلیل تراکم تماس‌گیرندگان، افراد در انتظار مکالمه قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، بخش‌های زیادی از شهر شیراز از ساعت‌های اولیه صبح امروز با افت فشار و قطع آب مواجه شده‌اند و هنوز این مشکل ادامه دارد.

گزارش خبرنگار ایسنا حاکی است که تلفن‌های شرکت آب منطقه‌ای فارس تا زمان ارسال این گزارش پاسخگو نبود.

به گزارش ایسنا، طی هشت سال گذشته قرار بود خط انتقال دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز اجرایی شود، مسیری 45 کیلومتری که اجرای آن بیش از هشت سال به‌طول انجامیده و در آخرین گزارش‌ها پیشرفت فیزیکی این طرح را حدود 25 درصد عنوان کرده‌اند.

بی‌تردید اگر این خط انتقال آب با سرعت هشت سال گذشته ادامه پیدا کند، حداقل باید 20 سال منتظر رسیدن خط دوم آبرسانی به ابتدای شهر شیراز باشیم!

مسئولان شرکت آب منطقه‌ای فارس نیز که کمتر خود را در معرض پاسخگویی افکار عمومی قرار داده‌اند، در موارد اندکی که خود را در مقابل ضبط صوت خبرنگاران دیده‌اند هم در این خصوص پاسخ روشن و واضحی به سوالات مکرر رسانه‌ها نداده‌اند.

اشتراک گذاری :
گزارش خطا
ارسال نظر