بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
پس از یکسال همکاری بی وقفه بخش خصوصی و بنیاد

سیمان کارون با دست پر به مجمع نشست

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان کارون ( سهامی عام ) رأس ساعت 10:00 صبح روز سه شنبه مورخ 1393.04.31 درمحل هتل ارم با حضور بیش از 79 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۲۸۹۶۵

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان کارون ( سهامی عام ) رأس ساعت 10:00 صبح روز سه شنبه مورخ 1393.04.31 درمحل هتل ارم با حضور بیش از 79 درصد سهامداران برگزار شد.

سیمان کارون

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای وزیری به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان برخوردار و نوین و به دبیری آقای شایان فر تشکیل شد. همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای شایان فر (معاونت مالی شرکت) و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود:

  1. تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی1392.12.29
  2. تقسیم 500 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم
  3. انتخاب موسسه حسابرسی بهمند به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس اصلی و موسسه حسابرسی شاهدان به عنوان حسابرس علی البدل شرکت
  4. انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار
  5. اعضای هیئت مدیره جدید شرکت برای سال مالی 93 به شرح ذیل انتخاب گردیدند:

- بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

- شرکت بتن شن (با مسئولیت محدود)

- شرکت چینی و سرامیک اکباتان (سهامی خاص)

- شرکت کشت و صنعت اکباتان (سهامی خاص)

- آقای حمیدرضا علاقه‌بندیان

* حاشیه مجمع

مجمع عادی سالیانه شرکت سیمان کارون در حالی برگزار شد که هیأت مدیره شرکت در نظر دارد با سعی و تلاش و بهره گیری از امکانات داخلی و اخذ تسهیلات طرح توسعه ای خود را در اسرع وقت به اتمام رسانده و یکی از اولویتهای اصلی شرکت نیز افزایش صادرات سیمان در سال آتی عنوان شده است.

ارزش سهام شرکت نسبت به سال مالی گذشته از مبلغ 613.760 میلیون ریال با رشد 127 درصدی به مبلغ 1.399.181 میلیون ریال افزایش یافته است.

طی عملکرد سال مالی مذکور، اگرچه مقدار تولید شرکت با مقایسه با سال مالی قبل کاهش داشته اما با افزایش مقدار فروش و مبلغ فروش در سال 92 این کاهش تولید جبران شده است.

در خصوص طرح های توسعه ای شرکت می توان به احداث خط دوم کارخانه با ظرفیت روزانه 3500 تن کلینکر در کنار خط تولیدی فعلی اشاره نمود که از مهمترین مزایای احداث این کارخانه حذف و صرفه جویی در هزینه های سرمایه گذاری می باشد. هزینه اجرای این طرح بالغ بر 1.287.734 میلیون ریال است و مدت آن حدود 3 سال پیش بینی شده است و یکی از مهمترین دلایل تأخیر آن عدم پرداخت به موقع تسهیلات بانکی و منابع مالی می باشد.

همچنین منابع مالی مورد نیاز این طرح توسعه از محل افزایش سرمایه (آورده سهامداران)، منابع داخلی شرکت و تسهیلات بانکی (ارزی و ریالی) تأمین می گردد. در این راستا تسهیلات ارزی به مبلغ 6,22 میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی دریافت گردیده و از محل آن ماشین آلات خارجی خریداری و به محل پروژه منتقل شده است و در مورد اعتبارات ریالی مقرر گردیده 685 ریال تسهیلات ریالی از بانک صادرات تأمین گردد که تاکنون 23 میلیارد آن دریافت و مابقی به دلیل عدم تمدید قرارداد مشارکت توسط بانک صادرات محقق نگردیده و طبق مذاکرات صورت گرفته در صورت تمدید قرارداد پرداخت می گردد.

تأثیرات تکمیل این پروژه بر عملکرد شرکت افزایش تولید حدود 7000 تن سیمان در روز و کاهش هزینه های ثابت و بهای تمام شده محصولات می باشد.

* پیام هیأت مدیره

الف) مرور کلی بر وضعیت و تحولات صنعت مربوطه در سال مالی مورد گزارش

طبق آخرین اطلاعات ارایه شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سال 1392 تولید سیمان کشور از مرز 69.500 هزار تن گذشت. در 12 ماهه سال مذکور تولید کلینکر کشور بالغ بر 71 میلیون تن گزارش گردیده است. همچنین در سال 1392 میزان مصرف سیمان کشور حدود 50 میلیون تن اعلام گردیده است. صادرات سیمان در سال 1392 بالغ بر 18 میلیون تن بوده که کشورمان در صادرات سیمان رتبه اول منطقه خاورمیانه و رتبه سوم جهان را به خود اختصاص داده است.

ب) مرور کلی بر جایگاه شرکت در صنعت رقابتی آن در سال مالی مورد گزارش

شرکت سیمان کارون در سال 1392 با تولید 838.864 تن سیمان و 800.177 تن کلینکلر در دو نوع سیمان تیپ 2 و 5 بالغ بر 1.2 درصد از کل سیمان کشور را تولید نمود است. در سال مورد گزارش 528.940 تن از تولید کارخانه (حدود 61 درصد) به صورت سیمان پاکتی عرضه شده است. ضمناً در سال مذکور میزان فروش سیمان و کلینکر صادراتی از لحاظ مقداری 244.100 تن و از لحاظ ریالی 258.064 میلیون ریال بوده است.

ج) بیان استراتژی شرکت

استراتژی شرکت سیمان کارون، افزایش کیفیت و تنوع محصولات و حفظ مشتریان و عاملین توزیع و مصرف کنندگان عمده سیمان منطقه به ویژه پروژه های عمرانی استان خوزستان و استان های همجوار می باشد.

د) بیان برنامه ها و چشم انداز وضعیت شرکت برای سال مالی آتی

مدیریت شرکت سیمان کارون در نر دارد ضمن حفظ و گسترش دستاوردهای خود براساس استراتژی تعیین شد، در سال مالی آتی با سعی و تلا و با بهره گیری از امکانات داخلی شرکت و اخذ تسهیلات طرح توسعه را در اسرع وقت به اتمام برساند.

ضمناً با توجه به معافیت مالیاتی صادرات، مدیریت شرکت افزایش صادرات سیمان را در بودجه پیش بینی شده سال آتی جزء اولویت های اصلی شرکت لحاظ نموده است.

و) بیان ریسک های عمده شرکت

مهمترین ریسک شرکت در سال های جاری و سال آتی، ریسک فروش بوده که از عمده ترین دلایل آن افزایش ظرفیت تولید و عرضه سیمان توسط کارخانجات موجود در منطقه، ایجاد بازار رقابتی بین کارخانجات و نیز کاهش مصرف سیمان توسط پروژه های عمرانی به دلیل مشکلات اقتصادی می باشد که در این رابطه مدیریت شرکت با برنامه ریزی جهت افزایش کیفیت و مشتری مداری سعی دارد این ریسک مهم و عمده (ریسک فروش) را مهار نماید.

* سرمایه و ترکیب سهامداران

شرکت سیمان در سال 1371 با سرمایه 15 میلیارد ریال (شامل تعداد 1.500.000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 10.000 ریال) به ثبت رسید. در دوران احداث کارخانه، سرمایه شرکت طی چند مرحله (به شرح جدول زیر) از مبلغ 15 میلیارد ریال به مبلغ 208.8 میلیارد ریال (شامل تعداد 208.833.333 سهم به ازش اسمی هر سهم 1000 ریال) افزایش یافت.

تغییرات سرمایه شرکت

سیمان کارون

لیست سهامداران عمده شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1392.12.29 و تاریخ تهیه گزارش به شرح جدول زیر ارایه می گردد:

سهامداران عمده شرکت در پایان سال 1392 و تاریخ تهیه گزارش

سیمان کارون

* شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

وضعیت معاملات و قیمت سهام

سهام شرکت سیمان کارون در تاریخ 1382.5.21 با نماد "سکاورن" در گروه صنعت (سیمان، آهک و گچ) سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد و برای اولین بار در تاریخ 1382.9.12 مورد معامله قرار گرفت.

وضعیت سهام شرکت طی 3 سال اخیر به شرح زیر بوده است:

سیمان کارون

* وضعیت نقدشوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات شرکت

الف) اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های درآمد هر سهم و عملکرد واقعی:

اطلاعات مروبط به پیش بینی های درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 1392.12.29 و عملکر واقعی آن به شرح زیر بوده است:

سیمان کارون

ب) رتبه کیفیت افشاء اطلاعات و نقدشوندگی سهام

وضعیت کیفیت رتبه بندی شرکت از لحاظ نقدشوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات در سال مال منتهی به 1392.12.29 براساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زیر بوده است:

سیمان کارون

* جایگاه شرکت در صنعت

شرکت سیمان کارون در سال 1392 مقدار 865.665 تن سیمان معادل مبلغ 827.877 میلیون ریال فروش داشته که طبق جدول زیر نسبت به کل بازار داخلی و صادرات فعالیت داشته است.

افزایش مبلغ فروش شرکت ناشی از افزایش نرخ فروش و افزایش مقدار در سال 1392 می باشد.

سیمان کارون

* برنامه های آینده شرکت

الف- گسترش بازارهای فروش محصولات

با توجه به بودجه پیش بینی شده سال 1393، افزایش فروش سیمان صادراتی یکی از اولویت های شرکت در سال 1393 خواهد بود.

ب- تولید محصولات و معرفی محصولات جدید

با توجه به تقاضای مصرف کنندگان، شرکت سیمان کارون قابلیت تولید انواع سیمان در تیپ های 2 ، 5 و ویژه را دارا می باشد.

ج- مشارکت ها و سرمایه گذاری ها

با توجه به در دست اجرا بودن طرح توسعه شرکت سیمان لارستان، مشارکت در طرح مذکور جزو برنامه های شرکت می باشد.

د- شیوه تأمین مالی

پیش بینی اخذ تسهیلات از سیستم بانکی کشور جهت ادامه اجرای طرح توسعه کارخانه یکی از شیوه های تأمین مالی شرکت می باشد.

سیمان کارون

سیمان کارون

وب سایت شرکت
http://karooncement.com/


اشتراک گذاری :
ارسال نظر